در نشست دختران نسل چهارم انقلاب مطرح شد:

ترویج آرمان های خمینی عظیم، جهادفرهنگی نسل چهارم انقلاب است/ تحت الشعاع قرار دادن افکار و اعتقادات نوجوانان هدف اصلی دشمن

تعدادای از نوجوانان نسل چهارم انقلاب که دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم و دهم هستند با حضور در تحریریه ۸دی به بیان اهداف و آرمان های امام خمینی (ره)، جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در سطح بین الملل و نیز به بیان دغدغه های خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند‌.

ترویج آرمان های خمینی عظیم، جهادفرهنگی نسل چهارم انقلاب است/ تحت الشعاع قرار دادن افکار و اعتقادات نوجوانان هدف اصلی دشمن

به گزارش خبرنگار هشت دی، به مناسبت ۱۴ خرداد سالروز رحلت خمینی عظیم بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین آغاز رهبری امام خامنه ای، میزگردی با حضور نوجوانان نخبه انجمن های اسلامی استان گیلان در تحریریه پایگاه خبری ـ تحلیلی هشت دی برگزار شد.

در این میزگرد نوجوانان نسل چهارم که دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم و دهم هستند به بیان آرمان ها و اهداف امام خمینی (ره)، جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در سطح بین الملل و نیز به بیان دغدغه های خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند‌.

برای دانلود اینجا کلیک کنید

مشروح این نشست را در ادامه می خوانید:

الهه علیجانی با بیان اینکه در چند ماه اخیر بویژه از زمان ترور سردار حاج قاسم سلیمانی نام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل و منطقه بسیار پررنگ و بلد شده است اظهار کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و تهدید آمریکا و عکس العمل متقابل ایران با هشتگ انتقام‌سخت و تبدیل پایتخت عین الاسد به عین الجسد قدرت نظامی ایران از طریق رسانه ها و فضای مجازی در سطح جهانی و منطقه در همه دنیا منعکس شد.

وی با تاکید بر اینکه ایران در بُعد نظامی در جایگاه نخست منطقه قرار دارد ادامه داد: از سویی دیگر پهلوگیری نفتکش های ایران در ونزوئلا و صادرات بنزین و نادیده گرفتن تهدید و تحریم های آمریکا در حالیکه در سطح جهان هیچ کشوری جرات مقابله با استکبار را ندارد اثبات کننده برتری قدرت نظامی ایران است.

این نوجوان گیلانی در ادامه  با ابراز تاسف از برخی مسائل اقتصادی کشور بیان کرد: در بخش اقتصادی ما اقتصاد را به۶۰ ساله ها باختیم و با وجود اینکه افزایش قیمت بنزین باعث فشار زیادی به مردم شد اما فساد مالی برخی از مسئولین بیش از ضربه ناشی از افزایش قیمت بنزین بود.

علیجانی با اشاره به وظایف نوجوانان انقلابی در دهه چهارم و پنجم انقلاب گفت: امرور درگیر جنگ نرم هستیم، و بیش از پیش نیازمند به شفاف سازی و آگاهی بخشی هستیم زیرا برخی به دلیل ناآگاهی مسیر اشتباه را انتخاب می کنند.

ترویج آرمان های خمینی عظیم و جهادفرهنگی دغدغه نوجوان انقلابی

هانیه گنج خانلو دیگر نوجوان گیلانی نیز با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید و تشبیه آن به هواپیما اظهار کرد: در حال حاضر استارت کار را زدیم و اگر سال جهش تولید را به هواپیما تشبیه کنیم، چک کردن فنی و بررسی باند انجام شده است و در مرحله تیک آف قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه ایران در بخش نظامی حرف اول را در منطقه می زند ادامه داد: با وجود تحریم های ظالمانه و ضعف بخش اقتصادی دولت اما خیلی خوب دوام آوردیم و مردم به سختی اما آبرومندانه زندگی می‌کنند.

این دانش‌آموز گیلانی پیشرفت علمی و جهاد فرهنگی را جزء اهداف اصلی خود نام برد و افزود: ترویج اهداف و آرمان های خمینی عظیم و انقلاب اسلامی، پیشرفت در بخش های مختلف علمی، فرهنگی و…بگونه ای که در آینده بتوانم گره از کار مشکلات کشور باز کنم بخشی از دغدغه های من به عنوان یک نوجوان نسل چهارم انقلاب است.

گنج خانلو در ادامه اضافه کرد: نهج البلاغه الگوی بسیار مناسبی برای نوجوانان و جوانان است اما به دلیل سنگین بودن مطالب و حکمت های امیرالمومنین، درک آن برای نسل حاضر سخت است و نیازمند به تفسیری ساده و روان برای مطالعه نوجوانان می باشد.

اتکاء به مذاکره و نگاه به خارج عامل اساسی مشکلات فعلی کشور

صلاح خوش دیگر نوجوان گیلانی نیز در این میزگرد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران چندین سال است که در سطح بین الملل رو به پیشرفت و در سطح منطقه در بخش نظامی حرف اول را می زند اظهار کرد: اگر مسئولین، مردم، جوانان و نوجوانان گوش به فرمان بیانات رهبر معظم انقلاب باشند و سخنان ایشان را الگوی عملی و رفتاری خود قرار دهند به موفقیت‌های بسیاری دست خواهیم یافت.

وی از مذاکره بعنوان یکی از عوامل مهم پدید آمدن بسیاری از مشکلات کشور یاد کرد و افزود: ‌بخشی از مشکلات به این دلیل است که طی سال‌های اخیر مسئولین کشوری به جای اینکه از اقتدار نظامی خود استفاده کنند راه مذاکره را پیش گرفتند‌.

عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی گیلان با اشاره به عملکرد قوی دشمن در بخش فضای مجازی و فرهنگی گفت: دشمن اعتقاد و افکار نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده است و همین عامل باعث می شود برخی افراد دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی ایران را نادیده گرفته و به نوعی غرب زده شوند.

صلاح خوش در ادامه درباره نوجوانان نسل حاضر که میراث دار انقلاب اسلامی هستند بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر جهاد علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان تاکید فراوانی دارند و ما بعنوان نوجوانان انقلابی باید از مدرسه بعنوان سنگر مقابله با دشمن در جنگ نرم استفاده کنیم.

کم کاری های برخی افراد باعث آسیب به وجه جهانی ایران می شود‌

رحیمی دانش آموز گیلانی نیز در ادامه با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در موفقیت های انقلاب اسلامی در طول انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مسیر امام راحل را در پیش گرفته اند و مشکلات و کاستی ها از جانب ما است که باید با بصیرت بیشتر گوش به فرمان ایشان باشیم‌.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقش خود را به بهترین و کامل ترین وجه ممکن انجام می دهند تصریح کرد: عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران را با یک کفه ترازو می سنجند، عده ای با تمام قوا در راه پیشرفت انقلاب اسلامی در حال تلاش هستند اما کم کاری های برخی دیگر باعث آسیب به وجه کلی جمهوری اسلامی ایران میشود‌.

این عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی گیلان با تأکید بر مسئله بصیرت افزایی بیان کرد: تعداد نوجوانان انقلابی در سطح کشور کم نیست و با توجه به شعار انجمن های انقلاب اسلامی که اول خودسازی و سپس دگرسازی ما می توانیم از فضای مدرسه با برنامه ریزی جهت بصیرت افزایی، آگاهی و جذب سایر دانش‌آموزان به مسیر انقلاب استفاده کنیم.

تغییر الگوی نوجوان ایرانی توسط غرب خطر آفرین است

وی نوجوانان انقلابی دهه چهارم و پنجم انقلاب با نگاهی آگاه از ارائه الگوهای نامناسب غربی با ظاهری فریبنده جهت تسلط بر افکار نوجوان و جوانان این مرز و بوم اشاره و گفت: ایران دارای شخصیت و اسطوره های برجسته ای است که باید به بقیه بعنوان الگو معرفی شوند و از سویی دیگر با وجود آینده شغلی نامعلوم و سایر مشکلات تمام این سختی ها را به جان می خریم تا به ارمان و اهداف خمینی عظیم برسیم.

این نوجوان گیلانی ادامه داد: امروز بزرگترین دغدغه و مشکلات نوجوانان ایران این است که الگوی آنها در حال تغییر است و غرب به ما افرادی را به عنوان نماد و الگو معرفی می کند که زندگی اکثر آنها به خودکشی یا بی بندو باری ختم می شود‌

ایستاده ایم تا اوج افتخار با وجود تمام سختی ها

وی در پایان این نشست دوستانه نوجوان نخبه و انقلابی گیلانی خطاب به روح پرفتوح حضرت امام خمینی عظیم ابراز کرد: آقا خیالتان راحت با وجود تمام سختی ها و مشکلات ما در راه آرمان های انقلاب اسلامی تمام سعی خودمان را می‌کنیم و میتوانیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
یک شهروند عادی
سلام اولین‌نصیحت سوال گونه بنده به شما دست اندرکاران ۸ دی نیوز هست آیا به نظر شما فقط این ۴ عزیز چادری نمایندگان نوجوانان نسل چهارم انقلاب هستند؟ و این شامل افراد با پوشش مانتو نمی شود؟ شما فکر نمی کنید با این‌تقسیم بندی ها و دو قطبی سازی های کذایی که نه ریشه دینی دارد،نه عقلی و نه مدنی در حال تیشه زدن به ریشه نظام و انقلاب هستید؟ و اما خطاب به دختران بزرگوارم آینده سازان ایران اسلامی؛ ۱- سیره عملی و نظری امام موسی صدر بر ۳ اصالت استوار است: اصالت انسان اصالت تکثر اصالت گفتگو اینکه انسان بعنوان اشرف مخلوقات قابل احترام است اینکه هر انسانی دارای عقاید،ارزش ها و بینش های خاص خود است اینکه با این‌انسان بعنوان جانشین خدا بر روی زمین که عقاید مربوط به خود را دارد باید به گفتگو نشست. بنابراین بهتر است به دور از هرگونه تعصب پیش ساخته و سوء گیری، دنیای غرب را بهتر بشناسید. ۲- بیشتر حرفای تان کلی بود و بیشتر به چرایی دلالت داشت از این رو کمتر به راهکارها و برون رفت ها از مشکلات اشاره داشتید.بهتر است خودتان را از همکنون طوری تربیت کنید که دنبال چگونگی باشید.اینکه چگونه می توان فلان مشکل را حل کرد.در واقع به جای پرسش، ایده ،نظر و راهکار ارائه بدهید. ۳-عزیزان! کشور ما دچار مشکلات بسیاری در حوزه آسیب های اجتماعی هست که خیلی از آنها درونی هست و ربطی به غرب و....ندارد بنابراین بر همه آینده سازان ایران اسلامی فرض است این آسیب ها را شناخته و راهکارهای برون رفت از این آسیب ها را ارائه دهند. ۴- برای نظرات مخالف احترام‌قائل شوید و خودتان را در معرض شنیدن و خواندن افکار گوناگون قرار دهید. ۵- انتظار این بود شما به دست اندرکاران ۸ دی نیوز در برابر این تقسیم بندی کذایی تذکر می دادید. ۶- پیشرفت نظامی باعث فخر و مباهات همه ماست اما بدانید برای زیست خردمندانه در دنیای امروز می بایست مجهز به لوازم دیگری نیز بود که در این نوشتار مجال پرداختن به آن نیست. ۷-مغز و سرتان متعلق به خودتان باشد. هیچ گاه مغز و سر و عقل و فکر دیگری را بر تن خودتان قرار ندهید.شما انسانید و خداوند به شما اراده و اختیار و عقل و تفکر داده که درست فکر کنید و با مشورت صراط الهی را انتخاب کنید که راه های رسیدن به خدا بسیار زیاد هست. بقول حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مد ظله العالی) : \"صراط همه ما یکی هست تفاوت در سبل هاست\".
مدیر در پاسخ به یک شهروند عادی
هشت دی برای اولین بار در فضای رسانه ای گیلان برگزار کرد: گفتگویی متمایز از ۲ طیف متفاوت/ حجاب؛ مقوله ای دینی یا پدیده ای تاریخی؟! http://www.8deynews.com/406292 لطفا این لینک رو مطالعه بفرمایید که به غایت واهداف دست اندرکاران 8دی پی ببرید. ما نه به دنبال تقسیم بندی هستیم نه دوقطبی سازی. این دوستان از اتحادیه انجمن های اسلامی دعوت شدند برای یک سوژه خاصی و این در ابتدای گفتگو هم آمده.
در حاشیه