درس ولایت باید ماده اصلی تدریس این حوزه باشد/ ولایت مداری گیلان زبانزد است

آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه ولایت مداری سرزمین گیلان زبانزد است گفت: درس ولایت باید ماده اصلی تدریس این حوزه باشد و امیدواریم تربیت‌یافته‌گان این حوزه‌ها توحید را برای مردم بیان کنند.

درس ولایت باید ماده اصلی تدریس این حوزه باشد/ ولایت مداری گیلان زبانزد است

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، آیت الله جعفر سبحانی در مراسم افتتاح فاز نخست حوزه علمیه امیرالمونین(ع) رشت با تاکید بر اینکه مدیریت مدبرانه بر پایه تشخیص شرایط حاکم بر جامعه و اتخاذ تصمیم صحیح با توجه به مقتضیات زمان است است افزود: امروز مسئولان جامعه اسلامی و علما باید مدیریت خود را براساس شرایط منطبق کنند.

این مرجع عظام تقلید با اشاره به تغییرات روز به روز تکنولوژی در جهان تصریح کرد: در این شرایط باید با ایجاد حوزه های بین الملی که درهایشان به روی دنیا باز است و ملاک پرورش انسانها در ان سیره اهل بیت است اثری را برای تداوم راه اسلام وشیعه از خود به جای گذاریم.

وی تاکید کرد: شرایط زمان دیگر مدارس کوچک را نمی طلبد باید به سمت مدارس بزرگ حرکت کنیم.

ایت الله سبحانی با این توضیح که در قرآن ۷۷۹ بار کلمه علم آمده است و نخستین آیه‌ای که به پیامبر نازل شد با کلمه خواندن بود و سوگند به قلم، سوگند به فکر و قلم و اندیشه است در ادامه صدای قلمی که روی کاغذ کشیده می‌شود را نشانه فرهنگ، علم و دانش دانست.

وی حوزه بین‌المللی امیرالمؤمنین (ع) رشت را پایگاه معرفی اسلام علوی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه درس ولایت باید ماده اصلی تدریس این حوزه باشد اذعان کرد: امیدواریم تربیت‌یافته‌گان این حوزه‌ها توحید را برای مردم بیان کنند.

HOZEH (7)

این مرجع تقلید با این توضیح که جهاد دومین چیزی است که حجاب‌های مادی را پاره می‌کند بر نقش اقتصاد و سفارش به آن در اسلام اقتصاد تاکید کرد و در ادامه  وجود امامزادگان در گیلان را نشانه ولایت‌پذیری مردم این استان دانست گفت: تمیز اسلام علوی از غیر علوی وظیفه روحانیون است و باید تلاش کنند تا اسلام و حدیث واقعی را به گوش جهانیان برسانند.

وی توجه اسلام به محرومین جامعه را مورد تاکید قرارداد و افزود: ولایت مداری سرزمین گیلان زبانزد است چرا که اولین نقطه ای که اسلام علوی در آن شکل گرفت گیلان است.

وی تعلیم طلاب معلم را مورد تاکید قرارداد و ابراز نمود: کوشش کنید طلاب معلم شوند کلامی بودن طلاب کافی نیست هر یک از طلاب باید خود به تنهایی یک معلم باشند.

آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی نیز در  این مراسم با اشاره به اینکه گیلان سرزمین روحانی بزرگ میرزای جنگلی است، رشادتها و پایداریهای میرزا کوپک خان جنگلی در مقابل قلدریهای رضاخان را ستودنی عنوان کرد و افزود: در آن زمان اجازه نمی‌دادند که طلاب عمامه به سر باشند رضاخان جنایتکار رنجهای بسیاری را به میرزا تحمیل کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری حضور آزادانه و سرافراز طلاب در جای جای ایران اسلامی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز به برکت نظام طلاب حوزه در بزرگ‌ترین تریبون‌های جامعه جهانی حضور دارند در حالی که طلاب در دوره پهلوی مورد تعقیب قرار می‌گرفتند.

HOZEH (4)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه