سالانه ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای درمان سیگار ی ها هزینه می شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، با انتقاد از هزینه‌های هنگفت مصرف سیگار در کشور، گفت: ما بر این نکته باور داریم که هزینه سنگینی که امروز جامعه برای درمان افراد سیگاری می‌پردازد سالانه بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

سالانه ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای درمان سیگار ی ها هزینه می شود

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: ابتدا علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گزارشی در مورد افزایش تعرفه‌های پزشکی ارایه کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ با یادآوری ابلاغ افزایش تعرفه‌های پزشکی از سوی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: کمیسیون نیز بر این مهم تاکید داشت زیرا با این اقدام هم ارایه خدمت سامان می‌یابد و هم بیمار از نحوه خدمات راضی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: با توجه به همکاری صورت گرفته در حوزه درمان و همکاری بیمه‌ها،‌ با این افزایش تعرفه‌ بیمه ها حمایتی صد درصدی خواهند داشت تا ارایه خدمت خوبی در حوزه درمان شکل گیرد.

وی با بیان اینکه گزارش جامعه فیزیوتراپیست‌های ایران از دیگر دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به شمار می‌رفت، تاکید کرد: در این گزارش مسئولان مربوطه بر ارتقای این رشته و اخذ phdتاکید زیادی داشتند.

قربانی به حضور نوبخت معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهور در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد و افزود: نحوه تحصیص بودجه در حوزه‌های عمرانی و تملک دارایی از موضوعاتی بود که نوبخت گزارشی در این خصوص ارایه کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس نهم، با مثبت ارزیابی کردن نحوه تخصیص بودجه‌ حوزه سلامت از سوی معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهور،‌ ادامه داد: آنچه که برای اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اهمیت بی‌شماری برخوردار بوده تخصیص درست بودجه حوزه بهداشت و درمان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: با توجه به یک درصد از ارزش افزوده‌ای که مجلس مصوب کرد انتظار از معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور آن بود تا بودجه‌های بهداشت و درمان به ویژه این یک درصد ارزش افزوده به صورت صد در صد تخصیص یابد زیرا شعارهایی برای تحول در حوزه سلامت داده شده که همین امر توقعاتی را در بین مردم ایجاد کرد که اگر این تخصیص صورت نگیرد شعارهای داده شده تحقق نخواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه رایزنی‌هایی برای ضرورت درنظر گرفتن اعتبارات ویژه در بودجه سال ۹۴ به بخش بهداشت و درمان، افزود: دراین میان اعضای کمیسیون بیشتر بر این امر تاکید داشتند تا در بودجه سال آینده حوزه سلامت، توجه به مالیات‌ها به ویژه مالیات بر واردات ماشین‌های لوکس، نوشابه‌های قندی یا مالیات بر دخانیات بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد زیرا ما بر این باور هستیم که در کنار این مالیات‌ها می توان حدود ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت تزریق کنیم.

قربانی ادامه داد: بدون‌شک اگر اکنون معاونت راهبردی و نظارت رئیس جمهور به این امر توجه جدی داشته باشد ما در کنار مالیات بر دخانیات می‌توانیم بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات کسب کرده و می‌تواند تحول عظیمی درحوزه بهداشت و درمان ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما بر این نکته باور داریم که هزینه سنگینی که امروز جامعه برای درمان افراد سیگاری می‌پردازد سالانه بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و نباید مردمی که بهره‌ای از دخانیات نمی‌برند هزینه‌های جانبی آن را بپردازند و هرکس که دخانیات مصرف می‌کند باید مالیات آن را نیز پرداخت کند./

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه