در جلسه طرح سوال از شهردار رشت چه گذشت؟ / خلاصه گفتگو ها را در این بخش بخوانید

شهردار رشت: شهر رشت در مناطق مختلف دارای آسفالتی با قدمت هشت تا ۲۰ سال است و آسفالت خیابا ن های رشت خسته، کهنه و بی رمق شده است.

در جلسه طرح سوال از شهردار رشت چه گذشت؟ / خلاصه گفتگو ها را در این بخش بخوانید

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز ،محمود باقری خطیبانی در جلسه طرح سوال از شهردارشت در نطق پیش از دستور جلسه با اشار به اینکه همه اعضای شورای اسلامی شهر رشت برای خدمت به مردم شهر قسم یاد کرده اند،اظهار کرد: اعضای شورا برای بازگردان آرامش به شهر وارد شورا شدند.

وی با اشاره به بررسی تحلیگران به جهت عملکرد ضعیف شورای سوم به حضور اندک مردم در انتخابات افزود: مردم با حضور چشمگیر خود ر انتخابات شورای چهارم وظیفه ما را دو چندان کردند.

نائب رئیس شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه بعد از گذشت یکسال از دوره شورای چهارم حدیث ناکامی در شهر تدام یافته است و همشهریان پر تحمل ما همچنان در انتظار تحولی شایسته که لایق آن هستند به کار می برند.،گفت: همکاران شورا را برای تحقق آنچه که حق و سزاور مردم است به تمرکز و دوری از سیاست زدگی دعوت می کنم

باقری خطیبانی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم افراد عافیت طلب که به حل مسائل شهرداری اعتقادی ندارند به اختلافات دامن بزنند خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم منافقان به هدف ود برسند و زحمت ما را اضافه کنند.

سید رضا موسوی روزان نیز در این جلسه در نطق پیش از دستور اظهار کرد:اصول مدیریت حکم می کند که زمان و مکان در اختیار مدیر قرار گیرد و مدیران موفق می توانند در زمان و مکان قوی جلوه کنند.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه ما باید فرصت کار را به هیات رئیسه شورا و مدیران اجرایی بدهیم گفت: اعتقاد شورا از عملکرد هیات رئیسه گذشته منفی نیست و اعتقاد داریم که خیلی بهتر می شد کار کرد و انتظار ما از هیات رئیسه جدید شکوفا عمل کردن است.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه های خبری نباید بر مسائل دامن بزنند گفت: ورود سلایق رسانه ها در اخبار باید به گونه ای باشد که اصل مطلب را تحت شعاع قرار ندهد.

،محمد ابراهیم خلیلی در این جلسه در پاسخ به سوال اول مبنی بر اینکه نهضت آسفالت در شهر رشت به درستی پیش نرفته است و اقدام مناسبی در کیفیت روسازی آسفالت رخ نداده است اظهار کرد: شهر رشت در مناطق مختلف دارای آسفالتی با قدمت هشت تا ۲۰ سال است و آسفالت خیابا ن های رشت خسته، کهنه و بی رمق شده است.

شهر رشت نیاز به چهار میلیون متر مربع آسفالت دارد

وی با بیان اینکه شهر رشت بسیار مشکل دارد و خیابان های پر از چاله و چوله است افزود: زیرساخت هادر شهر مشکل دارد چرا که در طول سال های گذشته به آن توجه کمتری شده است.

رقم مورد نیاز برای آسفالت شهر رشت ۱۱۲ میلیارد تومان است

شهردار رشت با بیان اینکه شهر رشت نیاز به چهار میلیون متر مربع آسفالت دارد گفت: برای ایجاد چهار میلیون متر مربع آسفالت نیاز به ۶۵۸ هزار تن آسفالت داریم و جمع رقم مورد نیاز برای این میزان آسفالت ۱۱۲ میلیارد تومان است

خلیلی با اشاره به اینکه شرایط مطلوب تهیه آسفالت در شهرداری رشت در سال ۸۹ بود که در آن زمان ۲۱۰ هزار تن آسفالت تولید شد خاطرنشان کرد: در بهترین شرایط ۳.۵ سال زمان برای اجرای ۶۵۸ هزار تن آسفالت  شهر رشت مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه کل بودجه محقق برای سال ۹۳ برای آسفالت شهر رشت ۱۷ میلیارد تومان است گفت: با توجه به نظر شورا کار گروه آسفالت در شهرداری شکل گرفت و قرار شد نهضت آسفالت شهر با توجه به تصمیمات این کار گروه انجام شود.

شهردار رشت با تصریح بر اینکه شهرداری براساس تصمیمات این کار گروه پیش رفت افزود: نتیجه منطقی این شد که اگر ما پنج خیابان را با توجه به امکانات شهرداری درست آسفالت کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

خلیلی تاکید کرد: کار گروه آسفالت که نظرات تخصصی آن را دکتر عربانی می دهد به این نتیجه رسید که آسفالت انجام نشو بهتر است چرا که زیر ساخت های شهرداری و شهر آماده نیست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه آسفالت نشود تصمیم درستی نیست بنابراین قرار بر این شد فعلا خیابان ها و معابری کع زیر ۱۲ متر هستند را آسفالت کنیم و بعد از بررسی ها کار گروه به صورت استفاده از پیمانکار آسفالت چند خیابان را انجام دادیم

شهردار رشت تصریح کرد: برای این کار ما با ۱۵ پیمانکار قرارداد بسته ایم که خیابان های زیر ۱۲ متر را انجام دهد و برای اضافه کردن نیرو برنامه ریزی شده است.

شهرداری  رشت ۱۰ هزار تن قیر خریداری کرده است

خلیلی تصریح کرد: شهرداری ۱۰ هزار تن قیر خریداری کرده است که هم اکنون هزار تن آن در محل کار خانه آسفالت است و با توجه به عملیات جمع آوری آب های سطحی در ۲۶ نقطه،آسفالت کند و کاری های انجام شده در این نقاط در الولیت کاری شهرداری است.

عباس صابر در جلسه طرح سوال از شهردار رشت اظهار کرد: طبق گفته های شهردار رشت باید ۴ میلیون متر مربع آسفالت در مدت ۳.۵ انجام شود که با این توضیحات هر سال باد در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر بع آسفالت در رشت انجام شود که این امر محقق نشده است.

وی افزود: اینکه شهردار مشکل  بودجه را مطرح کردند ،باید گفت در بودجه امسال ۱۷ میلیارد تومان برای مبحث آسفالت دیده شد و قرار شد  آسفالت یک بخش در بودجه نقدی و در بخش دیگر از طریق با مشارکت کارخانه آسفالت آسفالت  انجام شود.

رئیس شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: اعضای شورا آسفالت محور خیابان آزادگان را چندبار بازدید کردند آنچه که انجام شد به لحاظ فنی درست نیست

صابر با اشاره به شروع فصل بارندگی تصریح کرد : شهرداری باید مکانیزه آسفالت ا عوض کند تا در بارندگی و هوای سرد هم قابل اجرا باشد

مشکل درست پیش نرفتن آسفالت در رشت فرهنگی است

در این جلسه عشو شورای شهر با بیان اینکه هیچ کدام از شهردارن رشت تاکنون آسفالت درست را در شهر انجام نداده اند اظهار کرد: مشکل آسفالت در رشت فنی نیست و فرهنگی است.

رضا جمشیدی چناری با بیان اینکه فرهنگ اجرای آسفالت در شهرداران رشت وجود ندارد افزود: نباید آسفالت رشت به عنوان سوژه ای برای بازی با احساسات مردم برای انتخابات دوره بعدی شورا باقی بماند و ما مکلف به حل آن هستیم.

کسی در شهرداری اعتقاد به اجرای درست آسفالت در شهر رشت ندارد

وی با بیان اینکه کسی در شهرداری اعتقاد به اجرای درست آسفالت در شهر رشت ندارد گفت: در این شهر برای اجرای مراسمی کازمایش مشخص می شود که ۳۰ میلیون هزینه دارد کلی بحث می شود آنگاه برای آسفالت خیابای ۶۰۰ میلیون هزینه می شود و بعد آمایشات مشخص می شود که آسفالت آن ۳۰ درصد مقاومت دارد.

نهضت آسفالت رشت نیاز به یک انقلاب فرهنگی فکری در شهرداری دارد

عضو شورای شهر رشت با تصریح بر اینکه  نهضت آسفالت رشت نیاز به یک انقلاب فرهنگی فکری در شهرداری دارد :قبل از اجرای آسفالت باید ماشین آلات مورد نیاز تهیه شود و شهرداری در این نه ماهی که گذشت باید بیشتر ماشین آلات تهیه می کرد

در ادامهامیر حسین  علوی به عنوان ناطق موافق اظهار کرد: شهردار در این شرایط کمبود قیر توانست ۱۰ هزار تن قیر بخرد و هزار تن آن را دریافت کند.

وی با بیان اینکه کیفیت آسفالت از نکاتی است که مدنظز همه مسئولان شهر است تصریح کرد:در کارگروه آسفالت چند نفر از اعضای شورا هم حضور دارند. اگر بخواهیم در مورد نهضت آسفالت قضاوت کنیم خودمان را هم باید مورد قضاوت قرار هیم.”

عضو شورای شهر تاکید کرد: دقت شود که اگر در یان شهر اگر نتوانیم خیابانی را بعد از کند و کاری یک ماه بعد آسفالت کنیم صدای اعتارض مردم بلند می شود و امروز مردم آسفالت بسیاری از معابر را با توجه به کند و کاری انجام شده از ما مطالبه دارند

علوی گفت: در حوزه مدیریت شهری نمی شود همه چیز را آگادمیک حل کرد و باید به مشکلات مردم در لجظه پرداخت

محمد علی رفیعی نوده نیز افزود: گر در طول یکماه بتوانیم یک خیابان از رشت را درست آسفالت کنیم بهتر است تا اینکه چند خیابان را آسفالت نامطلوب کنیم. اینگونه عمل کردن مانند این است که پول شهرداری را در چاه بریزیم اگر اینگونه است آسفالت نکنیم بهتر است

خلیلی در پاسخ به این  این سوال اعضای شورا که علی رغم تشکیل تیم ممیزی و تبلیغات وافر در این زمینه شهرداری اقدام موثری در زمینه ممیزی انجام نداده است ،اظهار کرد: شهرداری براساس توانایی های خود حرکت می کند در ارتباط مباحث درآمدی شهرداری باید به دنبال راهی برای تقویت بنیان های مالی باشد

وی با بیان اینکه ممیزی یکی از اصول اساسی برای ایجاد در آمدهای پایدار است افزود:بنابراین باید کمک شود تا این امر به درستی انجام شود.

۱۲ میلیون تومان هزینه تبلیغات ممیزی شهرداری رشت

شهردار رشت با بیان اینکه اگر هر کدام از اعضای شورا ا راه حلی دارد که می تواند منابع مالی شهرداری را تامین کند ارائه دهد گفت:در پاسخ به اینکه گفته شد در این زمینه تبلیغات وافر انجام شد باید بگویم که شهرداری ۱۲ میلیون تومان در این حوزه برای تبلیغات هزینه کرد

بیش از ۲۵ هزار ملک در شهرداری رشت ممیزی شده است

خلیلی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ هزار ملک در شهرداری رشت ممیزی شده است،خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۳هزار ملک تجاری است.

وی با بیان اینکه در شهر رشت ممیزی در ۲۰ سال کذشته انجام نشده است،تصریح کرد:پیش بینی ما این بود  که  ممیزی بین شش تا نه تمام می شود

خلیلی تغییر شیوه سنتی ممیزی به روش جدید و آموزش نیرو ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: تمام کار را با ۳۰ نفر نیرو انجام دادیم. از دانشگاه های مختلف استعلام گرفتیم که از ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر استفاده کنیم

شهردار رشت رشت در پاسخ به سوال سوم مبنی بر اینکه در خصوص تیلیغات محیطی شهر تاکنون چه اقداماتی انجام شده است اظهار کرد: اگر شهر را مورد بررسی قرار دهید تغییراتی در تبلیغات محیطی مشاهده می کنید برای جایگاه های سوخت ،تابلوهای کاربری اصناف آئین نامه تدوین کردیم و سیمای محیطی شهر را اصلاح کردیم

وی با بیان اینکه ظرفیت تبلیغات محیطی شهر رشت  ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع است گفت: تاکنون در هزار و ۲۰۰ متر مربع تبلیغات محیطی انجام شد که در آمد آن ۱۱۵ میلیون تومان است و لازم به ذکر است که کل در آمد محیطی سال سال گذشته ۲۹ میلیون تومان بوده است

طرح تفضیلی و جامع تبلیغات شهر رشت پیش بینی شود

رئیس شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه ظرفیت تبلیغات محیطی شهر از دست رفته است افزود: باید طرح تفضیلی و جامع تبلیغات شهر رشت پیش بینی شود باید از فرصت کشی جلو گیری شود تا نتیجه بهتر به دست آید چرا که ما از شش هزار و ۲۰۰ متر مربع تاکنون از ۱۲۰۰ متر بهره گرفته ایم.

دیگر عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: فضاهای تبلیغاتی شهر باید استاندار سازی شود گفت: قراردادی که با دانشگاه علم و فرهنگ در سال های گذشته بسته شد به حکم قرارداد ترکمنچای برای شهرداری است.

 

با تخلفات کانون های تبلیغاتی برخورد شود

فرهاد شوقی با بیان اینکه باید با تخلفات کانون های تبلیغاتی برخورد شود افزود: در بخش تبلیغات محیطی در آمدهای بسیاری نهفته است.

شهردار رشت در پاسخ به سوال چهارم در خصوص بی توجهی به بیمه آتش سوزی منازل مسکونی شهروندان گفت:در باره بیمه آتش سوزی لایحه ای تهیه کردیم و پیشنهاداتی ارائه شد

وی تصریح کرد: یک پیشنهاد این بود که با ید فراخوان بیمه اصلحه انتخاب شود و یا اینکه بیمه ملت پیشنهاد داد که جای پرداخت پول بیمه آتش سوزی تبلیغات ۵ پل هوایی را به آنها بدهیم که پیشنهاد آن را به شورا ارائه شد اما در شورا جوابی داده نشد.

خلیلی خاطرنشان کرد:طرح بیمه بی نام ۵۰۰ واحد مسکونی هم ارائه شد که مورد قبول بیمه ها قرار نگرفت

در ادامه رضا جمشیدی چناری گفت: ما ۳۰۰ میلیون پول به شهردار دادیم تا بیمه منازل مسکونی شهروندان را انجام دهد  لایحه شهردار ایراد قانونی داشت واگذاری پل به بیمه ملت برای تبلیغات برای شهرداری صرفه اقتصادی ندارد چراکه در آمد بیشتری از این راه می شود اتخاذ کرد

عضو شورای شهر افزود: با شهردار مکاتبه شد تا تجمیع بیمه را دنبال کند ولی آتش نشان شهرداری دچار آسیب شد و مشاهده شد که بیمه در مان وی را پوشش نمی دهد.

عضو شورای شهر افزود: با این روندی که شهردار پیش گرفته است بیمه آتش سوزی منازل به یک چالش مبدل شده و با این شیوه تا سال بعد هم محقق نمی شود

شهردار رشت در پاسخ به سوال آخر مبنی بر اینکه علیرغم تشکیل هیات عالی سرمایه گذاری و معرفی نمایندگان شورا در این دفتر به دلیل غیبت های مکرر شهردار  در جلسات و علیرغم شعار های شهردار مبنی بر جذب سرمایه گذار، تاکنون هیچگونه اقفدام مثبتی در شهرداری رخ نداده است  گفت: در این هیات ۶عضو شورا و شهردار حضور داشتند. بحث های مختلف سرمایه گذاری مطرح  و مذاکراتی انجام پذیرفت.

وی با اشاره به تشکیل ۹ جلسه هیات سرمایه گذاری تصریح کرد: در دفتر سرمایه گذاری باید به این نتیجه برسیم که اعتماد متقابل به روشن بودن قوانین، امنیت و تعامل در جذب سرمایه گذار موثر است و اگر نتیجه به دست نیامده همه کنار هم هستیم و همه مقصر خواهیم بود.

چارچوب و آنالیز پروژه های اقتصادی شهرداری رشت مشخص شود

رئیس شورای اسلامی رشت در ادامه روشن نبودن افق پروزه های شهرداری رشت را مورد انتقاد قرارداد و گفت: برای سرمایه گذار باید مبلغ ،سود حاصل ؛ منابع قابل جذب کاملا روشن و مشهود باشد

عباس صابر گفت: در دفتر سرمایه گذاری باید پروژه های ما کاملا پخته و واضح باشد چرا که یکی از عواملی که سرمایه گذاری در رشت را کم اقبال کرده است روشن نبودن چار چوب پروژه ها است

وی با بیان اینکه آنالیز اقتصادی پروژه های شهراری رشت باید به درستی انجام شود افزود:در دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت این امکان وجود ندارد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه