۱۷۰زوج صومعه سرایی به خانه بخت رفتند

جشن ازدواج آسان در صومعه سرا برگزار شد و ۱۷۰زوج این شهرستان به خانه بخت رفتند.

۱۷۰زوج صومعه سرایی به خانه بخت رفتند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا ، با تلاش مسوولان و نهاد کمیته امداد امام خمینی صومعه سرا جشن ازدواج آسان  در سالن فارابی اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد و ۱۷۰ زوج به خانه بخت رفتند.

امام جمعه صومعه سرا در این مراسم گفت : در نظام الهی و فرهنگ قرآنی هدف اصلی ازدواج ، رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر، پیمودن طریق رشد ، نیل به کمال انسانی و تقرب به ذات حق است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی افزود :با توجه به افزایش سن ازدواج در جوانان ضروری است با آموزش معیارهای مهم در ازدواج که نقش اصلی در تحکیم بنیان خانواده دارند، نگاه جوانان را به سمت ازدواج ساده به سبک اسلامی سوق دهیم .

وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان تاثیر بسزایی در کاهش آمار طلاق در جامعه دارد، افزود: ازدواج آسان می تواند سطح توقع زوجین و خانواده ها نسبت به مسائل مادی و تجملاتی را کاهش دهد .

وی گفت: لازم است مسوولان فرهنگی شهرستان با ایجاد زیرساخت های فرهنگی در راستای ازدواج آسان به سبک زندگی اسلامی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گام های هدفداری بردارند.

فرماندار صومعه سرا نیز گفت: مهریه های سنگین و تشریفات و تجملات در جهیزیه و عقد و عروسی یکی از موانع ازدواج جوانان است که با فرهنگ سازی های لازم می توانیم ازدواج آسان را به عنوان فرهنگ نهادینه کنیم .

غلامحسین رجبی با اشاره به اینکه باید ازدواج این امر خداپسندانه را در جامعه رواج دهیم، افزود: موضوع ازدواج جوانان تنها نباید به هفته و مناسبت خاصی خلاصه شود، بلکه فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان برای جوانان باید دغدغه جدی مسئولان و متولیان امر باشد و در طول سال برنامه ریزی مناسبی در این ارتباط صورت پذیرد.

فرماندار صومعه سرا اظهار داشت : انجام ازدواج های آسان به شکل دسته جمعی در دانشگاه ها و فضاهای عمومی جامعه می تواند در تغییر سبک کنونی ازدواج که هزینه بر است، موثر واقع شود.

وی افزود : انجام برنامه ازدواج آسان سبب می شود خانواده ها گرد هم آیند و زمینه ای برای ازدواج آسان دیگر فرزندان آنان ایجاد شود .

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان صومعه سرا نیز هدف از برپایی این جشن را ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ساده در بین جوانان اعلام و بیان کرد: هدف از ازدواج، ایجاد یک زندگی دایمی با رضایت طرفین است که در سایه برگزاری چنین مراسمی زوج ها می توانند با کمترین دغدغه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

علیرضا محمدی با اشاره به اینکه این نهاد در راستای ازدواج آسان گام های اساسی برداشته ، گفت : بیش از ۲هزار ساعت کلاس های آموزشی و مشاوره ای در امر ازدواج و مهارت های زندگی

برگزار شده است.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۶۹۰ ازدواج توسط این نهاد در دو سال اخیر انجام شده که فقط هفت مورد آن منجر به طلاق شده است .

محمدی ادامه داد: در شش ماهه سال جاری، ۱۷۰ مورد ازدواج مددجویان صورت گرفته که از این تعداد در جشن امروز به ۳۰ زوج جوان مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه تهیه جهیزیه اهدا می شود.

اجرای موسیقی سنتی ، مراسم عروس بران ، اجرای نمایش طنز و اهدا جایزه به نوعروسان از برنامه های جانبی این همایش بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه