پذیرش قول اوباما توسط ظریف و منطق قرآن

این روزها مذاکرات سخت و نفس گیر پیرامون پرونده هسته ای ایران در نیویورک دنبال میشود مذاکراتی که امیدی به توافق در آن وجود ندارد.

پذیرش قول اوباما توسط ظریف و منطق قرآن

به گزارش وبلاگستان ۸دی، بیان در بروزرسانی خود نوشت:

این روزها مذاکرات سخت و نفس گیر پیرامون پرونده هسته ای ایران در نیویورک دنبال میشود مذاکراتی که امیدی به توافق در آن وجود ندارد و عدم حضور وزرای امور خارجه کشورهای پنج بعلاوه یک در این دور از مذاکرات نشان از پیشرفت کندی دارد که آقای روحانی نیز بدان اشاره کرده بود. باید از تیم مذاکره کننده که حاضر به وصول به توافق به هر قیمتی نشده اند تشکر نمود. درعین حال، طی همین مذاکرات وزیر محترم خارجه درسخنانی تامل برانگیز گفته اند: “اگر اوباما قول انجام کاری را دهد آن را محترم شمرده ومیپذیریم… ما درمسائل داخلی آمریکا دخالت نمی کنیم اما اگر اوباما به ما قولی دهد آن را می پذیریم”.

اینکه وزیر امورخارجه این سخنان را به چه منظوری بیان داشته اند خود بهنتر میدانند اما انچه مسلم است این است که اتفاقاٌ آمریکا بدقول وبد عهد است ونه تنها نمیتوان به قول شفاهی امریکا که حتی نمیتوان به توافق امضاء شده با وی نیز دل خوش بود. یکی از مواردی که در همین پرونده هسته ای و در سالهای اخیر آمریکا بد عهدی وبدقولی آشکار و مفتضحانه انجام داده مربوط به توافق تهران است که رئیس جمهور وقت برزیل آقای داسیلوا به اتفاق نخست وزیر وقت ترکیه آقای اردوغان مطابق نامه کتبی امریکا به برزیل و تقاضای آن کشور از برزیل و ترکیه مبنی بر انتقال سوخت از ایران بود. این توافق سه جانبه در خرداد۸۹انجام گرفت و آمریکا یی ها علی رغم ارسال نامه کتبی به برزیل از قبول این توافق سرباز زدند تا تعجب داسیلوا نیز برانگیخته شود.

77720131005161114cb Copy77

نقض توافق اولیه ایران با کشورهای پنج بعلاوه یک موسوم به توافق ژنو که خودتان بارها بر خدشه دارشدن روح!! جناب قطعنامه توسط امریکائی ها اذعان داشته اید. هرچند تحریمهای پس از قطعنامه به صراحت کلام مقام معظم رهبری جدید بودند؛ایشان فرمودند: “آمریکایی‌ها نه تنها دشمنی‌ها را کم نکردند، بلکه تحریم‌ها را هم افزایش دادند. البته می‌گویند این تحریم‌ها جدید نیست، اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه‌ی تحریم هم فایده‌ای نداشته است”.اما شما وحامیانتان آن را جدید نداستید. حتی اگر مطابق برداشت سینه چاکان رابطه با غرب و امریکا تحریمها را جدید ندانیم- که هستند – نقض روح توافقنامه توسط امریکا را حتی شما هم پذیرفته اید.

جناب آقای ظریف بعنوان یک دیپلمات باسابقه وهمچنین دیگر دیپلماتهای وزارت خارجه علی القاعده به نقش رهبری در تعیین سیاستها و هوش و ذکاوت ایشان در دشمن شناسی اعتراف دارند مقام معظم رهبری بارها و به صراحت ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده اعلام کرده اند که نه تنها به امریکا بی اعتماد هستند بلکه حتی به نتیجه بخش بودن مذاکرات هم بدبین هستند. موضوعی که ریاست محترم جمهور حداقل در چند مذاکره بر نظر خلاف با نظر معظم له تاکید داشته اند.

رفتار سراسر توهین و تحقیر نخست وزیر روباه پیر با ملت ایران و دقیقا پس از ملاقات با رئیس جمهور ایران نشانگر آن است که به سران کفر و شرک و به وعده ها و لبخندها و قولهایشان نباید و نمیتوان اعتماد نمود….

قرآن کریم راهنمای جامعه اسلامی در همه شئون زندگی و از جمله روابط با دنیای کفر و شرک است که چنین می فرماید: وَإِن نَّکَثُواْ أَیْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُواْ فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُواْ أَئِمَّهَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنتَهُونَ(سوره توبه آیه ۱۲)( و اگر قسم‏هاى خود را پس از پیمان خویش شکستند و به آیین شما طعنه زدند، با سران کفر بجنگید [چرا که‏] آنها پاى‏بند سوگندها نیستند، باشد که [از پیمان‏شکنى‏] باز ایستند).

قران کریم صفت سران کفر را عهدشکنی شان بیان میدارد ودر عین حال مقاومت در برابر آنان را تنها راه برون رفت از مساله بیان میفرماید. نکته ای که لازم است تیم مذاکره کننده بدان توجه کند توجه به ذات امریکاست که حضرت امام آن را شیطان بزرگ میداند و مقام معظم رهبری بر بی اعتمادی به او تکیه میکند و حکیمی چون علامه جوادی عاملی در دیدار وزیر خارجه برشمردن انگشتانشان پس از دست دادن با امریکائیها تاکید میکند و وزیر امورخارجه باز حاضراست قول اوباما را نیز بپذیرد!!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه