از صدا و سیما میخواهیم با حمایت از کشاورزان از پخش تبلیغات برنج خارجی خودداری کند+ تصاویر

استاندار گیلان ده روز پس از آغاز خرید توافقی برنج کیفی امروز باردیگر بصورت سرزده به بازار های برنج و مراکز خرید توافقی رفت تااز نزدیک درجریان آخرین وضعیت بازار این محصول قرار گیرد .

از صدا و سیما میخواهیم با حمایت از کشاورزان از پخش تبلیغات برنج خارجی خودداری کند+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان نجفی در این بازدید که از مراکز خرید توافقی برنج رشت و بازار بزرک برنج لولمان انجام شد در گفتگوبا کشاورزان شنونده ی مسائل ، مشکلات و نظرات آنان در مورد خرید توافقی ، وضعیت بازار برنج و جلوگیری از سوء استفاده از دلان بازار شد .

استاندار گیلان در گفتگو با کشاورزان با اشاره به بازدیدهایی که در چند هفته ی گذشته از کارخانجات برنج کوبی و بازار برنج استان داشته است گفت : بازار تاپیش از ورود دولت برای خرید توافقی در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشت و کشاورزان سختکوش گیلان و مازندران نگرانی های فراوانی داشتند .

 

 

وی گفت : خوشبختانه با گزارشی که از وضعیت بازار به دولت شد با دستور رئیس جمهور سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صعت معدن ، تجارت موظف به تنظیم بازار و خرید برنج با قیمت توافقی حداکثر ۶۱۰۰ تومان شدند .

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : به اذعان کشاورزان در دو هفته ی گذشته رونق خوبی را در بازار شاهد هستیم و امیدواریم این دغدغه ها در روزهای آینده باز هم کاهش یابد .

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : هدف از ورود دولت به بحث خرید برنج به معنی ایجاد اطمینان برای کشاورزان است که قیمت برنج از کف بازار کمتر نخواهد شد ، نه اینکه بخواهد همه ی برنج موجود را خریداری کند .

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال ۲۰ الی ۳۰ درصد از هزینه های برنجکاری افزایش یافت گفت : قیمت برنج نیز باید به این تناسب افزایش یابد در حالیکه پیش از سیاست های حمایتی ، قیمت برنج حتی کمتر از سال گذشته بود .

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات دولت در زمینه ی افزایش تعرفه ی واردات ، ممنوعیت ورود برنج خارجی ، الزام بانک ها و دستگاههای اجرایی برای تأمین نیاز خود از بازارا داخلی گفت : خواسته ما از کشاورزان این است که نگران فروش برنج خود نباشند و باتوجه به سیاست های دولت قیمت برنج در بازار واقعی تر میشود .

وی با اشاره به ممنوعیت ورود برنج خارجی تا آذر ماه گفت : از صدا و سیما هم میخواهیم با حمایت از کشاورزان از پخش تبلیغات برنج خارجی خودداری کند .

گفتنی است در ۱۰ روز گذشته در ۱۹ مرکز تعاونی روستایی استان ۷۵۰ تن برنج خریداری شده است .

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه