انتخابات مجلس دهم فردمحور است/ دولتها درنتیجه انتخابات اثر ندارند

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت می گوید: پایبندی به اصول انقلاب و قانون و تعهد مهمتر از حضور در جریانات سیاسی است زیرا مردم ما بر اساس این اصول نماینده انتخاب و به مجلس می فرستند هر چند برای این مساله و تصمیم گیری بسیار زود است.

انتخابات مجلس دهم فردمحور است/ دولتها درنتیجه انتخابات اثر ندارند

به گزارش ۸دی نیوز، محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص چینش و آرایش سیاسی احتمالی مجلس دهم گفت: مردم ایران فرد محور در مورد مجلس و نمایندگانشان تصمیم م یگیرند و چینش سیاسی مجلس دهم هم بر همین اساس است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهردر مجلس شورای اسلامی با اشاره بر این که درحال حاضربرای پیش بینی ارایش سیاسی این انتخابات مهم بسیار زود است افزود: در نهایت این مردم هستند که تصمیم می گیرند و تشخیصشان نیز درست است و در مورد مجلس زیاد وارد بازی های سیاسی نمی شوند.

وی با تاکید بر این که مردم بدهکار حزب و گروه و جریانی نیستند،گفت: مردم ایران براساس شاخص ها، آرمان ها، ارزش ها، عملکرد ها و تعهد هایی که می خواهند در مورد نمایندگان مردم تصمیم می گیرند.

این عضو مجلس نهم خاطر نشان کرد: این نکته را نیز باید در نظر گرفت که کدام حزب و گروه و جریان در حال حاضر درحال فعالیت انتخاباتی هستند ولی هر چه باشد و با همه این برنامه ها، تحلیل ها و نظر سنجی ها همه چیز در نزدیک انتخابات عوض می شود زیرا روز انتخابات روز دیگری است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خصوص اثر گذاری نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نسبت بر روی انتخابات مجلس دهم گفت: دولت ها نشان داده اند در نتیجه انتخابات چندان اثرگذار نیستند. باتوجه به اینکه هنوز اعضا و جریان های سیاسی در کشور مانهادینه نشده و شکل نگرفته اند، مردم براساس معیارهایی که گفتم انتخاب خواهند کرد و به نظر من تصمیمشان نیز درست است.
وی با اظهار نارضایتی شدید از این که در انتخابات دایما موضوع اصولگرایی و اصلاح طلبی مطرح و خط خطوط ها پرنگ می شوند گفت: جناح بندی و جریان بندی نکنید زیرا نمی دانیم که اصول گرا و اصلاح طلب در زمان انتخابات چه حرکتی خواهند کرد و نباید دایما به این الفاظ سنتی بالا و یا پایین پرداخت.باید این اطلاحات را کنار گذاشت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد:شاخصه ها و کارایی برای مردم مهمتر است و درصد بسیار کمی از مردم ایران نیز بر اساس جریان های سیاسی فکر می کنند. شاید در همین مجلس نهم بسیاری از کسانی که به یک جریان خاصی نیز متصل بودند، دررای گیری ها انتخاب نشده و افراد مستقلی در مقابلشان پیروز شدند که افراد کارامد و سالمی نیز بودند.
وی افزود: نباید مردم را در جریان های سیاسی و تصمیم بندی آن ها وارد کنید انتخاب مردم در مجلس نوع دیگری است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: نظام ما، یک نظام مردم سالار است و اصولا حزب سالار و حزب محور نیست. مردم بر اساس شناختی که بر روی ادم ها در طول ۳۴ سال پیدا کرده اند انتخاب خواهند کرد و رویه ها و عملکردها برایشان مهم است.

وی تصریح کرد: شاخص هایی مانند سلامت بودن زندگی، عملکرد آن فرد و میزان پایبندی به تعهدات و قول هایی که در طول مسیر زندگی و عملکرد هایشان به مردم داده اند و به آن وفاداری داشته اند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

قربانی با تاکید بر این که یکی از مولفه های مهمی که مردم قطعا به خاطر آن انتخاب خواهند کرد، بها دادن به ارزش های ملی و ارمانها است ادامه داد:پایبندی جریانان و افراد به ارزش های دفاع مقدس، قانون،حفظ حرمت و اخلاق مداری و ساده زیستی شاخصه هایی است که مردم تا به امروز نشان داده اند که عامل انتخاب نمایندگانشان برای ورود به مجلس است و در این میان سهم جریانات حزبی سیاسی سهم کمرنگ تری است زیرا مردم براساس الگو ها تصمیم می گیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه