ایران جزایر ما را اشغال کرده و پرچم خود را به اهتزاز دراورده /جامعه بین المللی از ایران بخواهد که به درخواست های ما پاسخ دهد

وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در سازمان ملل بار دیگر نسبت به جزایر سه گانه خلیج فارس ادعاهای خود را تکرار کرد و گفت تهران نباید پرچم خود را در جزیره ابوموسی قرار دهد.

ایران جزایر ما را اشغال کرده و پرچم خود را به اهتزاز دراورده /جامعه بین المللی از ایران بخواهد که به درخواست های ما پاسخ دهد

به گزارش ۸دی نیوز، وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در سازمان ملل بار دیگر نسبت به جزایر سه گانه خلیج فارس ادعاهای خود را تکرار کرد و گفت تهران نباید پرچم خود را در جزیره ابوموسی قرار دهد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان گفت: استقرار صلح و ثبات در منطقه عنصر کلیدی دستیابی به امنیت جهانی است و این مهم، اولویت سیاست خارجی امارات متحد عربی است.

وی افزود: براین اساس، دولت ما بار دیگر عدم پذیرش اشغال سه جزیره امارات توسط ایران را اعلام می کند.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: ما همچنین تاکید می کنیم که تمام اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان ایران برخلاف قوانین بین المللی و ارزش های انسانی است.

وی ادامه داد: به همین منظور من اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران اخیرا پرچم خود را در جزیره ی ابوموسی که براساس تفاهمانامه ۱۹۷۱ متعلق به امارات است، قرار داده است.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان خاطرنشان کرد: کشورم به شدت به این اقدام ایران اعتراض دارد و آن را نقض کننده ی تفاهمنامه ۱۹۷۱ می داند. بنابراین از این تریبون مجددا از جامعه بین المللی می خواهیم که به ایران اصرار ورزد که به درخواست های صادقانه و صلح امیز امارات متحده عربی برای حل این مسئله چه از طریق مذاکرات مستقیم یا ارجاع آن به دادگاه بین امللی پاسخ دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه