اطلاعات سرشماری عمومی کشاورزی در دریافت وپرداخت یارانه ها اثرگذار نیست

محمد علی نجفی: کلیه وزارت خانه ها ،موسسات دولتی مکلف هستند براساس قانون نسبت به بکار گیری کلیه امکانات در طول سرشماری اقدام کنند.

اطلاعات سرشماری عمومی کشاورزی در دریافت وپرداخت یارانه ها اثرگذار نیست

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی هشت دی نیوز،محمد علی نجفی در مراسم اغاز چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی در اجرای ماده چهار قانون مرکز امار ایران براساس بودجه سال ۹۳ انجام می شود ،اظهار کرد:کلیه وزارت خانه ها ،موسسات دولتی مکلف هستند براساس قانون نسبت به بکار گیری کلیه امکانات در طول سرشماری اقدام کنند.

وی با شاره به تلاش هایی که در چند ماه اخیر در راستای سرشماری عمومی کشاورزی استان شکل گرفته است،افزود:حضور فراگیر مدیریت استان در ای نسرشماری لازم و ضروری است .

IMG_20140927_111939
استاندار گیلان پوشش اخبار و فعالیت های حساس استانی توسط رسانه ها را مورد تاکید قرار دارد و گفت:بررسی کارشناسی امور ملی و استانی توسط رسانه ها در هدایت و برنامه ریزیا ستان موثر است ورسانه ها باید حضور قوی و موثر داشته باشند.

نجفی با اشاره به تهیه ۱۵٠ دقیقه برنامه توسط صدا و سیمای مرکز گیلان در ارتباطبا سرشماری عمومی کشاورزی خاطرنشان کرد:گیلان استانی کشاورز و باید ضمن جبران عقب ماندگیها و غفلت ها ی استان در بخش صنعت و تو جه به حضور قوی در تجارت،بازرگانی ،فناوری در جهت تقویت دستگاه های مرتبط با حوزه کشاورزی گام برداریم.

وی افزود:برای برنامه ریزی درست در حوزه کشاورزی استان آمار و اطلاعات درست در بخشهای مرکبات،بادام ،فندق،برنج،زیتون ،تولیدات دامی و سایر حوزه های کشاورزی لازم است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید در بخش باغبانی استان تلاش ویژه و هدایت شده ای انجام شود تصریح کرد:از امور ابتدایی که  استان ازآن رنج می بریمواردات بی رویه برنج است و ما هنوز نتوانسته ایم بخش دست اندرکاران واردات برنج  را متقاعد کنیم که کشور و استان چقدر سطح زیر کشت دارد و چه میزان واردات برنجلازم است.

نجفی گفت: اگر این میزان ارزکه ازکشوربرای واردات برنج  خارج شد صرف بهزارعی و مکانیزه شدن کشاورزی میشد و در واردات برنج صرف نمی شد امروز این نگرانی را نداشتیم که با واردات برنج چگونه رفتار شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر براساس اطلاعات درست برنامه ریزی به موقع صورت گیرد بسیار راهگشا است افزود:همکاران امار گیر با حوصله و متانت با کشاورزان برخورد کنند و این اعتماد را ایجاد کنند که این اطلاعات در دریافت و پرداخت یارانه ها اثر گذار نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه