گره زدن پرونده هسته‌ای به رقابت‌های جناحی؟/ ظریف:با شکست مذاکرات، مجلس آینده به جریان غرب‌ستیز واگذار می‌شود!

محمدجواد ظریف چهارشنبه هفته گذشته در شورای روابط خارجی آمریکا در پاسخ به سؤال هاله اسفندیاری، همکار جورج سوروس و مسؤول بخش خاورمیانه وودرو ویلسون گفت: مذاکرات هسته‌ای تاثیر مستقیم بر مسائل داخلی ایران خواهد داشت و در صورت شکست مذاکرات، دوستان او انتخابات مجلس آینده را به جریان غرب‌ستیز واگذار خواهند کرد.

گره زدن پرونده هسته‌ای به رقابت‌های جناحی؟/ ظریف:با شکست مذاکرات، مجلس آینده به جریان غرب‌ستیز واگذار می‌شود!

به گزارش ۸دی نیوز، زمانی که سلسله جلسات “دلواپسیم” در سراسر کشور توسط کارشناسان و اساتید دانشگاه برگزار می‌شد، رسانه‌های نزدیک به دولت تلاش کردند تا انتقادات از روند پیشبرد مذاکرات هسته‌ای توسط وزارت امور خارجه را در چارچوب مبارزات سیاسی داخلی تفسیر کنند و آنها را به مخالفت احزاب و گروه‌های اصولگرا مرتبط بدانند.

به گزارش رجانیوز، با این حال، انتشار متن مصاحبه وزیر امور خارجه کشورمان در شورای روابط خارجی آمریکا مشخص کرد که چه کسی به دنبال استفاده حزبی و سیاسی از مذاکرات هسته‌ای به قیمت هزینه کردن از منافع ملی است.

محمدجواد ظریف چهارشنبه هفته گذشته در شورای روابط خارجی آمریکا در پاسخ به سؤال هاله اسفندیاری، همکار جورج سوروس و مسؤول بخش خاورمیانه وودرو ویلسون گفت: مذاکرات هسته‌ای تاثیر مستقیم بر مسائل داخلی ایران خواهد داشت و در صورت شکست مذاکرات، دوستان او انتخابات مجلس آینده را به جریان غرب‌ستیز واگذار خواهند کرد.

این سخنان آقای ظریف یادآور انتشار فیلمی از گفتگوی غیررسمی او با محمد البرادعی، رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که او موضوع ملی هسته ای را وجه المصالحه حفظ اعتبار غرب و متقابلاً حفظ اعتبار و موقعیت جریان سیاسی متبوع خود در داخل کشور می‌خواند.

اینگونه بازی با منافع ملی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به بهای پیروزی در رقابت‌های حزبی داخلی، به هیچ عنوان نمی‌تواند با برچسب خردمندانه و هوشمندانه نامگذاری شود؛ چرا که منافع ملی و دستاوردهای درخشان ایران قطعا نسبت به پیروزی‌های موقت جناحی و حزبی در اولویت بسیار بالاتری قرار دارد و اصلا ایجاد این موازنه نابرابر میان این دو مقوله کاملا متفاوت، دور از هرگونه اقدام دیپلماتیک و حتی عقل سلیم سیاسی در داخل کشور است.

به نظر می‌رسد آقای دکتر ظریف همچنان در حال و هوای سال ۲۰۰۵ و مذاکرات هسته‌ای آن سال‌ها قرار دارد و مشاهده همه تغییرات گسترده در عرصه داخلی و بین‌المللی نتوانسته تغییری در خط مشی فکری وی ایجاد کند.

قطعا از آنجایی که اولویت و اهمیت مساله هسته‌ای برای کشورمان بر همگان مشخص است و اکثر قریب به اتفاق فعالان سیاسی و کارشناسان برجسته کشور بر روی این مساله توافق نظر دارند، باید به آقای وزیر اطمینان داد که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات به دلیل پافشاری تیم ایرانی بر حقوق مسلم کشورمان، هیچگونه مساله سوء حزبی برای طیف مطبوع ایشان رخ نخواهد داد و رسانه‌های منتقد نیز از این مساله به عنوان ابزار تبلیغاتی خود استفاده نخواهند کرد.

بهتر است آقای ظریف به جای نگرانی در حوزه مسائل داخلی و نگرانی‌های حزبی، تمام تلاش خود را معطوف به مذاکرات هسته‌ای کند تا بتواند به همراه دستیاران خود، بیشترین و بالاترین دستاورد را برای منافع ملی کشورمان داشته باشد؛ مساله‌ای که فارغ از نتیجه مذاکرات قطعا سبب بالا رفتن اعتبار طیف سیاسی وی در داخل ایران نیز می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه