بهداد سلیمی تنها طلایی روز هفتم/والیبال همچنان قربانی می‌گیرد/ در انتظار درخشش آزادکاران در دایره طلایی+برنامه روز هشتم مسابقات ایرانی‌ها

هم کاروان ورزشی ایران در هفتمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی تنها یک نشان طلا بود، در شرایطی که انتظار می‌رفت وزنه برداران ایران در هفتمین روز مسابقات سهم قابل توجهی در کسب مدال داشته باشند، فقط بهداد سلیمی موفق به صید نشان طلا شد تا ایرانی‌ها با یک نشان به کار خود در پایان روز هفتم خاتمه دهند.

بهداد سلیمی تنها طلایی روز هفتم/والیبال همچنان قربانی می‌گیرد/ در انتظار درخشش آزادکاران در دایره طلایی+برنامه روز هشتم مسابقات ایرانی‌ها

به گزارش ۸دی نیوز، سهم کاروان ورزشی ایران در هفتمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی تنها یک نشان طلا بود، در شرایطی که انتظار می‌رفت وزنه برداران ایران در هفتمین روز مسابقات سهم قابل توجهی در کسب مدال داشته باشند، فقط بهداد سلیمی موفق به صید نشان طلا شد تا ایرانی‌ها با یک نشان به کار خود در پایان روز هفتم خاتمه دهند.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون امروز وارد هفتمین روز برگزاری خود شد و نمایندگان ایران عملکرد قابل قبولی نداشتند و با کسب یک نشان طلا به کار خود پایان دادند. ملی پوشان در رشته‌های شنا، تیر اندازی، بدمینتون، بوکس، بسکتبال، هندبال ، والیبال و وزنه‌برداری به رقابت با حریفان خود پرداختند که نتایج ملی پوشان ایران به شرح زیر است:

شنا:

* تیم شنای ۴ در ۱۰۰ متر ایران در رقابت با حریفانش، زمان ۳ دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه را کسب کرد و با ایستادن در رده دهم، از رسیدن به مرحله نهایی باز ماند.

* در مسابقات ۴ در ۱۰۰ متر شنای مردان، جمال چاوشی‌فر توانست با رکورد ۵۷.۷۸  رکورد رشته ۱۰۰ متر کرال پشت ایران را ۳۵صدم ثانیه بهبود ببخشید.

وی پیش از این در ۱۰۰ متر کرال پشت بازی‌های آسیایی اینچئون رکورد ۵۸.۲۳ را ثبت کرده بود و خودش هم ابراز امیدواری کرده بود تا در بخش تیمی این رکورد را ارتقا دهد. همچنین چاووشی‌فر در ۵۰ متر کرال پشت هم رکورد ۲۶ ثانیه و ۷۷صدم ثانیه را ثبت کرده و بدین ترتیب امروز در رکوردشکنی دست به هت‌تریک زد.

تیراندازی:

مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی اینچئون با رقابت تیراندازان در بخش تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر بانوان پیگیری شد.

در این رقابت که در سالن تیراندازی اونگنیئون شهر اینچئون برگزار شد، دینا فرزادخواه، الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ نمایندگان کشورمان بودند که در بخش تیمی، ایران در میان ۱۱ تیم با امتیاز ۱۷۲۱ هفتم شد و از رسیدن به مدال باز ماند.

 

در بخش انفرادی هم جام بزرگ با ۵۷۸ امتیاز در رده نهم قرار گرفت، دینا فرزادخواه با ۵۷۴ امتیاز بیست‌ودوم شد و الهه احمدی با ۵۶۹ امتیاز جایگاه بیست‌ونهم را کسب کرد تا هر ۳ نماینده ایران از صعود به دور نهایی محروم شوند.

وزنه برداری:

* نواب نصیرشلال با ناکامی در مهار وزنه‌های ۲۱۷ و ۲۱۹ کیلوگرمی در دوضرب با مجموع ۱۸۱ کیلوگرم از رسیدن به مدال در وزن ۱۰۵ کیلوگرم باز ماند.

* بهادر مولایی وزنه‌بردار دسته ۱۰۵+ کشورمان که در حرکت یک ضرب وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را ثبت کرده بود، به علت مصدومیت از ادامه بازی‌های آسیایی و حرکت دوضرب مسابقات وزنه‌برداری انصراف داد تا مصدومیتش بیشتر نشود.

* بهداد سلیمی وزنه‌بردار دسته ۱۰۵+ کشورمان که در حرکت یک ضرب وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را ثبت کرد، در حرکت دو ضرب وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی توانست در مرتبه اول وزنه ۲۴۱ را به ثبت برساند.

 

وی در بار دوم وزنه ۲۵۵ کیلوگرمی را بالا برد. سلیمی از وزنه زدن برای بار سوم انصراف داد تا با ثبت رکورد مجموع ۴۶۵ کیلوگرم به کارش پایان دهد. وی بدین رکورد بازی‌های آسیایی در یک ضرب، دوضرب و مجموع را شکست.

 

بوکس:

* احسان روزبهانی در مرحله یک هشتم وزن ۸۱ کیلوگرم بوکس بازی‌های آسیایی اینچئون به مصاف تاشی نوربو از بوتان رفت و با برتری مقابل او راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

* در دسته ۹۱+ کیلوگرم جاسم دلاوری از کشورمان به مصاف ژو گانگ مینگ از چین رفت و با برتری برابر او به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

 

والیبال:

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ با نتیجه ۳ بر صفر هند را شکست داد. شاگردان کواچ در ۳ ست متوالی با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۸ هندی‌ها را شکست دادند.

 

هندبال:

تیم ملی هندبال ایران با پیروزی ۲۶ بر ۲۱ مقابل عربستان جواز حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را به دست آورد.

 

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با نتیجه ۸۲ بر ۵۹ مقابل ژاپن به پیروزی رسید.

ایران روزی سکوی هفتم؛ تداوم صدرنشینی چینی‌ها

در پایان روز هفتم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، کاروان ورزشی چین با ۹۱ مدال طلا، ۴۹ مدال نقره و ۳۹ مدال برنز در صدر جدول مدال آوران قرار دارد.پس از این کشور، کره جنوبی با ۳۱ مدال طلا، ۳۷ مدال نقره و ۳۶ مدال برنز و ژاپن با ۳۰ مدال طلا، ۴۲ مدال نقره و ۳۵ مدال برنز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

در پایان روز هفتم، کاروان ایران با ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز در مکان ششم جدول قرار گرفت.

تاکنون ۶۳۹ مدال بین ۲۹ کشور آسیایی توزیع شده که در قعر جدول تیم‌های عراق، سریلانکا و امارات قرار دارند.

روز پرترافیک ورزشکاران ایران در کره جنوبی

روز هشتم بازی‌های آسیایی اینچئون برای کاروان ایران روز شلوغی است و نمایندگان پرامید کشتی کار خود را دراین مسابقات آغاز می‌کنند.

کشتی آزاد

۵۷ کیلوگرم حسن رحیمی

۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی

مقدماتی ساعت ۱۳ رده ‌بندی و فینال از ساعت ۱۹ تا ۲۰

والیبال

ایران – مالدیو ساعت ۱۵

دوومیدانی

مریم طوسی ۱۰۰ متر زنان ساعت ۱۸:۳۷

کاوه موسوی – رضا مقدم فینال پرتاب چکش ساعت ۱۸:۵۰

رضا قاسمی ۱۰۰ متر مردان ساعت ۱۹:۰۹

حسن تفتیان ۱۰۰ متر مردان ساعت ۱۹:۱۶

لیلا رجبی فینال پرتاب وزنه زنان ساعت ۱۹:۳۰

قایقرانی

احمدرضا طالبیان کایاک تک نفره ۱۰۰۰ متر مردان ساعت ۱۰:۱۰

شاهو ناصری کانوی تک نفره ۱۰۰۰ متر مردان ساعت ۱۰:۳۰

پژمان دیوسالار-سید کیا اسکندانی کانوی دونفره ۱۰۰۰ متر مردان ساعت ۱۰:۴۰

علی آقا میرزایی – سعید فضل اولی کایاک دونفره ۱۰۰۰ متر مردان ساعت ۱۱:۱۰

آرزو حکیمی کایاک تک نفره ۵۰۰ متر زنان ساعت ۱۱:۴۵

احمدرضا طالبیان – حمیدرضا ترکی- فرزین اسدی – امین بوداغی کایاک ۴ نفره ۱۰۰۰مترمردان ساعت ۱۲

آرزو حکیمی کایاک تک نفره ۲۰۰ متر زنان ساعت ۱۴

علیرضا علی محمدی کایاک تک نفره ۲۰۰ متر مردان ساعت ۱۴:۱۵

عادل مجللی مقدم کانوی تک نفره ۲۰۰ مترمردان ساعت ۱۴:۲۰

مینا عبدالهی- هدیه کاظمی کایاک دونفره ۵۰۰ متر زنان ساعت ۱۴:۴۰

سعید فضل اولی – علیرضا علی محمدی کایاک دونفره ۲۰۰ متر مردان ساعت ۱۵

بوکس

امین قاسمی وزن ۶۹ کیلوگرم ساعت ۱۹ تا ۲۳

دوچرخه سواری جاده

حسین عسگری تایم تریل انفرادی ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰

بسکتبال

ایران – مغولستان ساعت ۱۴

تیراندازی

تفنگ ۵۰ متر انفرادی سه وضعیت مردان مهدی جعفری پویا

فینال تفنگ ۵۰ متر تیمی سه وضعیت مردان مهدی جعفری پویا – حسین باقری – ساسان شهسواری

تیروکمان

رده بندی کامپوند تیمی زنان ایران – هند سکینه قاسم پور – مریم رنجبر – شبنم سرلک ساعت ۱۰

رده بندی کامپوندتیمی مردان ایران – فیلیپین اسماعیل عبادی – مجید قیدی – امید کاظم پور ساعت ۱۰:۵۰

نیمه نهایی کامپوند انفرادی مردان اسماعیل عبادی(ایران) – پاول دلاکروز(فیلیپین) ساعت ۱۵:۰۲ (رده بندی ساعت ۱۵:۵۸ ، فینال ۱۶:۰۲)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه