نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم در گفتگو با ۸دی:

وزارت خارجه نباید یک افسر اطلاعاتی و امنیتی را به عنوان سفیر آلمان می پذیرفت/ کمیسیون امنیتی مجلس باید “ظریف” را به مجلس بخواند

نماینده رشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه در عرف بین الملل به هیچ وجه امکان ندارد کسی که افسر امنیتی یک کشور است در کشور دیگر سفیر شود، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس باید ظریف را بخواند و از دولت پیگیر شود.

وزارت خارجه نباید یک افسر اطلاعاتی و امنیتی را به عنوان سفیر آلمان می پذیرفت/ کمیسیون امنیتی مجلس باید “ظریف” را به مجلس بخواند

به گزارش ۸دی، محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم که دیپلمات و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیایی و آفریقایی نیز بوده است در رابطه با امنیتی بودن سفیر آلمان در ایران، اظهار کرد: چنین چیزی در عرف بین الملل وجود ندارد، به هیچ وجه امکان ندارد کسی که افسر اطلاعاتی و امنیتی یک کشور است در کشور دیگر سفیر شود، حتی احتمال این موضوع هم مورد قبول نیست چه بسا که در این مورد مطمئن هستیم.

وی با بیان اینکه در این هفته جلسه‌ای در وزارت امور خارجه دارم و موضوع را پیگیری خواهم کرد افزود: شما بینید برخی کشورها بعضی از افراد ما را به عنوان سفیر قبول نمی کنند چون احتمال می دهند با سازمان های نظامی و اطلاعاتی ایران ارتباط داشته باشد، حال چه شده که وزارت خارجه ایران، این فرد را که افسر امنیتی آلمان بوده به عنوان سفیر قبول کرده؟! باید او را رد می کردند و نمی پذیرفتند.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس باید جلوی این حرکت را بگیرد، ظریف را بخواند و دولت نیز باید پاسخگو باشد گفت: مشخص است که حضور این شخصیت ها در کشور برای انجام کار امنیتی علیه ایران است و هیچ وقت به نفع ما کار نمی کنند.

اگر کار به مجلس یازدهم برسد سفیر آلمان اخراج خواهد شد

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم در پاسخ به این سؤال که ممکن است این شخص عنصر نامطلوب تشخیص داده شده و از ایران اخراج شود گفت: پیش بینی من این است که اگر این موضوع به مجلس یازدهم برسد حتما ما این کار را انجام خواهیم داد.

احمدی در پایان بیان کرد: در یک کلمه ما به آمریکا به هیچ وجه اعتماد نداریم  و در موضوعات برجام و بین المللی رفتار خصمانه آن‌ها را دیده ایم‌ و رفتار آلمان هم که مشخص است، مگر می شود یک نفر را که اصلا شما بگویید افسر امنیتی جزء است، یک عضو جزء است را به عنوان سفیر پذیرفت!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه