۲۳۷۰ معلول در بانک اطلاعاتی نابینایی سازمان بهزیستی گیلان ثبت شده است

مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه خدمات توانبخشی و تجویز وسایل کمک توانبخشی و وسایل مورد نیاز برای خواندن و نوشتن از اموری است که توسط سازمان بهزیستی در راستای خدمت رسانی به نابینایان دنبال می شود،گفت: دو هزار و ۳۷۰ نابینا ؛ نیمه بینا و کم بینا در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی گیلان ثبت شده است.

۲۳۷۰ معلول در بانک اطلاعاتی نابینایی سازمان بهزیستی گیلان ثبت شده است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز ،حسین نحوی نژاد  در جمع خبرنگارن  با اشاره به مناسبت های متعددی که در مهرماه در راستای وظایف و شرح خدمات سازمان بهزیستی وجود دارد افزود: روز جهانی کودک،روز سالمندان ،عصای سفید و ناشنوایان فرصتی برای توجه و رسیدگی هر چه بیشتر به جامعه آماری تحت پوشش سازمان بهزیستی گیلان است.

وی با اشاره به اینکه ناشنوایی نقصی است که بسیار فرد را دچار آسیب می‌کند، افزود: ناشنوایان مادرزاد به لحاظ تکلمی دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با تاکید بر اینکه ناشنوایان ۷۰ درصد ارتباط خود با جامعه را از دست می‌دهند، گفت: این افراد فرصت اشتغال و زندگی اجتماعی را از دست می‌دهند.

نحوی‌نژاد با اشاره به افزایش آمار ناشنوایان در کشور، خاطرنشان کرد: دلیل این امر پیشگیری و پایین آمدن سن تشخیص در کشور است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی که در بیمارستان‌ها انجام شده سن تشخیص را در حد نوازدی کاهش داده‌ایم، تاکید کرد: قدرت مداخله ما در پیشگیری با این کار بسیار افزایش یافته است.

در بانک اطلاعاتی گیلان  ۳۲۰۰ ناشنوا ثبت شده است

مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با اشاره به طرح سنجش ورود به دبستان در پایه اول افزود: در این طرح ناشنوایی برخی از کودکان نمایان می‌شود.

نحوی‌نژاد با تصریح بر اینکه در بانک اطلاعاتی گیلان  ۳۲۰۰ ناشنوا ثبت شده است، گفت: ۱۰ درصد معلولان ثبت شده در سازمان بهزیستی گیلان ناشنوا هستند.

وی با اشاره به فعالیت سه سمن در رشت، انزلی و لاهیجان در امور ناشنوایان، افزود: مرکز آموزشی خانواده و کودک ناشنوای ما آموزش زبان اشاره، لب خوانی، آموزش و برقراری ارتباط و نحوه تعامل خانواده با فرد ناشنوا را در برنامه‌های آموزشی خود دارد.

مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با اشاره به تقویت زبان گفتاری و خدمات توانبخشی به ناشنوایان توسط سازمان بهزیستی گفت: در سال ۹۲-۹۳، ۴۰  نفر کاندید عمل جراحی کاشت حلزون شدند که برای همگی این عمل انجام شد.

وی با اشاره به آمار دانشجویان ناشنوای گیلان افزود: سازمان بهزیستی گیلان ۳۵ دانشجوی ناشنوا دارد.

وی از راه انداری اخبار ناشنوایان در شبکه استای سیمای گیلان  خبرداد وخاطرنشان کرد: بودجه این برنامه را استانداری تقبل کرده و نیروی انسانی آن را بهزیستی تقبل می کند.

نحوی نژادبا اشاره به دغدغه هایی که سازمان بهزیستی در مورد کودکان خیابانی ، کودک آزاری و تعلیم و تربیت کودکان دارد، اظهارکرد:تعلیم و تربیت کودکان و توجه به آنها از اموری است که بهزیستی به شدت به آن توجه دارد.

وی با اشاره به تکدی گری کودکان افزود:در مورد این موضوع همه دستگاه ها موظف هستند از این آسیب اجتماعی جلو گیری کنند

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان تعداد مهد کودک تحت پوشش بهزیستی را ۵۰۵ واحد عنوان کرد و گفت: در این تعداد مهد کودک ۱۵ هزار و ۴۰۰ کودک تحت آموزش و تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه روز سالمند از دیگر مناسبت های مهر ماه است خاطرنشان کرد: در حدود ۳۰ سال است که مجمع عمومی سازمان ملل روز جهانی سالمند را مطرح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما در حال حاضر ۸درصد جامعه را سالمندان  تشکیل می دهند تصریح کرد: اگر این میزان از ۱۲ درصد افزایش یابد پدیده سالمندی در کشور استقرار یافته است.

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان با اشاره به وجود ۶ میلیون سالمند در کشور افزود: اولین قدم در سالمندی سالم تناسب اندام است و دومین عامل تغذیه سالم است،امروزه فست فودها و غذاهای آماده پیری زود رس را برای جامعه ما به ارمغان می آورند.

نحوی نژاد مدیریت مالی را از دیگر فاکتورهای سالمندی سالم دانست و افزود: کلیدی بعدی برای داشتن سالمندی سالم توجه به نیات و خواسته های قلبی است

وی با بیان اینکه در جامعه ما استفاده این جمله که از شما گذشته است ،سالمندان را زودتر از موعد به گور می سپاریم افزود: نگاه به معنویات از پیری زودرس جلوگیری می کند.

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه دو سوم حوادثی که در خانواده ها رخ می دهد برای سالمندان است گفت: ایجاد محیط امن و مناسب در جلوگیری از حوادث برای سالمندان و طول عمر مفید آنها بسیار موثر است.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه سالمندی سن ابتلا به بیماری های مزمن است افزود: یکی از چالش های امروز جامعه ما این است که ما پزشک سالمندان نداریم.

اعلام آمادگی سازمان بهزیستی گیلان برای برگزاری دوره آموزشی طب سالمندی

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل سازمان بهزیستی گیلان اعلام آمادگی می کند که دوره آموزشی طب سالمندی را برای پزشکان عمومی برگزار می کند.

ایجاد بیمه های پیشگیری محور  و مراقبتی برای سالمندان لازم و ضروری است

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان تاکید کرد: بیمه ها ما برای سالمندان بیمه های پیشگیری محور نیست چرا که باید به موقع بیماری سالمندان را تشخیص داد تا بشود به موقع چحل.ی بیماری را گرفت.

نحوی نژاد گفت: ما بیمه های مراقبتی برای سالمندان نداریم که باید در کشور اجرا شود و برای این امر رسانه ها باید تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه گیلان پیرترین استان کشور است اظهار کرد: ما باید از ظرفیت های شورای ملی سالمندان بهره بگیریم .

بنیاد فرزانگان در گیلان همزمان با روز جهانی سالمند افتتاح می شود

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان از افتتاح بنیاد فرزانگان در گیلان همزمان با روز جهانی سالمند خبرداد و افزود: در این بنیاد تمامی دستگاه ها می توانند نماینده داشته باشند و سالمندان از خدمات این بنیاد بهره می گیرند.

۱۷۰۰ نفر سالمند در گیلان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند

نحوی نژاد با بیان اینکه در گیلان در حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر سالمند در  گیلان از خدمات مراکز بهزیستی شبانه ،روزانه ،ویزیت منزل بهره می گیرند گفت: در روز جهانی سالمند سازمان بهزیستی گیلان برنامه های متنوعی را شامل پیاده روی خانوادگی ،بازدید از مراکز نگهداری سالمندان را در برنامه های خود دارد

با اشاره به ۱۵ اکتبر روز ایمنی عصای سفید اظهار کرد: هرساله در ۲۳ مهرماه در کشور ما این روز تحت عنوان روز نابینایان گرامی داشته می شود.

نابینایان ۱۰ درصد معلولان گیلان را تشکیل می دهند

وی با بیان اینکه آمار طیف نابینایی در استان در حدود ۱۰ درصد است،افزود: آموزش استفاده از عصا،جهت یابی و سایر خدمات اموزشی مورد نیاز نابینایان توسط سازمان بهزیستی گیلان انجام می شود.

۲۳۷۰ معلول در بانک اطلاعاتی نابینایی سازمان بهزیستی گیلان ثبت شده است

مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه خدمات توانبخشی و تجویز وسایل کمک توانبخشی و وسایل مورد نیاز برای خواندن و نوشتن از اموری است که توسط سازمان بهزیستی در راستای خدمت رسانی به نابینایان دنبال می شود،گفت: دو هزار و ۳۷۰ نابینا ؛ نیمه بینا و کم بینا در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی گیلان ثبت شده است.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه تمامی نابینایان استان مستمری بگیر سازمان بهزیستی گیلان هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه سمن در استان در ارتباط با نابینایان در استان فعال است.

وی با اشاره به وجود یک مرکز توانبخشی کودک نابینا در استان تصریح کرد:سازمان بهزیستی گیلان ۷۰ دانشجوی نابینا از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به ۱۱دانشجوی کارشناسی ارشد و یک دانشجوی دکتری نابینا ،افزود: مسئولان ما ما حال معلولان ما را به درستی درک نمی کنند و خیابان ها و مراکز و ادرات استان برای نابینایان و معلولان جسمی و حرکتی مناسب سازی نشده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با تاکید بر اینکه شهر رشت برای معلولان بسیار نامناسب است گفت:نابینایان و معلولان جسمی و حرکتی ما با مشکلات بسیاری مواجه هستند

نحوی نژاد با بیان اینکه با وجود چاله و چوله های موجود در خیابان ها افراد سالم برای تردد با مشکل مواجه می شوند خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید برای مناسب سازی محیط برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که هر خلافی که وارد کمیسیون ماده ۱۰۰ می شود بخشیده می شود شهر برای معلولان مناسب سازی نمی شود گفت:براساس قانون تمام دستگاه ها ی انقلابی و دولتی و تمام نهادها موظف هستند ساختمان های خود را برای معلولان مناسب سازی کنند

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان با تصریح بر اینکه زن باردار هم نمی تواند از خیابان های شهر های گیلان به راحتی عبور کند افزود: عصای نابینایان در چاله چوله ها و جو های خیابان های شهرهای گیلان گیر می کند.

نحوی نژاد با تصریح بر اینکه قریب به اتفاق بانک های ما برای معلولان مناسب سازی نشده اند،تصریح کرد: هیچ سازمانی نمی تواند تعهد خود در برابر معلولان را نپذیرد,اموزش و پرورش، صدا و سیما،ادراه کار و امور اجتماعی ،شهرداری و سایر نهادها و سازمان ها تنها برای افراد سالم نیست و در مورد معلولان هم تعهد دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه