نماینده مردم رشت در گفتگو با ۸دی:

لزوم دقت وزارت امور خارجه در قبال پذیرش سفراء کشورهای متخاصم با ایران/ در قبال تروریست خواندن “حزب الله” عکس العمل مناسبی داده نشد

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: وزارت امور خارجه باید در قبال پذیرش سفراء کشورهای متخاصم با ایران دقت لازم را داشته باشد و در صورت وجود عنصر نامطلوب رسما اعلام شود.

لزوم دقت وزارت امور خارجه در قبال پذیرش سفراء کشورهای متخاصم با ایران/ در قبال تروریست خواندن “حزب الله” عکس العمل مناسبی داده نشد

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با سابقه امنیتی بودن سفیر آلمان در ایران و ارتباط آن با موساد، اظهارکرد: به اعتقاد من سیستم وزارت امورخارجه ما برای تعیین سفیر برخی سفارتخانه هایی که در کشور هستند باید یک حساسیت خاصی داشته باشد، همانطور که ما چند بار سفیر تعیین کردیم و کشورهای اروپایی جلوگیری کردند.

وی افزود: این سابقه وجود داشته که برای کشورهای اروپایی، ایران چندبار سفیر تعیین کرده اما آن ها نپذیرفتند پس این حق جمهوری اسلامی است که در این بخش دقت کند بویژه با کشورهایی که با ما تخاصم دارند همچون کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس و… که بیشتر حافظ منافع آمریکا هستند و تحرکات آمریکایی ها را تأیید می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: سیستم کشور ما بویژه وزارت امور خارجه باید دقت لازم را انجام دهد در برخی مواقع اگر عنصر نامطلوبی است رسما ابلاغ کنند که از حضور این ها معذوریم، اگر مشکلات امنیتی دارند، آسیبی به نظام جمهوری اسلامی زدند و منافع کشور را در دنیا مورد تهدید و مورد تعرض قرار دادند این حق نظام جمهوری است که از ورود این سفراء خودداری و اعتراض کند و نپذیرد چرا که حق همه دنیاست.

کوچکی نژاد ادامه داد: برخی سفراء با یک پیشینه سوء و امنیتی قطعا بحث های جاسوسی و دخالت در امور کشور ما را دارند و در این آشوب های اخیر دیدیم که در بعضی از آشوب ها ورود کردند.

وی در رابطه با اقدام آلمان در تروریست خواندن حزب الله، گفت: گروه حزب الله لبنان را گروه تروریستی یا سپاه پاسداران  را آمریکایی ها تروریستی خواندند اینها تا آنجایی که عکس العمل مردم ما در مقابل این اقدام آمریکا در آن مقطع زمان روشن شد همه مسئولین لباس سپاه پوشیدند و یک فضایی ایجاد کردند.

کوچکی نژاد افزود: آلمانی ها وقتی که حزب الله لبنان را تروریست معرفی کردند هم در داخل کشور باید عکس العملی نشان می داد و هم در خود لبنان و از این اقدام ظالمانه آنها جلوگیری بعمل می آمد.

وی تصریح کرد: چطور می شود کشور فرانسه منافقین را که یک گروه تروریستی است و دست شان به خون مردم ما آلوده است، را در یک شهرکی در پاریس جای دادند و خیلی علنی در خیابان های آن حاضرند و در بسیاری از مجامع دولتی های آنها حضور پیدا می کنند که این نوع اقدامات، اقدامات خوبی نیست و باید عکس العمل کشورهای انقلابی، گروه ها و احزاب انقلابی داخل و خارج از ایران را باید با خود همراه می داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: متأسفانه در مقابل تروریست خواندن حزب الله لبنان توسط آلمان نه وزارت امور خارجه ایران و نه لبنان عکس العمل خوبی نشان ندادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه