روایت زیبای رزمنده اهل انزلی از شهیدی که خواب شهادتش را دیده بود/ امروز در مقابل هر نفر ما، نرم افزارها می‌جنگند

حاج رسول خدادادیان: دفاع مقدس یادآور خاطره همه ی بچه هایی بوده که با دست خالی به جنگ با دشمن تمام مسلح رفتند. ما نباید از یاد شهدا و رزمندگان اسلام غافل باشیم.

روایت زیبای رزمنده اهل انزلی از شهیدی که خواب شهادتش را دیده بود/ امروز در مقابل هر نفر ما، نرم افزارها می‌جنگند

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت هشت دی نیوز، به مناسبت هفته دفاع جانانه از ارزش ها و آرمان های مقدس امام و انقلاب اسلامی، گفتگویی را با چند تن از رزمندگان گیلان در دفاع مقدس با عنوان “علمدار امام خمینی(ره) و سرباز امام خامنه ای(مدظله العالی)” انجام دادیم که خلاصه آن از مقابل دیدگانتان می گذرد:

شناسنامه:

بسیجی محمدرسول خدادادیان ، رزمنده و جانباز در دوران دفاع مقدس متولد ۱۳۴۴ در شهرستان بندر انزلی ؛ مدت زمان حضور در جبهه حق علیه باطل در زمان دفاع مقدس ۲۸ ماه.

هشت دی نیوز: از چه تاریخی وارد جبهه های حق علیه باطل شدید و در چه مناطقی توفیق حضور داشته اید؟

با درود بر روح پرفتوح امام و شهدای دفاع مقدس، از سال ۶۳ وارد جنگ شدم و تا سال ۶۷ در جنگ بودم و در عملیات بیت المقدس ۷، عملیات والفجر ۱۰، ادامه عملیات کربلای ۵ بود.

هشت دی نیوز: قبل از جبهه به چه کاری مشغول بودید و چرا در آن زمان در جبهه حضور یافتید؟

در آن زمان یک دانش آموز بسیجی بودم و با توجه به ضرورتی که زمان جبهه و جنگ داشت و فرمان امام راحل در دوران دفاع و وظیفه انسانی و شرعی ما حکم می کرد که برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی وارد جنگ بشوم.

هشت دی نیوز: در بند هایی جبهه را برای نسل امروز که فقط خاطرات جبهه ها را خوانده اند و آن را لمس نکرده اند، توصیف کنید.

شناسنامه واقعی بچه های دوران دفاع مقدس نشان دهنده هویت اصلی آنهاست. باتوجه به اینکه دو سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گذشته بود، دشمن با توجه به شناختی که به انقلاب اسلامی پیدا کرده بود، می خواست ریشه انقلاب را در نطفه خفه کند و مشاهده کردیم که خیلی از کشور ها خصوصا امریکا دید که نزدیک ترین کشوری که می تواند به ما حمله کند، عراق بود چون از نظر جغرافیایی خیلی به ما نزدیک بود و مرز مشترک هم باهم زیاد داشتیم؛ لذا صدام با تمامی قوا و همکاری کشورهای مستکبر به ایران حمله کرد. با توجه به اینکه ما نیروی در راستای مقابله با دشمن نداشتیم ، سپاه هم تازه تشکیل شده بود، ما با همین داشته های اندکمان در مقابل دشمن ایستادیم؛ اما آنچیزی که ما را مصمم کرد تا پایان جنگ بمانیم، ایمان و عقیده ما بود. وابستگی شدید ما به خدا و ائمه معصومین علیه السلام بود. شاید برای اذهان قشر جوان ما این کمی نا ملموس باشد اما خالق این فداکاری ها همان جوان های دیروز بودند.

1-52

همه بر این عقیده بودند که ما باید بر روی پای خود بایستیم و مقاومت کنیم.ایستادیم و کم کم تشکل های مردمی تحت عنوان بسیج به فرمان امام تشکیل شد و این بسیج بود که در مقابل دشمن ایستاد. اگر اعتقاد بچه های بسیجی نبود، اخلاص نبود، خودباوری نبود و در واقع ارتش ما بدون بسیج می جنگید، مقاومت صورت نمی گرفت. مفاهیم جنگ را نمی توان فقط به صورت مکتوب درآورد؛ شنیدن کی بود مانند دیدن / زلیخا گفتن و یوسف شنیدن!

هشت دی نیوز: توصیه شما بعنوان رزمنده ۸سال دفاع مقدس به رزمندگان امروز عرصه دفاع از ارزشها چیست؟

به فرموده مقام معظم رهبری نه تنها جوان های امروز چیزی کمتر از جوان های دیروز ندارند بلکه به مراتب بهتر از جوان های دیروز هستند و بهتر در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند.

عمر ما به سپری می گذرد و جوانی یک موقعیت جذاب و پرنشاطی است که یک بار در زندگی انسان وارد می شود. جوانهای امروز عمرشان را به بطالت و بیهودگی نگذارند. امروز از همه ی امکاناتی که نظام جمهوری اسلامی برای پیشرفت کمی و کیفی انها قرار داده، استفاده کنند و سد عظیمی باشند در مقابل دشمنان. تمام زور دشمن این است که ما در مقابل تحرکاتشان کم بیاریم. من مطمئن هستم با داشتن دین روشنی چون اسلام و رهبری چون مقام معظم رهبری بلا شک در مقابل همه شرک و کفر می توانیم ایستادگی کنیم و موفق شویم.

 

هشت دی نیوز: فرق جبهه و نبرد با ارزشها و عقاید امروز با جبهه توپ و تانک دیروز در چیست؟

دیروز ما جبهه ای داشتیم که جنگ و دفاع در مقابل زور، تن به تن بود. یعنی نفر در مقابل نفر حال اینکه جبهه امروز جبهه نرم افزارهاست. یعنی اینکه احتیاج نیست نفرات در مقابل هم بجنگند، بلکه به مراتب سخت تر و پیچیده تر از جنگ در دوران دفاع مقدس است.امروز در مقابل هر نفر ما نرم افزار ها می جنگند. دیروز هر چه بود در میدان نبر بود. امروز میدان نبرد مغز انسان هاست. ما هم باید ابزارهای خاص خود را برای جنگ داشته باشیم. نرم افزار در مقابل نرم افزار. ما باید دقت بیشتری کنیم تا عرصه را بر دشمن تنگ کنند. اگر مقابله به مثل در مقابل با هجوم بی شرمانه دشمن که هجوم نرم افزاریست، سلاح مشابه برای جنگیدن نداشته باشیم، دشمن زمین گیرمان کرده است! وقتی می گفتیم موشک در جواب موشک، در عرصه جنگ امروز هم باید گفت نرم افزار در جواب نرم افزار. این همه هجمه از قبیل اینترنت، ماهواره، شبکه های اجتماعی باید حرفی برای گفتن داشته باشیم و در مقابل اثرات سوء این موارد فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را با ایجاد ایمان قوی در بچه های خودی، مقاومت نماییم.

هشت دی نیوز: یه خاطره شیرین از نظر خودتان و هم نوعانتان برای مخاطبان این پایگاه خبری تحلی بفرمایید؟

من قبل از شروع عملیات ها برای رزمندگان، مداحی می کردم. من یادم بود که یکبار در گردانی از لشکر عملیاتی قدس در آستانه عملیات والفجر۱۰ در حال مداحی بودم که بچه ها از خود بی خود شدند و یادم هست که بچه هایی در آن عملیات شهید شدند و کسانی را می شناسم که پیکرشان پس از شهادت برنگشت.

شهید علیی کریم بخش -که از بچه محل های ما هم هست- ایشان در یکی از همین مجالس مداحی من ، مرا بغل کرد و و جمله ای که هنوز آویزه گوش من است و گفت: مرا حلال کن چون من در این عملیات شهید می شوم…

منظورم از بیان این خاطره این بود که شهدا آنقدر روح و جان و دل خود را صیقل داده بودند که از زمان و مکان شهادتشان آگاهی پیدا می کردند.

یا شهید مسعود مدامی قبل از عملیات ماژیکی را به یکی از رزمندگان داد و به او گفت تا پشت لباسش بنویسد ” شهید مسعود مدامی” رزمنده ای که در حال نوشتن این جمله بود ازش سوال کرد تو از کجا می دانی که شهید می شوی؟ و شهید در جواب به او گفت: من دیشب خواب دیدم که امروز در این این عملیات شهید می شوم. البته این شهید بزرگوار چندین سال مفقود بود، و پس از گذشت چند سال پیکر شهید را آوردند و جالب این است که یکی از دوستان می گفتند نوشته روی پیراهنش هنوز پاک نشده بود…

هشت دی نیوز: و کلام پایانی

دفاع مقدس یادآور خاطره ی همه ی بچه هایی بوده که با دست خالی به جنگ با دشمن تمام مسلح رفتند. ما نباید از یاد شهدا و رزمندگان اسلام غافل باشیم، چون به فرموده امام خمینی (ره) اگر از یادشان غافل باشیم، فردای قیامت نمی توانیم جوابشان را بدهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
گمنام
امیدوارم هرچی گفتید عملی کنید افکارتون درست کنید
محمد صدیق
با سلام ، حاج رسول خدادادیان یک روایت گویای حماسه و جهاد است > در بحث دفاع در دوران دفاع مقدس .رزمندگان گیلانی و خاصتا در جمع فرماندهان کسی نیست که از حاج رسول خدادادیان بی خاطره باشد . سر به دریای غمها فرو میکنیم برای بار اول در گیلان از زبان جوانی 19 ساله بنام رسول خدادادیان در محضر آیت الله احسانبخش و رزمندگان در میدان شهرداری رشت قراعت شد. و موج شور و سینه زنی کمیاب آن روز هنوز در غالب دیدن فیلم هم احساس میشود و در ضمن اگر اشتباه نکنم حاج رسول خدادادیان یا سردار و یا سرهنگ تمام هستند ولی در متن فوق بسیجی آمده است
در حاشیه