رزمنده‌تالشی: تحقق ارزشها حاصل فداکاری شهداست/ ماجرای رزمنده ای که ساعت، منطقه و روز شهادت برادرش را می دانست

محمدامین زنجانی: تحقق ارزشها حاصل ایثارگریهای شهداست که باعث خشنودی خود و خداوند شد و راه پیروزی های شیرین نصیب رزمندگان شد.

رزمنده‌تالشی: تحقق ارزشها حاصل فداکاری شهداست/ ماجرای رزمنده ای که ساعت، منطقه و روز شهادت برادرش را می دانست

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت هشت دی نیوز، در آستانه سالروز دفاع جانانه از ارزش ها و آرمان های مقدس امام و انقلاب اسلامی، گفتگویی را با چند تن از رزمندگان گیلان در دفاع مقدس با عنوان “علمدار امام خمینی(ره) و سرباز امام خامنه ای(مدظله العالی)” انجام دادیم که خلاصه آن از مقابل دیدگانتان می گذرد:

شناسنامه:

بسیجی محمد امین زنجانی، رزمنده و جانباز در دوران دفاع مقدس متولد ۱۳۴۲ در شهرستان تالش؛ مدت زمان حضور در جبهه حق علیه باطل در زمان دفاع مقدس ۱۶ ماه.

۸دی نیوز: از چه تاریخی وارد جبهه های حق علیه باطل شدید و در چه مناطقی توفیق حضور داشته اید؟

از سال ۱۳۶۱ الی ۱۳۶۷ بطور متناوب بعنوان تک تیرانداز، تدارکات، مدیر داخلی لشکر تکلیف شرعی خود را اگر مورد پذیرش خداوند منان قرار گیرد انجام وظیفه نموده و در مناطق عملیاتی از قبیل سردشت، اهواز، شلمچه، خرمشهر و ابادان توفیق حضور داشته ام.

 zanjaniii

هشت دی نیوز: قبل از جبهه به چه کاری مشغول بودید ؟

به عنوان مدیرمدرسه ی ایثارگران که شامل راهنمایی، دبیرستان، هنرستان، پیش دانشگاهی بود درخدمت ایثارگران عزیز بودم.

هشت دی نیوز: جبهه را برای نسل امروز که فقط خاطرات جبهه ها را خوانده اند و آن را لمس نکرده اند، توصیف کنید.

همه جای جبهه ها خاطراه و عامل خودسازی بود فقط چشم بصیرت می خواست که انسان ببیند و جبهه را لمس کند.

هشت دی نیوز: فرق جبهه و نبرد با ارزشها و عقاید امروز با جبهه توپ و تانک دیروز در چیست؟

جنگ در کردستان یک روش و شگردی داشت و در جنوب روش دیگری اما در همه جبهه ها حضور دست خداوند منان بود. من اولین بار۲۳ ساله بودم خط سردشت را تحویل گرفتم برای بعضی از نیروها با ان سن و جثه کوچک بعنوان فرمانده که بتواند رفع مشکل نماید ایهام بود اتفاقا در شب اول کمین نیروهای ضد انقلاب به مقر و رفع آن با حضور در تک تک سنگرها و رفع کمین بدون دادن کوچکترین مجروح و تلفات جالب و شیرین بود اما همیشه این در قلبم وجود تداعی می نمود که همه ی این ها عنایت خداوندیست طبق آیه “و ما رمیت اذ رمیت و لا کن الله رمی”

همچنین بعد از برگشتن نیرو ها از عملیات های فتح ۱ که حدود ۴ ماه در داخل خاک عراق بودند، بنده به عنوان مدیر داخلی لشکر ۶ ویژه پاسداران از قرارگاه رمضان در آن زمان تلفن همراه وخط ارتباطی نبود با یک خط اف ایکس هماهنگی نمودیم تادوستان با خانواده ها تماس بگیرند. در طی ۴ ماه رزمندگان بدون امکانات همانند انسانهای نخستین اما با صفا کنار هم زندگی کرده بودند.

تحقق ارزشها حاصل ایثارگریهای شهداست که باعث خشنودی خود و خداوند شد و راه پیروزی های شیرین نصیب رزمندگان شد.

 هشت دی نیوز: لطفا خاطره ای از دوران دفاع مقدس برایمان نقل بفرمایید.

یکی از عزیزان ما می دانست که برادرش شهید شده اما به تصور خود زمینه را برای اعلام به ایشان فراهم می آوردیم. بعد از تماس با مادر و به دنبال اینکه نتوانست خبر شهادت برادر را به مادر اطلاع دهند خود ایشان فرمودند من در داخل عراق، ساعت و منطقه و روز شهادت برادر را می دانستم و به خانواده گفتم و همه را دعوت به صبر در برابر مصائب الهی نموده ام. بعد بنده عرض کردم فقط چشم بصیرت می خواست که دست خد را ببینی

 

هشت دی نیوز: توصیه شما بعنوان رزمنده ۸سال دفاع مقدس به رزمندگان امروز عرصه دفاع از ارزشها چیست؟

جنگ آن روز شیرین بود اما ازسال ۱۳۵۴ که وارد مبارزات انقلابی شدیم در وجودمان نقش بسته که جنگ ما تا رفع ظلم در جهان و برقراری حکومت الهی با تحویل پرچم توسط حضرت آقا به دست صاحب اصلی انقلاب ادامه دارد و ما دفاع می کنیم.

اما جنگ داخلی، نفاق تلخ و بسیار ناگوار است انشاءا… عنایت خداوند شامل همه گردد، کل بشریت اولین قرن ها را بداند که آدم  ندیده عشق حضرت رسول را داشت نه راه ابو جهل-ابولهب که با وجود بستگان و فامیل در کنار حضرت رسول(ص) نتوانستند درکش نمایند همه این توفیق را داشته باشند انسانیت را از دست ضالمان نجات دهند.

 zanjani

هشت دی نیوز: و کلام پایانی

حرف من به همه رزمندگان و همه ی نیروهای اهل دل و حتی دشمنان این است حضرت اقا می فرماید ما باز نشستگی نداریم و مصداقش این جمله شهید مهدی باکری است که می فرماید که تا پای جان باید تلاش داشت تا حد معمولی و عرف؛ لذا اگر کوتاهی کنیم خداوند انبیا ائمه شهدا و امام شهدا و رهبر انقلاب را نمی توانیم بدهیم شهید انصاری استاندار گیلان قبل از شهادتشان وصیتی به همسرشان داشتند و می فرمایند اگر روزی ۳۶میلیون مردم ایران (جمعیت ایران دران زمان) از راه امام برگشتند شما شک نکنید و بدانید راه امام حق است و ۳۶میلیون اشتباه می کنند الحمد الله ملت ما روشن و در کنار رهبر عزیز حضور دارند اما باید مواضب غفلت بود که نکند دنیا فریبمان دهد؟؟؟!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه