ناطق: امام برای جذب افراد رژیم قبلی گفتند ملاک حالف فعلی اراد است!

آقای ناطق در خوش بینانه ترین حالت «فراموش» کرده که امام در واکنش به چه موضوعی تعبیر مشهور «میزان حال فعلی افراد است» را بیان کردند، هر چند می توان از منظری دیگر به روایت نادرست ناطق از این موضوع نگاه کرد.

ناطق: امام برای جذب افراد رژیم قبلی گفتند ملاک حالف فعلی اراد است!

به گزارش ۸دی نیوز، مدتهاست که در اثر بی تفاوتی و سکوت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، تحریف مواضع آشکار آن پیر فرزانه در رسانه ها و منابر عمومی دنبال می شود و پس از سلسله خاطرات هاشمی رفسنجانی از امام (ره) درباره موضوعات مختلف، این بار نوبت به ناطق نوری رسیده تا  درباره یکی از مهم ترین مواضع امام (ره) تفسیری متفاوت با چاشنی تحریف، ارائه سازد.

به گزارش رجانیوز، وی که در مراسم سومین روز درگذشت مرحوم دعاگو سخنرانی می کرد، در بخشی از سخنانش گفت:
«اول انقلاب عده‌ای نزد امام آمدند و گفتند افرادی با رژیم شاه همکاری می‌کردند و حال می‌گویند ما با شما هستیم، ما با آنها چطور باید رفتار کنیم؟ امام در آنجا گفتند که ملاک حال فعلی افراد است. این جمله برای جذب افراد بود و نه دفع.»
این روایت کاملا اشتباه از جمله معروف امام در حالی از سوی ناطق نوری بیان شده که بنیانگذار کبیر انقلاب  نه اول انقلاب بلکه در وصیتنامه خود و آن هم نه درباره عده ای که در رژیم قبلی بودند، بلکه درباره برخی از انقلابی نماهایی که در طول حیات ایشان با فریبکاری خود را به اصطلاح انقلابی معرفی کرده بودند، می فرمایند:
«من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر کس حال فعلی او است.»
توجه در همین بخش از وصیتنامه بنیانگذار انقلاب به خوبی نشان می دهد که آقای ناطق در خوش بینانه ترین حالت «فراموش» کرده است که امام در واکنش به چه موضوعی تعبیر مشهور «میزان حال فعلی افراد است» را بیان کرده اند، هر چند می توان از منظری دیگر نیز به روایت نادرست آقای ناطق از این موضوع نگاه کرد و آن هم «توجیه» رفتارهای متضاد برخی انقلابی نمایان بعد از فوت امام (ره) است؛ همانهایی که امام نیز تصریح می کنند در طول دوران حیات شان با «دغلبازی» خود را متعهد و وفادار به جمهوری اسلامی می نمایاندند و بعد از فوت ایشان، خود و خانواده شان رو به تخریب گذشته شان و بنیان های انقلاب آوردند.
به نظر می رسد سکوت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در برابر این مدل تحریف های آشکار سخنان و مواضع امام در چند سال گذشته، باعث شده تا هر فرد و جریانی آنطور که دوست دارد به تحریف مواضع امام روی بیاورد. موسسه ای که در عمل بواسطه اقدامات سیاست زده و بی توجهی به وظیفه اصلی خویش، تبدیل به محفلی برای افراطیون و چهره هایی شده که از اساس با اندیشه های پیر جماران در تعارض هستند اما با گردهم آمدن در آن موسسه، مسئولیت حفظ و نشر آثار ایشان را برعهده گرفته اند!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه