امریکا برای جبران ضربه‌ای که از فرمایشات رهبر انقلاب خورد دروغ می‎گوید؛ وزارت خارجه منفعلانه سکوت می‌کند!

وزارت امور خارجه آمریکا در ادعای دروغ خود اعلام کرده است که در دیدار اخیر ظریف و کری علاوه بر موضوع هسته ای ایران، درباره خطر داعش نیز گفتگو شده است.

امریکا برای جبران ضربه‌ای که از فرمایشات رهبر انقلاب خورد دروغ می‎گوید؛ وزارت خارجه منفعلانه سکوت می‌کند!

به گزارش ۸دی نیوز، فرمایشات کوتاه و مهم رهبر معظم انقلاب هنگام ترک بیمارستان و افشاء در خواست امریکا از ایران برای همکاری با داعش که همراه با پاسخ منفی ایران بوده است، آنچنان پروژه سیاسی و تبلیغاتی امریکا برای لشکر کشی به منطقه خاورمیانه را بهم ریخته است، که همچنان مقامات امریکایی به دنبال جبران اثرات آن، با توسل به ادعاهای دروغ درباره مقامات ایرانی هستند، اما نکته تاسف بار سکوت منفعلانه و رفتار بی خاصیت وزارت امور خارجه در قبال این دروغ‎ها و بی عملی برای افشاء دروغ مقامات امریکایی است.

به گزارش رجانیوز، مقامات امریکایی در جدیدترین تلاش خود برای تحت‎الشعاع قرار دادن فرمایشات رهبر انقلاب، یک دروغ جدید را در رسانه‌ها منتشر کرد به دروغ مدعی شده‌اند که ایران در مذاکرات نیویورک پیشنهاد همکاری با امریکا در موضوع داعش در قبال گشایش در موضوع هسته‎ای را مطرح کرده‌اند! دروغی که متاسفانه با انفعال و سکوت دستگاه سیاست خارجی کشور همراه بوده و هنوز کوچکترین اقدامی برای تکذیب و یا رد آن از سوی مقامات وزارت خارجه انجام نپذیرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادعای دروغ خود اعلام کرده است که در دیدار اخیر ظریف و کری علاوه بر موضوع هسته ای ایران، درباره خطر داعش نیز گفتگو شده است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفته است: کری و ظریف  بحثی جداگانه هم در مورد تهدید ناشی از «داعش» داشتند. این دو توافق کردند که در صورت نیاز، این هفته در حالی که در نیویورک هستند، ملاقات دیگری نیز داشته باشند».

علاوه بر خبر وزارت امور خارجه آمریکا درباره گفتگوهای میان کری و ظریف درباره داعش، خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع آگاه خود گزارش داده است:

ایران برای کمک به ائتلاف تشکیل شده به رهبری آمریکا در مقابله با  داعش، خواهان نشان دادن «نرمش» از سوی مذاکره‌کنندگان با خود در گفت‌وگوهای هسته‌ای شده است.

رویترز گزارش خود را یکشنبه سی‌ام شهریور با استناد به «مصاحبه رویترز با مقامات ارشد ایرانی که نخواسته‌اند نامشان برده شود»، منتشر کرده است.

اما روز گذشته سخنگوی کاخ سفید نیز در اظهاراتی که به نوعی ادامه خط خبری خبرگزاری رویترز بود ، اعلام کرد که ایران به آمریکا درخواست داده که حاضر است در ازای نرمش در مقابل پرونده هسته ای، با این آمریکا در زمینه مبارزه با داعش گفتگو کند!

جاش ارنست با رد این درخواست گفت: گفت‌وگو با ایران در خصوص تهدید داعش و گفت‌وگو با این کشور در خصوص پرونده هسته‌ای، دو  موضوع کاملا مجزا است.

اما در مقابل این فضاسازی گسترده امریکا و رسانه‎های هماهنگ با این دولت برای تحت‌الشعاع قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نه تنها محمد جواد ظریف اقدامی برای تکذیب این فضاسازی و خنثی سازی آن نکرده است، بلکه حتی معاونان و سخنگوی وزارتخانه او نیز که همگی در نیویورک به سر می‎برند هم کوچکترینتلاشی برای تکذیب این خط تبلیغاتی دورغ از خود نشان نداده اند.

این در حالی است که فرمایشات کوتاه رهبر معظم انقلاب در هنگام ترخیص از بیمارستان که صراحتا همکاری با آمریکا در زمینه حمله با  داعش را رد می‌کرد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرد و به نوعی امریکا را به عنوان کشوری دروغگو در سطح افکار عمومی مطرح کرد تا پروژه تبلیغاتی این کشور در سطح دنیا با شکست مواجه شود.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر عدم همراهی ایران با آمریکا در زمینه حمله به داعش تصریح کردند:

آمریکا با این کار، میخواهد بهانه‌اى پیدا کند که همچنان که در پاکستان با وجود دولت مستقر، با وجود ارتش قوى – ارتش پاکستان ارتش قوى‌اى است – بدون اجازه وارد پاکستان میشود و هرجا را دلش میخواهد بمباران میکند، میخواهد در عراق و سوریّه هم چنین کارى را انجام بدهد؛ بدانند که اگر چنانچه چنین اقدامى بکنند، همان مشکلاتى بر سر راهشان به‌وجود خواهد آمد که در این ده سال گذشته در قضیّه‌ى عراق برایشان به‌وجود آمد. غرض، تماشا کردن این قضایا براى ما یک تفریحى بود، آن هم روى تخت بیمارستان.

آیت الله خامنه ای در سخنان خود از ۳ درخواست مقامات آمریکایی از ایران برای پیوستن به ائتلاف مبارزه با داعش خبر داده بودند. این سخنان در خالی مطرح شد که کاخ سفید مدعی بود ایران خواهان پیوستن به آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم است اما مقامات آمریکایی به این موضوع راضی نیستند.

در شرایطی که دولت امریکا پس از این فرمایشات رهبر معظم انقلاب، چندین بار تلاش کرده تا آب رفته را به جوی بازگرداند، مشخص نیست چرا دستگاه دیپلماسی کشور در قبال افشاء دروغ طرف امریکایی در عرصه افکار عمومی تا این حد ضعیف ظاهر شده و اقدامی خاص برای خنثی سازی این پروژه که بدنبال ملکوک کرده چهره ایران است نمی کند!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه