توزیع ۵۰هزار بسته معیشتی در رزمایش بزرگ «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در گیلان + فیلم

۵۰هزار بسته معیشتی برای کمک به اقشار آسیب دیده به ارزش مجموعا ۱۵میلیارد تومان در قالب در رزمایش بزرگ «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در سطح استان گیلان توزیع می شود.

توزیع ۵۰هزار بسته معیشتی در رزمایش بزرگ «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در گیلان + فیلم

به گزارش خبرنگار ۸دی، رزمایش بزرگ «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۰اردیبهشت با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان همزمان با سراسر استان در مصلی امام خمینی (ره) رشت آغاز شد.

در این رزمایش ۵۰هزار بسته معیشتی برای کمک به اقشار آسیب دیده اقتصادی ناشی از ویروس منحوس کرونا تهیه شده که شامل گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی، رب و روغن به ارزش هر بسته ۳۰۰هزار تومان و در مجموع به ارزش ۱۵میلیارد تومان است که ۸هزار بسته آن به نسبت جمعیت مرکز استان در رشت توزیع می گردد.

همچنین این رزمایش با کمیته‌هایی شامل پشتیبانی، رصد، توزیع، اطلاع رسانی‌ و نظارت قرارداد دارد که پس از رصد و بررسی با کمک هیئت امنای مساجد، امامان جمعه، بسیجیان محلات و گروه های جهادی توسط همان امامان جمعه به افراد شناسایی شده تحویل داده می‌شود.

هزینه این بسته های معیشتی توسط حساب اعلام شده، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بهزیستی، کمیته امداد، امور خیریه و بخش عمده ای از آن توسط کمک های مردمی بوده است و تا پایان عید فطر ادامه دارد.

 

مردم گیلان با کمک های مؤمنانه خود گرمابخش رزمایش مواسات شدند

در این مراسم آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و رئیس ستاد مواسات استان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وشورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصمیم به انجام رزمایشی در سراسر کشور با مسئولیت نمایندگان رهبری گرفتند، اظهار کرد: امروز در گیلان و شهر رشت شاهد مهربانی و دستان گرما بخش مردم عزیز گیلان هستیم که با کمک های مؤمنانه خود توانستند به این رزمایش گرما ببخشند.

وی ضمن تشکر از مردم گیلان و با اشاره به تهیه و توزیع ۵۰هزار بسته حمایتی و معیشتی افزود: این بسته ها در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد تا حداقل بخشی از دردهای نیازمندان پاسخ داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار حمایت این مجموعه ها تا پایان ماه رمضان شد و گفت: هرکسی در این راستا ذره ای کمک کرده از نگاه پروردگار پنهان نخواهد ماند.

 

تهیه و توزیع بیش از ۲۱۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه رمضان در گیلان

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه با تدبیر فرمانده معظم کل قوا، موضوع ویروس کرونا که یک تهدید بود توسط ملت با تبعیت از ولایت به فرصت تبدیل شد اظهار کرد: در حوزه درمان از خیلی کشورهای پیشرفته جلو تر هستیم و دلیل این موفقیت مردم هستند که در همه عرصه ها می توانند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

وی با اشاره به دستور اجرای رزمایش کمک مؤمنانه توسط رهبر انقلاب، افزود: در گیلان با ریاست نماینده ولی فقیه تدبیر این رزمایش اندیشیده شد و با کمک ائمه جماعت، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، سازمان تبلیغات و همه حوزه هایی که با مردم آسیب دیده در ارتباط هستند امروز آغاز شد.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا چیزی بالغ بر ۴۵هزار بسته معیشتی توزیع شد، خاطر نشان کرد: امروز اولین‌ مرحله عملیات توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی تا دقایقی دیگر با رمز یا صاحب الزمان، یاصاحب الزمان یاصاحب الزمان آغاز می‌شود.

سردار عبدالله پور افزود: پیش بینی می شود تا پایان ماه رمضان بیش از ۲۱۰ هزار بسته معیشتی برای آسب دیدگان تهیه شود.

در ادامه ارسلان زارع، استاندار گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همکاری شایسته مردم فهیم و آگاه خود توانست به خوبی در فضای همدلی و وحدت و پیروی از منویات رهبر انقلاب این روزها را مدیریت کند اظهار کرد: در این مدیریت مشارکت مردم، زحمات کادر درمان، بسیجیان، طلاب، گروه های جهادی، نخبگان، بازاریان و همه اقشار همکاری داشتند.

زارع با اشاره به تشکر سازمان های بین المللی و سازمان جهانی بهداشت از ایران گفت: اگرچه ویروس کرونا آسیب های فراوانی به اقتصاد و جهان وارد کرد اما در کشور ما آسیب‌ها کمتر بود اما بدیهی است که بخش هایی از جامعه دچار آسیب جدی شدند و نیاز بود که مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار گیلان ادامه داد: برای کمک به فعالین اقتصادی ۷۵هزار میلیارد تومان کادرسازی شده و در حال ورود به استان ها و پرداخت از طریق بانک های عامل به آن‌ها است.

وی با اشاره یه فرمان رهبرانقلاب و ایحاد فضای بسیار خوب برای کمک همدلی و مؤمنانه، بیان کرد: با تلاش های ارزنده امام جمعه رشت و مجموعه دست‌اندرکاران و مردم نوعدوست گیلان کمک های خوبی امروز جمع آوری شده است.

بنا براین گزارش، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه امروز به طور همزمان در ۱۶ شهرستان استان گیلان آغاز شد که در ادامه تصاویر و ویدئوهای اجرای این رزمایش را می بینید.

رشت

 

رودسر

خمام و خشکبیجار

 

 

شفت

رضوانشهر

 

آستانه اشرفیه

آستارا

تالش

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه