مسئول اجرایی موکب نورالزهرا رشت در گفتگو با ۸دی:

از راه اندازی ۳کارگاه تولید ماسک و گان تا توزیع روزانه ۵۰۰پرس غذای گرم/ کاندیدایی که هزینه ستادش را خرج مردم نیازمند رشت کرد

مسئول اجرایی موکب نورالزهرا با بیان اینکه بسیاری از کارها برای اولین بار در گیلان انجام شده اما به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است، گفت: اقدامات مهمی در گیلان و رشت در کمک رسانی به مردم انجام شده و جزء اولین ها در کشور بودیم اما من نمی دانم چرا برخی نمی خواهند این اقدامات مهمی که در گیلان توسط نیروهای جهادی، مواکب و مردمی انجام شده بولد شود.

از راه اندازی ۳کارگاه تولید ماسک و گان تا توزیع روزانه ۵۰۰پرس غذای گرم/ کاندیدایی که هزینه ستادش را خرج مردم نیازمند رشت کرد

به گزارش ۸دی، “مجید ذاتی” مسئول اجرایی موکب نورالزهرا با حضور در دفتر  ۸دی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا در گیلان حدود چند روز صبر کردیم تا شاید از طریق دولت مشکل حل شود و نیاز به ورود ما نباشد اظهار کرد: بعد از این مدت متوجه شدیم که جامعه هر روز در حال ملتهب شدن است بنابراین با هیئت امنا و اعضای موکب تصمیم گرفتیم که وارد این موضوع شویم و در اولین حرکت شماره حساب های موکب را جهت جذب کمک های مردمی منتشر کردیم.

وی با اشاره به این که در همان ابتدا اولین کارگاه تولید ماسک را با تولید روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ ماسک را آغاز کردیم افزود: پس از مدتی با تقاضای بیشتری برای ماسک روبرو شدیم و کارگاه دوم را با تولید روزانه ۱۵۰۰ ماسک در روز راه اندازی کردیم و سپس با راه‌‌اندازی کارگاه سوم علاوه بر تولید ماسک گان‌های بیمارستانی هم تولید کردیم.

مسئول اجرایی موکب نورالزهرا با اشاره به اینکه با همکاری بسیج دانشکده فنی حرفه ای و رئیس دانشگاه کارگاهی از این دانشگاه در اختیار ما قرار گرفت و در آنجا مستقر شدیم، گفت: کار تولید از همان روزهای ابتدایی تا به امروز همچنان ادامه دارد اگرچه کارگاه دوم پس از عید تعطیل شد اما کارگاه اول و سوم فعال است.

ذاتی در ادامه تصریح کرد: گان‌های تولید شده به صورت رایگان به بیمارستان‌های کل استان ارسال شد و ماسک ها نیز در بین عموم مردم و خصوصا در مناطق کم برخوردار شهر توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه نانوایی سیار که هر ساله به کربلا برده و نان تولید می‌کردیم را نیز در این مسیر استفاده کردیم افزود: از ۱۳ اسفند ماه با همکاری سپاه زمینی در پشت معلولین به ما داده شده که از آن روز تا کنون هر روز بین ۳ تا ۷ هزار نان تولید کرده و بین گروه‌های جهادی تقسیم می شود تا به دست نیازمندان برسد.

مسئول اجرایی موکب نورالزهرا ادامه داد: ضدعفونی محلات، معابر و مکان های عمومی نیز از مجموعه اقدامات این موکب بود که حتی در تعطیلات عید در مناطق و محلات مختلف انجام می شد.

وی با تأکید بر اینکه پس از سخنرانی و پیام رهبر معظم انقلاب مطمئن شدیم که مسیر ما مسیر درستی است و در ۲۱ فروردین که حضرت آقا امر کردند در خصوص معیشت مردم اقدام شود تصمیم گرفتیم که ۲هزار بسته مواد غذایی تهیه و توزیع شود، خاطرنشان کرد: تمام مقدمات تهیه این ۲هزار بسته فراهم شده و تا آخر هفته توسط گروه‌های جهادی تحویل مردم نیازمند و کم برخوردار می‌شود؛ تلاش ما بر این است که در راستای کاری که در سپاه و سایر نهادها انجام می‌شود تداخل ایجاد نشود و همه این کارها با هماهنگی انجام می شود.

توزیع روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم در رشت

ذاتی در ادامه با بیان اینکه با همکاری کمیته امداد استان روزانه تعدادی غذا پخت می‌شود و در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد افزود: روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم برای افطاری یا سحری توزیع می شود که از دو روز آینده به حدود ۷۰۰ پرس نیز خواهد رسید و همچنین یک گروه جهادی هم در توزیع این غذا با ما همکاری می‌کند.

مسئول اجرایی موکب نورالزهرا با تاکید بر اینکه افتخار ما این است که تاکنون حتی یک ریال پول دولتی دریافت نکردیم و خدماتی که از روز اول انجام شد با کمک‌های مردمی بوده، ادامه داد: افتخار می‌کنیم که مردم به ما اعتماد کردند و ما هم تلاش می‌کنیم تا امانتدار باشیم؛ کلیه وسایل های این موکب توسط مردم تهیه شده و متعلق به مردم است و تا زمانی که این ویروس باشد ما هم در کنار مردم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ما سرمان برای کمک کردن به مردم درد می کند، گفت: ابتدا صبر کردیم تا شاید نیازی به حضور ما نباشد ولی هرجایی که لازم باشد در کنار مردم هستیم چه در زمان دفاع مقدس که وظیفه داشتیم و چه اکنون که همه بچه‌ها دلی کار می کنند.

ذاتی با اشاره به اینکه می توانستیم به این موضوعات ورود نکرده و در قرنطینه باشیم اما وجدان بچه ها قبول نکرد، افزود: در بحث اربعین هم می توان فقط سفر کرد و لذت برد اما بچه های ما در موکب به زائرین خدمت می‌کنند.

وی گفت: در اینجا ما وظیفه اخلاق و ذاتی داریم که در کنار مردم باشیم، جوانان جهادی الان هم روحیه دفاع مقدس را دارند حتی برخی از آنان مدافعان حرم هستند؛ سیل سال گذشته هم همین گونه بود اگرچه ما راضی به اینکه مردم آسیب ببینند تا ما متحد شویم نیستیم اما در هر جایی از کشور که حادثه برای مردم پیش بیاید احساس همدلی و همدردی در همه نمود پیدا می کند.

ذاتی با اشاره به اینکه سال قبل در سیل پلدختر ما کربلا بودیم و سپس با پیام سردار سلیمانی برای کمک به مناطق سیل‌زده برگشتیم و پس از سه روز موکب را به پلدختر انتقال دادیم افزود: در موضوع کرونا ما هم راضی به اذیت و آزار مردم نبودیم اما وقتی که این ویروسشیوع پیدا کرد مخصوصاً در روزهای ابتدایی که گیلان در وضعیت قرمز و بی‌تجربگی بود ما با همدلی و توفیق الهی توانستیم در این راه گام برداریم.

 

از خیاطی که کارگاهش را در اختیار موکب قرار داد تا راننده اسنپی که ماسک تولید می کند

مسئول اجرایی موکب نورالزهرا با بیان اینکه من زحمات گروه های جهادی و مواکب را به چشم دیده ام گفت: مردم نیز در این راه بسیار زحمت کشیدند و همکاری کردند، کارگاه اول ما یک کارگاه خیاطی و محل کسب درآمد یک فرد بود اما این کارگاه را بدون حتی دریافت یک ریال در اختیار ما قرار داد یا شخصی که از طریق اسنپ امرارمعاش می‌کرد ولی تصمیم گرفت نصف روز را کسب درآمد کند و نصف روز دیگر خود را نذر تولید ماسک در کارگاه ما کند.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای ابتدایی که شهر خلوت بود فقط بچه های جهادی در گوشه و کنار شهر دیده می شدند که این حضور بسیار لذت بخش و شیرین بود ادامه داد: کسانی که چراغ خاموش در این شهر کمک رسانی می کردند، اینها کسانی هستند که حتی یک ریال هم مزد نگرفتند و همه افتخاری کار می‌کنند.

ذاتی در رابطه با شیوه‌های شناخت نیازمندان و خانواده های کم برخوردار در محلات رشت گفت: ما در هرمرحله معتمدین محل را پیدا کرده و رایزنی نیازمندان را شناسایی می کردیم و اکنون بانک اطلاعاتی خوبی از محلات رشت داریم.

مسئول اجرایی موکب نورالزهرا ادامه داد: ما مدیون مردم هستیم و اعتماد آنها ما را شرمنده می کند لحظه به لحظه محبت مردم ما را درگیر خودش می‌کند این در حالی است که هیچ کس از ما برای مبلغ های دریافتی بازخواست نکرد و ما خودمان بر حسب وظیفه هزینه‌کرد را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

بعد از ۶۰ روز یک نفر از استانداری نیامد بگوید شما دارید چه کار می کنید!

وی با گله از مسئولین استان، گفت: درست است که ما وظیفه اخلاقی و انسانی مان را انجام می دهیم و شخصا هیچ انتظاری از هیچ کسی نداریم اما چیزی از آن ها کم نمی شد که حداقل یک سری به این نیروها و جوانانی که نزدیک به ۶۰ روز است دارند در این مسیر کار می کنند می زدند.

مسئول اجرایی موکب نورالزهرا با بیان اینکه وظیفه اخلاقی ما در راستای کمک به جامعه کاملاً مشهود است و هیچ انتظاری از کسی نداریم اما حق این بود که مسئولین در این راستا حداقل یک ملاقات کوچک با این نیروها و جوانان جهادی انجام می دادند ادامه داد: این در حالی است که در طول این مدت یک نفر از استانداری نیامد بگوید شما دارید چه کار می کنید! برای من و خیلی ها مهم نیست اما این حضور و توجه برای بچه‌ها خوب بود.

اقدامات مهمی که در گیلان انجام شده در کشور بولد نمی شود

ذاتی با بیان اینکه بسیاری از کارها برای اولین بار در گیلان انجام شده اما به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است تاکید کرد: به طور مثال رهبر انقلاب در سخنرانی ۲۱ فروردین چندین مورد را از استان‌های دیگر مثال زدند این در حالی است که تمام این اقدامات در گیلان و رشت انجام شده و جزء اولین ها در آن موضوعات هم بودیم اما من نمی دانم چرا برخی نمی خواهند این اقدامات مهمی که در گیلان توسط نیروهای جهادی، مواکب و مردمی انجام شد بولد شود، این در حالی است که خیلی از استان ها در تولید ماسک از ما کمک گرفتند.

وی تصریح کرد: این وظیفه مسئولین است که از بچه های جهادی تشکر کنند که در این روزهای بحران به کمک آنها آمدند.

 

 

کاندیدایی که هزینه ستادش را خرج مردم نیازمند رشت کرد

مسئول اجرایی موکب نورالزهرا در ادامه تصریح کرد: رهبر انقلاب مثال کاندیدی را زدند که رأی نیاورد اما ستاد خود را در اختیار کارگاه تولید ماسک قرار داده بود من امروز با دهان روزه می گویم که همچینن کاندیدی در گیلان هم وجود داشت.

وی ادامه داد: این فرد که در انتخابات مجلس کاندیدا شده بود در همان روزهای ابتدایی کار مبلغ ۹ میلیون تومان به ستاد مقابله با کرونا موکب کمک کرد و گفت این مبلغ را هوادارنش برای هزینه کردن در انتخابات به او داده بودند اما خرج نکرده بود و با اجازه آن ها پول را در اختیار موکب قرار داده بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه