این جوانان گیلانی با هزینه نماز و روزه استیجاری مشکلات مردم را حل می کنند! + تصاویر

مسئول ستاد مبارزه با کرونا بنیاد فرهنگی آفتاب نهان با بیان اینکه از ابتدای موضوع کرونا تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومان در این ستاد مردمی هزینه شده که حتی یک ریال آن دولتی نبوده است، گفت: نیروهای این گروه برای تهیه برخی هزینه ها، نماز قضا و روزه استیجاری افراد را قبول کردند تا هزینه آن توسط ستاد برای حل مشکلات مردم خرج شود.

این جوانان گیلانی با هزینه نماز و روزه استیجاری مشکلات مردم را حل می کنند! + تصاویر

معین وفادار، مسئول ستاد مبارزه با کرونا بنیاد فرهنگی آفتاب نهان و مسئول خیریه و گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) با حضور در دفتر هشت دی، در تشریح اقدامات این ستاد مردمی در مقابله با کرونا، اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا گیلان، بنیاد فرهنگی آفتاب نهان متشکل از خیریه و گروه جهادی کریم اهل بیت(ع)، هیئت میثاق با شهدا و کانون نخبگان آفتاب نهان تحت عنوان ستاد مبارزه با کرونا بنیاد فرهنگی آفتاب نهان منسجم شدند تا باری از دوش مردم برداشته شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو کارگاه تولید ماسک توسط خواهران این مجموعه فرهنگی که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می کردند افزود: با همراهی ۱۵ کارگاه خانگی در مجموع در مدت دو ماه ۲۰هزار ماسک تولید کردیم و به همراه ۵۰۰۰ محلول ضدعفونی کننده دست و صورت در شش منطقه محروم شامل، حافظ آباد، عینک، نخودچر، احمدگوراب، ولکس و دخانیات توزیع شد.

 

مسئول ستاد مبارزه با کرونا بنیاد فرهنگی آفتاب نهان با بیان اینکه در این راستا افراد جهادی با لباس فرم در بین محلات آسیب دیده محلول‌ها را توزیع می کردند افزود: این اقدامات با شعار “مردم برای مردم” انجام شد و تمامی هزینه ها از مردم بوده و ما فقط بسته‌ها را آماده می کردیم و به دست نیازمندان می رساندیم.

وی با اشاره به ضد عفونی کوچه ها و محلات محروم و تنگ و تاریک شهر رشت توسط ۲۰ نفر و سه مرتبه در هر هفته، افزود: علاوه بر این یک ماشین پشتیبانی نیز کوچه‌ها و خیابان‌ها و معابری را که قابلیت رفتن ماشین های بزرگ و آتش نشانی را نداشتند پوشش می داد.

مسئول خیریه و گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در ادامه تصریح کرد: در برخی موارد ضروری که کوچه ها قابلیت عبور و مرور ماشین را نداشتند بچه ها با کوله های مخصوص گندزدایی پیاده برای پاکسازی می رفتند.

وی با بیان اینکه این مجموعه خیریه حدود ۲۰۰ خانوار محروم را از قبل از موضوعات کرونا و از سه سال قبل تحت پوشش قرار داده است، اظهار کرد: در روزهای بحران کرونا شدت کار ما بیشتر شد و در این راستا تاکنون دو مرحله توزیع غذا داشتیم که مرحله سوم هم به زودی انجام می شود.

وفادار افزود: تمامی این خانوارهای بدسرپرست و بی‌سرپرست و خانوارهای محروم و کاملاً شناسایی شده، هستند.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا بنیاد فرهنگی آفتاب نهان با اشاره به اینکه در این دوران ۷۵۰ بسته میان وعده برای بیماران کرونایی و پرستاران و کادر درمانی در بیمارستان رازی، رسول اکرم(ص) و شهید بهشتی بندر انزلی توزیع شد خاطرنشان کرد: مرحله دوم در نیمه شعبان هزار لیوان آب هویج طبیعی بین بیماران، کادر درمان و مخصوصاً در آسایشگاه های معلولین و کسانی که با این بیماری در حال مبارزه بودند، توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع ۲۵ هزار ماسک و محلول در بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد ادامه داد: اول هر ماه قمری جهت رفع بلا و صدقه اول ماه طبق آموزه های دینی ذبح مرغ و گوسفند داریم که در مرحله اول ۷۰ مرغ را در بین روستاهای محروم شهرستان شفت توزیع کردیم و ۳رأس گوسفند نیز ذبح و بین خانواده‌های محروم پخش شد.

وفادار با اشاره به توزیع کالا و لوازم خانگی برای کسانی که در این بحران لوازم شان خراب شده بود و تعمیر برخی لوازم دیگر گفت: این موسسه در ساخت مسکن محرومان هم نقش داشته و توانستیم برای خانواده ای که در اسفند ماه سال گذشته منزل شان دچار آتش‌سوزی شده بود و در چادر هلال احمر زندگی می کردند به مدت ۶ماه خانه‌ای اجاره کنیم و هم اکنون نیز با هماهنگی کمیته امداد با سپاه قدس گیلان مشغول نقشه کشی ساختمان خانه آنها هستیم.

وی با بیان اینکه امسال هیئت را تعطیل نکردیم و آن را در شکل های دیگری ارائه دادیم افزود: ۳ هزار بسته شکلات آماده و توسط ماشین سیار در نیمه شعبان در بین مردم توزیع شد همچنین هر هفته شب های جمعه به مناسبت جلسات هفتگی، هیئت مجازی را برگزار کرده و در ساعت مشخصی مناجات خوانی و ذکر توسل را برگزار می‌کنیم.

تمام هزینه ها مردمی بوده، حتی یک ریال کمک دولتی نداشتیم

مسئول خیریه و گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) با بیان اینکه از ابتدای موضوع کرونا تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومان در ستاد مبارزه با کرونا هزینه شده که حتی یک ریال آن دولتی نبوده و تمام زحمات و خیرات مردم بوده است افزود: بچه های این گروه برای تهیه برخی هزینه ها حدود یک سال نماز قضا و روزه استیجاری را قبول کردند و هزینه آن را برای حل مشکلات مردم تماماً به ستاد بخشیدند که در این کار هم بچه‌ها و هم خانواده های آنان را درگیر این موضوع بودند.

وی با اشاره به اینکه برای میلاد امام حسن (ع) اولین برنامه توزیع ۲۰۰ بسته غذایی بین محرومان و بسته های افطاری ساده در مناطق محروم بود بیان کرد: روز میلاد امام حسن (ع) کاروان سیار نیز خواهیم داشت تا در محله‌ها و کوچه های محروم برنامه اجرا کنند.

وفادار با بیان اینکه همچنین اعضای ستاد ما روزانه ساعت ۱۷ همه دور هم جمع می شوند و سخنان کلمات رهبر انقلاب را مرور می‌کنند، ادامه داد: در یکی از شب های قدر یک تنور نانوایی در محلات را خریداری کرده و در مناطق محروم نان رایگان توزیع می‌کنیم.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا بنیاد فرهنگی آفتاب نهان، ادامه داد: در شب های شهادت امیرالمومنین (ع) نیز توزیع غذای گرم را بر عهده می گیریم.

وی با بیان اینکه هیئت ها و گروه های جهادی همه جوره پای کار بودند و شبانه روزی زحمت کشیدند افزود: بچه‌های ما برای ارتباط با خانواده‌های محروم شماره مستقیم خودشان را دادند و در واقع مشکلات آنها مشکلات ما است و این خانواده‌ها جزئی از خانواده ما شدند.

وفادار ادامه داد: سال گذشته ۸۸ نفر از این افراد محروم را مشهد بردیم همچنین در ولادت حضرت معصومه(س) خانواده‌ها را با فرزندانشان به رستوران بردیم و خادمان حرم را نیز در همان سالن دعوت کردیم که شور و شعف خاصی را به خانواده‌ها داد.

مسئول ستاد مبارزه با کرونا بنیاد فرهنگی آفتاب نهان در پاسخ به این سؤال که چه چیزی مایع قوت نیروها و گروه های جهادی در انجام این اقدامات می شود، تصریح کرد: عشق به امام حسین (ع) این بچه‌ها را خسته نمی‌کند چون همه این ها فرزندان هیئت هستند.

حمید محمدی مسئول کانون نخبگان آفتاب نهان نیز در ادامه با بیان اینکه این موسسه از سال ۸۷ و با رویکرد تربیت جوانان تأسیس شد، اظهار کرد: در برهه‌ای بحث کتابخوانی را راه انداختیم، در بحث اقتصاد مقاومتی در محله های محروم دار قالی تهیه کردیم تا خانم ها درآمدی داشته باشند و در طول سال نیز هر کدام از واحدها برنامه های مجاز خودشان را داشتند.

محمدی با اشاره به تهیه ۳۳ هزار افطاری ساده در سال قبل و توزیع چای و نبات در دهه دوم و سوم محرم در شهرداری رشت افزود: برنامه مشهد طبق روال هست، کاروان اربعین هم داریم، کار آبرسانی به روستاها، ایجاد خانه عالم و ساخت مدرسه نیز از مجموعه کارهای انجام شده است.

وی ادامه داد: در بحث تولید ماسک ۲۰ خانم همکاری می کنند و در مجموع حدود ۵۰ نفر در ستاد مبارزه با کرونا بنیاد فرهنگی آفتاب نهان فعالیت دارند.

محمدی با بیان اینکه همه خانواده های تحت پوشش این خیریه شناسنامه ۱۳ برگی با جزئیاتی اعم از مباحث آسیب‌های اجتماعی، ماهواره، حجاب و وضعیت سواد فرهنگی پالایش شده و سپس راستی‌آزمایی و اولویت بندی می شود گفت: همه بچه‌ها در ستاد، دغدغه کمک به خانواده های محروم را دارند، در واقع ما گلوله های آتشینی بودیم که وارد هر خانه‌ای که می شدیم دیدن مشکلات آن خانه پیت نفتی بود که ما را بری کمک شعله ورتر می‌کرد.

 

جشن تولد دختر ۲ساله یک خانواده محروم، بهترین خاطره جوانان جهادی گیلان

وی با اشاره به معرفی خانواده ای که به شدت آسیب دیده بودند و در خانه‌ای بدون هیچ امکاناتی زندگی می کردند گفت: این خانواده دارای یک فرزند کلاس ششم، یک فرزند ۱۲ ساله و ۲ ساله بودند که در اولین روز ملاقات با آنان متوجه شدیم فردای آن روز تولد دختر ۲ ساله آنان است که بچه‌ها ستاد با هزینه‌های شخصی خود علاوه بر بسته‌های غذایی، لوازم تولد هم خریداری کردند و یک جشن خیلی کوچک در حد ۱۰ دقیقه در خانه آنان برگزار شد که این خانواده را بسیار خوشحال کرد.

محمدی با بیان اینکه حتی در آن روز به خاطر حجم بالای کار یکی از نیروهای مان دچار ضعف جسمی شده بود اما باز هم بچه ها سعی کردند دل این کودک۲ ساله را شاد کنند، این یکی از بهترین خاطرات ما در ایام کرونا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه