اجرای متفاوت یک رویداد بزرگ فرهنگی در ماه مبارک رمضان/ خوانش مجازی کتابی که نظام فکری انسان را تغییر می دهد + فیلم

مسئول مؤسسه “معنا” و مجری طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با اشاره به برگزاری یک رویداد بزرگ فرهنگی در گیلان، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان دوره مجازی خوانش تحلیلی و‌ مرور کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” در حال برگزاری است.

اجرای متفاوت یک رویداد بزرگ فرهنگی در ماه مبارک رمضان/ خوانش مجازی کتابی که نظام فکری انسان را تغییر می دهد + فیلم

به گزارش ۸دی،حجت السلام “محسن همت پور”، مسئول مؤسسه معنا و مجری طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با حضور در دفتر  ۸دی، به بیان ابعاد این طرح پرداخت و اظهار کرد: در شرایط موجود با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی حسینیه ها و مساجد نیروهای فرهنگی و جهادی بیش از پیش درگیر کارهای جهادی شده و در تولید مواد بهداشتی و تهیه اقلام معیشتی کوشیدند اما ایده فرهنگی حتی در سطح کشور هم به وجود نیامد.

وی با اشاره به برگزاری یک رویداد فرهنگی در ماه مبارک رمضان، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان دوره مجازی خوانش تحلیلی و‌ مرور کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” در حال برگزاری است، این کتاب مجموعه سخنرانی های حضرت آقا در سال ۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در مشهد مقدس می باشد. در این کتاب به مبانی انقلاب اسلامی پرداخته شده است و در واقع در لایه اندیشه بنیادین کاربردی می باشد.

مسئول مؤسسه معنا با اشاره به اقدامات انجام شده درمعرفی این کتاب، گفت: تبلیغ در فضای مجازی، رفتن به مجموعه های فرهنگی و اقناع کردن آنان برای خواندن کتاب، همکاری با مجموعه های سازمان تبلیغات استان و جمع آوری مجموعه های فرهنگی و روحانیون و صحبت درباره این کتاب از جمله کارهایی بود که برای اجرای مرحله اول در نظر گرفته شد.

مجری طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با تأکید بر اینکه حزب اللهی ها باید مسلح به مبانی اسلامی باشند، گفت: در این رابطه در فضای مجازی برای سلایق متفاوت تبلیغ انجام شده و برای افرادی که دغدغه فرهنگی دارند هم تبلیغات مخصوص آنها اجرا شده است اما در مرحله اول تأکید ما بر خواندن کتاب توسط حزب اللهی ها و کسانی که با قرآن سر و کار دارند بود زیرا مطمئنا اگر خوبان خوب تر شوند بدان هم خوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از کتاب آمده است که خدا یکی است و دوتا نیست پس بندگانش هم همگی آفریننده ی خدا هستند پس تضاد طبقاتی معنا ندارد، گفت: در ادامه این کتاب آمده است که به هر میزان که جامعه تضاد طبقاتی داشته باشد آن جامعه توحیدی نیست و تنها کسی که کرامت دارد خدا است.

مجری طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با بیان اینکه زندگی موحدان زیر پرچم الله شکل می‌گیرد گفت: ابداً ادعا نمی کنیم که بعد از انقلاب، اسلام صد درصدی در حال اجرا است اما مسیر درست است و تنها راه طی کردن بهتر این مسیر هم مردم هستند و اگر مردم بالا باشند انقلاب هم بالا است.

وی با بیان اینکه به نظر می آید سخت ترین کار در جبهه فرهنگی کتاب خواندن و تأکید بر این موضوع باشد، گفت: در این راستا ما ابتدا خلاصه‌ای از کتاب را تهیه کرده ایم که افراد می توانند با روزی ۱۵ دقیقه وقت گذاشتن خلاصه ای از مباحث اصلی کتاب را به دست بیاورند.

همت‌پور در رابطه با راه تهیه این کتاب بیان کرد: افراد می توانند جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۰۲۹۳۰۳۳۶۶ ارسال کنند و کتاب را با ۵۰ درصد تخفیف به قیمت ۲۰۰۰۰ تومان خریداری کنند.

مجری طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در ادامه با اشاره به مباتی این کتاب، گفت: اگر بپذیریم خداوند همه کاره جهان است آنقدر به آمریکا تکیه نخواهیم داشت، ایران تازه انقلاب کرده با دنیایی که سر تا پا مجهز به سلاح بود مواجه و پیروز شد آیا این چیزی غیر از قدرت و وجود خدا است؟

وی با بیان اینکه در مسیر ولایت کسی که خودش را ارائه دهد امتداد خواهد شد گفت: دولت بارها گفت ما با مذاکره سایه جنگ را برداشتیم اما حاج‌قاسم یک بار هم نگفت اما ۵۳ میلیون نفر برای تشییع او آمدند چون تأثیرگذار خدا است اینها چیزهایی است که مبانی آن در این کتاب آمده است.

همت‌پور با بیان اینکه طرح خوانش مجازی این کتاب این کتاب ویژه دانشجویان و دبیرستانی های خوش‌فهم است و در واقع برای کسانی مفید است که آماده قیام باشند افزود: عموم مردم به ویژه طلاب و دانشجویان و کسانی که انگیزه دارند تا برای جامعه کاری کنند می‌توانند از آن بهره ببرند.

مجری طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با بیان اینکه مرحله اول آشنایی طلاب با این کتاب است افزود: در این راستا دورهمی‌هایی برای کتابخوانان، مداحان، سخنرانان و قشر حزب‌اللهی برگزار شد زیرا ابتدا باید فهم این کتاب در خودی‌ها و هم‌دردان ایجاد شود سپس در جامعه بزرگتری آن را مطرح کنیم و برای جذاب سازی این طرح موشن گرافی و کلیپ های تصویری تهیه شده است.

وی با تصریح بر اینکه رشد انقلاب به رشد حزب اللهی ها و بچه های انقلابی است، بیان کرد: انقلاب یک جوهره‌ای برای عملکرد مسئولین دارد و آن ارتباط با مردم است، هر چقدر اقدامات و عملکردها برای مردم باورپذیرتر باشد، انقلاب رشد می کند.

همت‌پور با اشاره به اینکه این کتاب نظام فکری انسان را تغییر می‌دهد ابراز کرد: شیعه بودن به فهمیدن است باید بفهمیم که طرح ولی چیست و چرا با برجام موافقت می کند زیرا مصلحت بزرگتر این بود که برای مردم یکبار اثبات شود که دشمن قابل اعتماد نیست.

 

مجری طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با اشاره به اینکه مسئول در جمهوری اسلامی کسی است که درد مردم را بفهمد و آن را حل کند، بیان کرد: در این باره فقط دل ما و مردم به این خوش است که راننده این قطار رهبر معظم انقلاب است و هر چقدر مردم پای کار تر باشند این قطار سریع تر به مقصد می رسد.

همت‌پور با بیان اینکه در مرحله اول بچه حزب اللهی ها باید امتداد های این کتاب را دریابند و سپس در جامعه بزرگتری اجرا کنند خاطرنشان کرد: نظام مند بودن و متکی بودن به قرآن از ویژگی‌های این کتاب است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه