اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به وزارت آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد، گفت: به ازای هر دانش‌آموز دولتی ۴.۹ متر مربع فضای آموزشی در کشور وجود دارد.

اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی رئیسی در حاشیه سفر به گیلان در جمع خبرنگاران استان گیلان، با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۹۳ یعنی از ابتدای سال تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۵۰ پروژه که عمدتا آموزشی است به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این پروژه شامل پنج هزار و  ۷۰۰ کلاس درس با زیربنای ۷۵۰ هزار مترمربع است.

وی افزود:براساس برآوردها برای ساخت و تجهیز این فضاهای آموزشی ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی و کمک سایر نهادها صرف شده است و عمده پروژه‌هایی که به بهره برداری رسیده از پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به پروژه‌های تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس است، گفت:بیش از ۱۶۰ دانش آموز از این فضاهای جدید استفاده می‌کنند و در مدارس استاندارد مستقر می‌شوند.

۵۳ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور وجود دارد

رئیسی با بیان اینکه ۵۳ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور وجود دارد، گفت: به ازای هر دانش‌آموز دولتی ۴.۹ متر مربع فضای آموزشی در کشور موجود است که با استانداردها فاصله دارد.

وی استاندارد فضای ورزشی را به ازای هر دانش آموز ۵.۲ متر مربع بیان کرد و افزود: فضاهای آموزشی جدیدی مستحکم‌سازی شده و تجهیز است و براساس سیاست‌های آموزش و پرورش در نیمه دوم سال پروژه‌های نیمه تمام که پنج هزار و ۴۰۰ کلاس درس است را با کمک خیران به اتمام برسانیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۲۰۰ کلاس درس کاملا دولتی است و ۱۲۰۰ کلاس دیگر توسط خیران یا با کمک نهادهای مردمی و مرتبط با آموزش و پرورش در کشور احداث می‌شود.

اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به وزارت آموزش و پرورش

رئیسی با بیان اینکه امسال حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به وزارت آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: امسال اعتبارات عمرانی و ملی ابلاغ شده به وزارت آموزش و پرورش ۹۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی است که در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیاد تومان بودجه عمرانی به این وزارتخانه تعلق می‌گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه