صبر جانبازان شیمیایی، زینبی(س) است/ سلاح شیمیایی شرم آورترین کاربرد شیمی در تاریخ

یک جانباز شیمیایی دفاع مقدس، کوتاه نیامدن از اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب را از ویژگی های جانبازان اعلام و اظهار کرد: صبر جانبازان شیمیایی، زینبی(س) است.

صبر جانبازان شیمیایی، زینبی(س) است/ سلاح شیمیایی شرم آورترین کاربرد شیمی در تاریخ

به گزارش ۸دی نیوز، بهبود نصیری، جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان به کارگیری انواع و دفعات بمب‌های شیمیایی علیه ایران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: ساخت بمب شیمیایی شرم آورترین کاربرد شیمی در تاریخ بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق ۷۲ منطقه و مکان از ایران را با انواع بمب‌های شیمیایی مورد حمله قرار داد که اولین آن در ۲۳ دی ۱۳۵۹ در منطقه بین الهلاله در ۵۰ کیلومتری غرب ایلام و از نوع خفه کننده و آخرین بمباران شیمیایی در هورالهویزه و از نوع گاز اعصاب بوده است.

این جانباز دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مناطق عملیاتی شمالغرب، روستای مجاور حاج عمران، مریوان، بانه و روستاهای پیرانشهر، پاوه، سردشت، طلائیه، جزایر مجنون و  فاو و هورالهویزه مورد حملات متعدد شیمیایی رژیم صدام قرا گرفت.

وی اعلام کرد: استفاده مکرر رژیم بعث عراق باعث شد که در سال ۱۳۶۲ سپاه پاسداران اعلام نیاز به ماسک ضدشیمیایی کند و در سال ۱۳۶۴ ماسک‌های ضد گاز شیمیایی در کشور تولید شد.

 نصیری یادآور شد: رژیم بعث عراق ۲۸۶ مورد از گاز شیمیایی تاول زا، ۱۴۳ مورد گاز اعصاب، ۸۱ مورد ماده سمی سیانور، ۴۸ مورد مواد خفه کننده، ۶ مورد فسفری، ۶ مورد گاز ناتوان کننده در حملات علیه رزمندگان ایران و شهرهای جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است.

۲۵۰ هزار نفر مصدوم شیمیایی در کشور

وی اعلام کرد: در نتیجه حملات شیمیایی رژیم بعث عراق ۲۵۰ هزار نفر در کشور مصدوم شیمیایی شدند.

این جانباز تاکید کرد: همه رزمندگانی که در جبهه‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جزایر مجنون، فاو، حلبچه و سردشت بودند به نوعی تحت مصدومیت شیمایی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات صدام، اظهار کرد: سازمان‌های بی‌مسئولیت جامعه ملل به صورت بی‌تفاوت از کنار فاجعه عظیمی که براثر حملات شیمایی رژیم بعث عراق در ایران اتفاق افتاد، گذشتند.

نصیری اضافه کرد: تاریخ این ننگ را به عنوان جنایات رژیم بعث عراق با حمایت غرب که اکنون در لباس داعش در حال کشتار شیعیان بوده، ثبت کرده است.

عضویت در گروه شهید چمران

وی در ادامه در خصوص حضور خود در دفاع مقدس اظهار کرد: اولین با در سال ۱۳۶۰ به جبهه کردستان رفتم و به گروه شهید چمران پیوستم.

این رزمنده سال‌های دفاع مقدس افزود: وضعیت کردستان در آن سال‌ها به حدی وخیم بود که دموکرات و کومله رزمندگان بسیجی و سپاهی در کنار جدول خیابان ها سر می‌برید و شاهد دو صحنه از این نوع جنایت‌ها با چشم خود بوده‌ام.

وی با بیان اینکه این دو نفر از رزمندگان اصفهانی و اهل دستجرد بودند، گفت: وقتی دموکرات‌ها این رزمندگان را به اسارت گرفتند، در حضور مردم و من هم که با لباس مبدل بینشان بودم، خنجر کشیدند و گلویشان را بریدند. صحنه وحشتناکی بود و بسیار مرا متاثر کرد.

خاطره‌ای از شهید بروجردی

نصیری با ذکر خاطره ای از شهید بروجردی، گفت: برای تسویه حساب خدمت شهید بروجردی رفتم که ایشان گفتند، در شان ما نیست دوستان ما اینجا باشند و شهید بشوند و ما می خواهیم برگردیم برویم منزل که این حرف ایشان بر من تاثیر گذاشت و ماموریت سه ماهه من سه ساله شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسدان انقلاب اسلامی درآمدم در خصوص نحوه مجروح شدن خود، اظهار کرد: در محور سرو آباد و سه راه حزب الله در کمین کومله افتادم و ازناحیه کتف و دو زانو مجروح شدم.

این جانباز اظهار کرد: تا سال ۱۳۶۳ در کردستان بودم و به علت اینکه بسیاری از همرزمانم در کردستان به شهادت رسیدند تمایلی به حضور در کردستان نداشتم.

وی با اشاره به جراحت شیمایی خود نیز گفت: برای اولین بار در منطقه خیبر مورد حمله شیمایی و مصدومیت قرار گرفتم.

نصیری یادآور شد: مجروحیت بعدی در عملیات کربلای پنج بود که از ناحیه پهلو مورد اصابت ترکش قرار گرفتم و چندین ساعت زیر بمباران شیمیایی عراق بودم.

وی همچنین اظهار کرد: در ایام مجروحیت  از ۱۲ ماه سال، ۱۱ ماه در بیمارستان‌ها و بین بیمارستان و خانه در رفت و آمد بودم که همسر اولم تحملش تمام شد و از من جدا شد.

این جانباز در ادامه گفت: بعد از ازدواج دوم به علت شیمایی بودنم، دو فرزندم یکی در شش ماهگی و دیگری در یک سالگی فوت شدند.

وی صبر جانبازان شیمیایی را زینبی توصیف کرد و گفت: جانبازان شیمایی با اقتدا به حضرت زینب(س) که رنج‌ها و مرارت‌های بسیاری دیدند اما دست از دفاع از ارزش‌ها برنداشتند، از اصول و آرمان‌های انقلاب کوتاه نیامدند.

این رزمنده دفاع مقدس، خواستار توجه بیشتر مسئولان به فرهنگ ایثار و شهادت شد و گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون شهدا و جانبازان است.

نصیری، ولایت‌مداری را از مولفه‌های اصلی فرهنگ شهادت و سیره شهدا دانست و اظهار کرد: کشور بدون نعمت ولایت به غده‌های سرطانی مانند تفرقه و داعش دچار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه