از علاقه رهبر انقلاب به آیت الله مصباح می توان فهمید که وجود ایشان برای اصولگرایان یک فرصت است

حجت الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و از چهره های شاخص جناح راست در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد مطالب مهمی را مطرح کرده است.

از علاقه رهبر انقلاب به آیت الله مصباح می توان فهمید که وجود ایشان برای اصولگرایان یک فرصت است
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجانیوز، وی در ابتدای سخنانش با ابراز گلایه از برخی رسانه ها به خاطر شیطنت در انتشار سخنان قبلی اش گفت: «خبر دیدار من با آیت‌الله مصباح و حرف‌هایی که به نقل از آیت‌الله مصباح منتشر شد کمی با شیطنت بود. آیت‌الله روشی را برای وحدت اصولگرایان در نظر دارند که مورد تایید ما هم هست.»
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «همه می‌دانیم که نگاه و رویکرد آیت‌الله مصباح در این زمینه تکلیف‌مدارانه است. ما هم به این رویکرد اعتقاد داریم. اما درباره مصداق‌ها در حال رایزنی هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.»
حجه الاسلام تقوی در پاسخ به سوال دیگری از سوی خبرنگار اعتماد، به روابط حسنه و خوب آقایان یزدی، مهدوی کنی و مصباح اشاره کرد:
«هر دوی این عزیزان به یکدیگر احترام می‌گذارند و اگر اختلاف نظری میان‌شان وجود دارد تنها یک بحث طلبگی است. آیت‌الله مصباح‌یزدی در ارتباط با مجلس خبرگان گفته‌اند که هر تصمیمی آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله محمد یزدی بگیرند مقبول من خواهد بود و از سوی دیگرآیت‌الله محمد یزدی در جلسات مختلف به تعریف و تمجید از شخصیت آیت‌الله مصباح‌یزدی پرداخته‌اند که این مساله نشان‌دهنده این است که اختلافی هم اگر در میدان سیاست میان این دو فقیه وجود دارد تنها یک دعوای طلبگی است و شما نباید تحت تاثیر این گفت‌وگوهای طلبگی قرار بگیرید.»
وی با اشاره به شخصیت علامه مصباح ادامه داد: «شخصیت آیت‌الله مصباح‌یزدی برای اصولگرایان دارای اهمیت است. بر همین اساس به اصولگرایان توصیه می‌کنم تا از بینش، دانش و بصیرت آیت‌الله مصباح‌یزدی استفاده کنند.»
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با گلایه شدید از تلاش ها برای تخریب علامه مصباح، ایشان را از رهبران فکری اصولگرایی نامیده و با تشبیه وی به شهید مطهری گفت:
«متاسفانه برخی مسائل فکری و علمی را با دعواهای شخصی اشتباه گرفته‌اند و به دنبال قربانی کردن آیت‌الله مصباح‌یزدی هستند. این حرف شما را هم متاسفانه قبول دارم چرا که برخی از اصولگرایان بی‌توجه به بازی‌ای که رقبا طراحی کرده‌اند گرفتار دامی شده‌اند که می‌خواهند آیت‌الله مصباح را قربانی کنند. این‌ها باید بدانند که آیت‌الله مصباح یکی از رهبران فکری جریان اصولگرایی است و ما با دست خودمان نباید ایشان را قربانی کنیم و شخصیت‌شان را بکوبیم و بشکنیم. حکایت امروز آیت‌الله مصباح، حکایت دیروز شهید بزرگوار مطهری است. پیش از انقلاب برخی از انقلابیون می‌گفتند که شهید مطهری انباشت علم و دانش است اما جوشش و خروشی در انقلاب اسلامی ندارد و با همین رویکرد شهید مطهری به محض اینکه وارد خانه یکی از بستگان خود شدند یکی از نزدیکان‌شان سریعا از در دیگر خارج شد تا به دیگران بفهماند که با فقهای صاحب فکر و اندیشه به زعم خود غیرانقلابی مقابله کرده باشد. نه تنها اصولگرایان که جامعه ایرانی باید قدردان امثال آیت‌الله مصباح‌یزدی باشند و ما نباید با تهمت و شایعه اقدام به ترور سیاسی ایشان و امثال ایشان کنیم. اصولگرایان باید به این نکته توجه داشته باشند که اختلاف سیاسی به کینه سیاسی تبدیل نشود چرا که در تثبیت و نهادینه شدن چنین رویکرد غلطی، اخلاق تحت الشعاع بازی‌های سیاسی قرار می‌گیرد. این برخوردها با ایشان، غیرمنصفانه، خلاف واقع و مغرضانه است.»
حجه الاسلام تقوی در پایان تصریح کرد: « اصولگرایان معیار برخورد شان با چهره‌های فکری و سیاسی برگرفته از نگاه رهبری نظام است. وقتی به محبت و علاقه‌یی که رهبری انقلاب به آیت‌الله مصباح‌یزدی دارند توجه شود مشخص می‌شود که وجود ایشان برای اصولگرایان یک فرصت است و این فرصت را نباید از دست داد.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه