شیطنت رسانه ای عضو شورای شهر رشت/ تناقض؛ را در اظهارات خودتان جستجو کنید! + تصاویر

تلاش «رضا رسولی» عضو شورای شهر رشت برای زدن برچسب تناقض بر هویت پایگاه خبری ـ تحلیلی هشت دی، جای تأمل و البته پیگیری دارد؛ آن هم بابت انتشار خبری که اکثر رسانه های استان از سوی روابط عمومی شورای شهر رشت بازنشر کرده اند!

شیطنت رسانه ای عضو شورای شهر رشت/ تناقض؛ را در اظهارات خودتان جستجو کنید! + تصاویر

به گزارش ۸دی، ۲۶اسفند ماه سال ۹۸ بود که پایگاه خبری ـ تحلیلی هشت دی به رسم مردم مداری اش گزارشی جامع و کامل از وضعیت پاکبانان شهر رشت منتشر کرد.

چند تن از پاکبانان محترم شهر رشت که گویا هیچ گوش شنوایی برای حل مشکلات شان نداشتند با حضور در دفتر این رسانه از وضعیت اسفناک شغلی شان پرده برداشتند.

 

 

پایگاه خبری ۸دی، همچنان تا آخرین روزهای سال گذشته پیگیر امورات پاکبانان و وضعیت پرداخت حقوق هایشان بود. در آخرین روز سال ۹۸ تعدادی از پاکبانان و نیروهای خدماتی در تماس با تحریریه ۸دی، از واریز مبلغ حقوق از سوی شهرداری رشت خبر داده و گفتند به دلیل وضعیت تعطیلی بانک ها بخشی از حقوق هایشان پرداخت نشده که تا ۵ فرودین سال جاری پرداخت می شود و از این رو دیگر رسانه ای کردن این موضوع انصاف نیست.

در این گیرو دار عضو شورای شهر رشت با انتشار استوری اینستاگرامی نوشت: «شنیده ام ریاست محترم شورا مبلغی را به عنوان عیدی، پاداش یا هر عنوانی برای اعضای محترم شورا در نظر گرفته اند… با احترام به همکارانم در شورا، چگونه می توانم عیدی دریافت کنم وقتی پاکبان زحمتکش شهرم بدون امکانات مناسب در حال نظافت کف خیابان هاست؟! وقتی در این شرایط اقتصادی سخت، دیروز تازه حقوق بهمن ماه خود را دریفت کرده است! بنابراین ضمن تشکر از ایشان، از همینجا اعلام می کنم از پذیرفتن این مبلغ معذورم(!!) و خواهشمندم آن را حتی اگر حقوق تنها ۵ پاکبان باشد، به این عزیزان اختصاص دهند…»

 

 

این در حالی است که اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهر رشت به این اظهارات واکنش نشان می دهد.

وی در خبری که یک فروردین سال جاری در خروجی سایت شورای اسلامی شهر رشت قرار می گیرد، می گوید:  «برخی نه‌تنها کنارمان نبودند، با پخش و دامن زدن به برخی شایعات خاطر شهروندان عزیزمان را مکدر کردند. برخی از همکاران عنوان کردند که ما حقوق همکاران را نداده‌ایم و دارند به ما پاداش می‌دهند! هیچ پاداشی برای هیچ‌یک از اعضای شورا در نظر گرفته نشده و حتی حق جلسه اعضا پرداخت نشده است، اما ما تلاش کردیم تا حقوق عزیزان شهرداری، پاکبان‌ها، آتش‌نشان‌ها و تمامی کسانی که به نحوی در حال کمک به ما هستند چه پرسنل شهرداری و چه نیروهای حجمی، توانستیم کلیه وظایفی که در مقابل نیروهای رسمی، پیمانی، رانندگان، حجمی و… داشتیم انجام شد». (اینجا بخوانید)

این خبر که از سوی روابط عمومی شورای شهر رشت منتشر شد در رسانه های استان از جمله پایگاه خبری ۸دی، نیز بازنشر شد.

 

 

پایگاه خبری “دیارمیرزا” نیز یکی دیگر از رسانه های منتشر کننده این خبر از سوی روابط عمومی شورا بود.

 

 

اما نکته اصلی در استوری روز گذشته عضو شورای شهر رشت است.

رضا رسولی با انتشار اسکرین خبر  ۸دی، همراه با تصویری از چک پاداشش سعی می کند یک تناقض را به رخ مخاطب بکشد و آن را به  ۸دی، نسبت بدهد. این در حالی است که اگر این عضو شورا واقعا درد مردم را به عنوان ولی نعمتان واقعی!! جامعه دارد، حق این بود که این موضوع را از سوی روابط عمومی شورای شهر و تارنمای آن پیگیری کند.

 

 

«آقای رسولی! اگر از کمترین میزان سواد رسانه هم بهره برده باشید باید درمی یافتید که اگر تناقضی هم وجود داشته باشد بر می گردد به روابط عمومی شورای شهر رشت و خبری که به نقل از رئیس شورا در اولین روز عید در خروجی سایت قرار داده و در اختیار دیگر رسانه ها قرار گرفته است.

این تلاش شما برای زدن برچسب تناقض بر هویت پایگاه خبری ـ تحلیلی ۸دی، جای تأمل و البته پیگیری دارد؛ آن هم بابت انتشار  خبری که اکثر رسانه های استان از سوی روابط عمومی شورای شهر رشت بازنشر کرده اند».

 

نکته دیگری که در اظهارات و ادعاهای این عضو شورا قابل ذکر است تناقضات گفتاری اوست.

 

«رضا رسولی» عضو شورای شهر رشت در حالی در آخرین روزهای اسفند سال گذشته در واکنش اینستاگرامی اش به شنیدن خبر اعطای پاداش به اعضای شورا اعلام کرده بود از گرفتن آن معذور است، روز گذشته خبر نقد کردن چکش را منتشر کرده است!

 

«بنابراین جناب آقای رسولی! بهتر است به جای زیر سؤال بردن و آسیب زدن به هویت رسانه های استان، تناقض را در رفتار، گفتار و عملکرد خود جستجو کنید!» به قول معروف در خانه اگر کس است یک حرف بس است.

البته آقای عضو شورا در آن استوری، هم نسبت به وضعیت پاکبانان در مقابله با کرونا ابراز نگرانی کرده بود و هم اعلام کرده بود که پاداش مذکور اگر تنها کفاف حقوق ۵ پاکبان را می دهد، به آن ها اختصاص یابد. (از همین جا می توان میزان پاداشی که وی از شورای شهر رشت نقد کرده است را هم حدس زد.)

این عضو شورا در پایان از رسانه هایی که به ظن خود مستقل و آزاد می خواندش می خواهد در نشر اظهاراتش یاری گر او باشند، امیدواریم منظور او همان رسانه هایی نباشند که همواره در لیست حمایتی آقایان بوده!! اما پایگاه خبری  ۸دی، افتخار می کند که برای بیان حقایق وام دار اعضای شورا و شهرداری رشت نبوده و نیست!

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه