سرانه ورزشی در گیلان بسیار پائین است/ رتبه ورزشی گیلان از نهم به ششم ارتقا پیدا کرد

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان سرانه ورزشی در استان را بسیار پائین عنوان کرد و بر ضرورت توسعه فضاهای ورزشی در منطقه تاکید کرد.

سرانه ورزشی در گیلان بسیار پائین است/ رتبه ورزشی گیلان از نهم به ششم ارتقا پیدا کرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، مسعود رهنما  در نشست بررسی روند پروژه های عمرانی استان افزود: ورزش استان گیلان در هشت ماهه گذشته یک صعود سه پلی داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه استان های کشور در حوزه ورزش به سه تیپ تقسیم شده اند، اظهارداشت: گیلان جزء تیپ اول است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه رتبه ورزشی گیلان از نهم به رتبه ششم ارتقا پیدا کرده است، اظهار امیدواری کرد: رتبه ورزشی استان گیلان تا پایان سال جاری به رتبه سوم در سطح کشور برسد.

وی افزود: مجموع مسائلی که در حوزه ورزش وجود دارد با ضرایب مختلف برای رتبه بندی  ورزش استانها اعمال می شود.

رهنما تصریح کرد: مجموع شاخص های رتبه بندی  ورزش و جوانان استان ها شامل فعالیت های عمرانی، سرانه ورزشی، تعداد ورزشکاران سازمان یافته نسبت به کل جمعیت، میزبانی مسابقات، تعداد ملی پوش ها، کسب مدال، کلاس های آموزشی، فعالیت های آموزشی و پژوهشی، عملکرد صحیح مدیران و غیره است.

 وی در ادامه ورزش را به  چهار بخش از قبیل تربیتی، همگانی، قهرمانی و  حرفه ای تقسیم کرد و افزود: ورزش نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در استان بسیار پائین است، گفت: سرانه ورزشی همانند سایر بخش های گیلان به دلیل سرسبزی مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: استان گیلان نسبت به میانگین سرانه ورزشی کشور عقب است یعنی رتبه ۲۳ را دارد.

رهنما بیان داشت: سرانه ورزشی سه شهرستان گیلان از قبیل صومعه سرا، انزلی و سیاهکل از میانگین کشور جلوتر و رشت آخرین سرانه را در بین شهرستان های استان  دارد.

وی همچنین سرانه ورزشی هدف در گیلان، میانکین سرانه کشوری و میانگین سرانه استان را به ترتیب ۱.۲ متر،  ۷۵ سانتی متر  و ۶۸ صدم سانتی متر اعلام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه به پروژه های عمرانی در حوزه ورزش اشاره کرد و یادآورشد: پروژه های بالای ۸۰ و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ترتیب در اولویت های اول و دوم قرار دارند و همچنین پروژه های زیر ۲۰ درصد به بخش خصوصی واگذار می شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه