مشاور خانواده در گفتگو با ۸دی:

خانواده ایرانی به هیچ عنوان با کشورهای غربی قابل قیاس نیست/ با “در خانه ماندن” فرصت ایجاد فضای همدلی و ارتباط مؤثر فراهم می شود

مشاور ازدواج و خانواده با تأکید بر اینکه ایران با کشورهای اروپایی در زمینه خانواده و بنیان آن تفاوت ماهیتی دارد، گفت: شاید این دوران شیوع ویروس کرونا و قرنطینگی دوران سختی باشد اما فرصتی برای حرف زدن است که موجب می شود ایجاد ارتباط بهتر و فهم بیشتر نسبت به مسائل ایجاد شود.

خانواده ایرانی به هیچ عنوان با کشورهای غربی قابل قیاس نیست/ با “در خانه ماندن” فرصت ایجاد فضای همدلی و ارتباط مؤثر فراهم می شود

حجت الاسلام میرشمش اکبر حسینی که سابقه ۲۰ساله در مشاوره ازدواج و خانواده دارد در گفتگو با خبرنگار  ۸دی، با اشاره به حواشی پیرامون پیامک وزارت بهداشت مبنی بر اعلام کودک آزاری و همسرآزاری، اظهار کرد: متأسفانه دیدگاهی که در مجموعه این دولت وجود دارد در خیلی از مصداق ها مانند بحث انرژی هسته ای، سند ۲۰۳۰، پالرمو و موضوعات این چنینی و تماس اخیر رئیس جمهور با رئیس جمهور فرانسه و موضوعاتی که در این ۷ سال و اندی از این دولت می گذرد، نشانه غربگرایی و توجه به غرب مشهود است.

وی با بیان اینکه این دولت تلاش دارد این نگاه غربی را به اشکال مختلف در کشور القاء کند، تصریح کرد: این در حالی است که در هنگام شیوع ویروس کرونا، رفتار و برخورد اکثریت مردم با متانت و وقاربود و مردم در خانه ماندند.

حجت الاسلام اکبر حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که یک سناتور آمریکایی گفته است: “غرب وحشی زنده شد”، گفت:  این مسائل از سابق در کشورهای غربی و اروپایی بوده چون هیچ اعتقاد و ایمانی در میان آحاد جامعه غربی بصورت گسترده نیست مگر به غیر از عده اندکی.

وی بیان کرد: کشورهای اروپایی چندین دهه به صورت گسترده و پر حجم دچار مفاسد اخلاقی هستند، گفت: زن آزاری و کودک آزاری مستمرا در کشورهای اروپایی که ادعای مهد آزادی و تمدن دارند مشهود است و آمار آن مستند است این در حالی است که ما چنین آمار و گزارشی از کشورمان حتی با وجود آسیب های فضای مجازی نداریم.

این مشاوره خانواده ادامه داد: یک درصد خیلی محدودی ولنگاری دارند که همیشه بوده و هست اما این دلیل نمی شود برای عده ای که شاید به درصد هم نرسند پیامی برای همه ملت صادر شود که گویی در منزل مردم‌ ضرب و شتم و کودک آزاری وجود دارد، چنین گزارشی در گذشته خیلی زیاد نداشتیم و امروزه هم نداریم.

این مشاور خانواده تصریح کرد: نگاه غربی برخی از بدنه دولت متأسفانه این توهم را برای آنها ایجاد کرده که در ایران هم چنین مسئله ای در حال اتفاق افتادن است در صورتی که اصلا چنین گزارشی از مراجع ذیربط نشده است.

وی در خصوص قابل قیاس بودن بنیان خانواده های ایرانی با کشورهای غربی، گفت: خانواده ایرانی به هیچ عنوان با کشورهای غربی قابل قیاس نیست ایران دارای ملیت ریشه دار، عمیق و اسلامی است که در استقبال از اسلام پیش قدم بوده و گذشتگان ما قرن های پیش اسلام را با جان و دل خود پذیرفتند و امروز هم در دل های مردم ریشه دارد.

اکبر حسینی به مراسم تشیبع سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: هیچ زمان مراسم تشیبع سردار شهید سلیمانی یادمان نمی رود که بیش از ۲۵ میلیون در سطح کشور در مراسم و عزاداری او شرکت می کنند این اعتقاد و ریشه است؛ بقول غربی ها که عنوان “ژنرال” را به کار می برند و رسانه هایشان نوشتند: ما تعجب می کنیم مردم برای یک “ژنرال” آمدند! آنها نگاه مادی دارند و نمی فهمند که مردم به رتبه و درجه فرد کار نداشتند بلکه اعتقاد بوده است.

وی افزود: این اعتقادات در خانواده ها وجود دارد و رفتارهای زننده و زشت معمولا نداریم.

حسینی گفت: اما آنچه که متأسفانه در حال القاء شدن به جامعه است، ‌بی حجابی بانوان است که در آمار ۳ ماه اخیر، جمعیت بی حجاب در بانوان ۶ درصد است اما در جامعه دارند طوری نشان می دهند که بگویند اکثر بانوان بی حجاب اند  و پوشش زننده دارند و لاابالی هستند؛ اینها بیشتر جنبه القایی دارد تا جنبه واقعی.

این مشاور خانواده افزود: ظاهر افراد دلیل بر باطن آنها نیست و به معنای فساد نیست، اما در کشورهای غربی مراکز فساد و لاابالی گری دارند در ایران کحا این مسایل را داریم.

فساد با غفلت خیلی متفاوت است

اکبر حسینی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی تلاش می کنند همانطور که سازنده شبکه من و تو در مصاحبه ای اعلام کرد که با ساخت این شبکه می خواهد مادران ایرانی را به لجن بکشد اما آحاد مردم ما خانواده تشکیل دادند و در این فضای فساد انگیز نیستند، شاید اشتباهاتی دارند اما فساد با غفلت خیلی متفاوت است و باید جایگاه های آنها را تفکیک کنیم چرا که با عدم تفکیک آن آمار غلط بدست می آید.

وی به موضوع کرونا در کشور اشاره کرد که آحاد جامعه برای کمک وارد شدند و اینها ناشی از باورها، اعتقاد ملی و مذهبی و ریشه ای در اسلام  است.

اکبر حسینی بیان کرد: هیچ کجای دنیا توسل و دعا نداریم و توسل به خدا به این گستردگی فقط در کشورهای اسلامی و بین مسلمانان است.

ایران با کشورهای اروپایی در زمینه خانواده و بنیان آن تفاوت ماهیتی دارد

وی با تأکید بر اینکه با کشورهای اروپایی در زمینه خانواده و بنیان آن تفاوت ماهیتی داریم، خاطر نشان کرد: شاید این دوران شیوع ویروس کرونا و قرنطینگی دوران سختی باشد اما می توان با ارتباط دلی تمام این مسائل را رفع کرد.

اکبر حسینی ادامه داد: در این دوران حرف زدن با هم بهترین عامل است که موجب می شود ایجاد ارتباط بیشتر و فهم بیشتر نسبت به مسائل ایجاد شود.

این مشاور خانواده تصریح کرد: خانواده ها به خاطر مشغله های بسیار از هم دور بودند و اکنون که بیرون رفتن محدود شده قطعا از این فرصت ها باید استفاده کرد و فضای هم‌ همدلی را در کلام و رفتار ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه به ویژه بین زن و مرد زمینه های محبت خیلی بیشتر اتفاق می افتد و بیشتر به هم توجه کنند و با فررندان خود وقت بیشتری برای بازی، مطالعه و… بگذارید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه