همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در صومعه‌سرا

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا از همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش روز جمعه چهارم مهر ماه ساعت ۷ صبح از جلوی سپاه اغاز و به یکصد نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در صومعه‌سرا

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از واران‌نیوز، کیا عاشوری در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار کرد: کمتر از بیست‌ماه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس آغاز شد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) فرمودند که انقلاب خود را باید به همه کشورها صادر کنیم و بسیاری از قدرت‌های بزرگ که سخن امام را شنیده بودند تصورشان این بود که امام دنبال کشورگشایی است.
فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: امام فرمودند هدف ما کشورگشایی نیست بلکه کشورهای که زیر نظام سلطه غرب هستند از زیر سلطه بیرون بیانید و انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود قرار دهند.
عاشوری تصریح کرد: دفاع مقدس جنگ نابرابر بین ایران و تعداد زیادی از کشورها که عراق را جلو انداختند و از ان سو استفاده کردند بود.
وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ عراق مورد حمایت مالی و پشتیبانی کشورهای عربی قرار گرفت و درهای اقتصادی کشورهای عربی به روی عراق باز بود و از طرف دیگر کشورهای غرب و شرق هواپیماهای مدرن و مجهز را در اختیار عراق قرار دادند.
فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس تمام درهای اقتصادی، سیاسی به روی ایران بسته بود تا جایی که سیم خاردار هم نمی‌توانستیم از کشورهای دیگر وارد کنیم.
عاشوری اظهار کرد: موانعی که عراق برای ایران در جنگ تهیه کرده بود از جنگ جهانی اول و دوم هم بیشتر بود ولی چون نیت خالص رزمندگان فقط برای رضای خدا بود سبب پیروزی ایران شد.
وی با بیان اینکه هر چیزی که رنگ الهی بگیرد مانگار می‌شود، افزود: دفاع مقدس که توسط نیت خالص رزمندگان برای رضای خدا انجام شد سبب ماندگاری انقلاب اسلامی در جهان شده است.
فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: سربلندی و سرافرازی جمهوری اسلامی و حقارت دشمن از همین دفاع مقدس به وجود امده است.
عاشوری تصریح کرد: درایت و ولایت پذیری رزمندگان و ملت از ولی امر و دفاع مقدس مجموعه این دو پتانسیل باعث شد که ایران به عنوان یک قدرت جهانی در برابر قلدر جهان قد علم کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: از دوره فتحعلی شاه قاجار تعداد یک میلیون کیلومتر مربع خاک ایران از این سرزمین جدا شد و ذلت‌هایی که شاهان گذشته به ان تن دادند و خاک ایران را از ان جدا کردند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا تاکید کرد: در جنگ هشت سال دفاع مقدس رزمندگان یک وجب از خاک ایران را دست متجاوزان ندادند و عراق هم به عنوان کشور متجاوز شناخته شد و این سبب سربلندی ایران گردید.
عاشوری با بیان اینکه در حکومت‌های سابق هویت مذهبی بین ملت وجود داشت ولی برای هویت ملی باید در شاهنامه به دنبال آن می‌گشتیم، اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس علاوه بر هویت مذهبی به هویت ملی دست یافتیم که سبب بقای انقلاب شد و آن هم شهدا بودند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان برگزار می‌کنند، افزود: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی که جمعه چهارم مهر ماه ساعت ۷ صبح از جلوی سپاه اغاز و به یکصد نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: رژه خودرویی و موتوری از مقابل سپاه، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج اداری و یادواره شهدا در سه روستا و یادواره شهدای فرهنگیان را در دستور کار دارند.
عاشوری تصریح کرد: برگزاری مسابقه تیراندازی و والیبال ویژه مسئولین ادارات و نهادها، دیدار با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان، استفاده از راویان در طول هفته دفاع مقدس در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
وی خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان، کارگاه اموزشی هادیان سیاسی، نشست‌های بصیرتی و سیاسی با آثار مخرب ماهواره، عطرافشانی و گل افشانی گلزار شهدا از دیگر برنامه های این هفته است.
فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا تاکید کرد: از انجائیکه دشمن از طریق جنگ سخت نتوانست بر ایران پیروز شود اکنون از طریق جنگ نرم و شبکه های ماهواره‌ای در حال تهی کردن مغزهای جوانان است و می‌خواهد فرهنگی خود را قالب فرهنگ ایرانی کند.
عاشوری اظهار کرد: رزمنگان در هشت سال دفاع مقدس جانانه ایستادند و از میهن دفاع کردند و اکنون جوانان ما باید در برابر هجمه‌های دشمنان بایستند.
وی افزود: افتتاح یک واحد مسکن محرومین با اعتبار هزینه شده ۳۰ میلیون تومان و با زیر بنای ۴۵ متر مربع را در دستور کار در هفته دفاع مقدس دارند.
فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: افتتاح گلزار شهدای اباتر، افتتاح مرکز ترویجی مرغ بومی دو هزار قطعه‌ای و شرکت با شکوه بسیجیان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه