۳۰ هزار دانش آموز ابتدایی در گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها ۳۰ هزار و ۴۵۱ دانش آموز در گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

۳۰ هزار دانش آموز ابتدایی در گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

به گزارش ۸دی نیوز، مهدی حاجتی در مراسم زنگ شکوفه‌ها در دبستان شاهد دختران فرحناز معصومی این شهر، اظهار کرد: با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها ۳۰ هزار و ۴۵۱ دانش آموز ابتدایی در گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این دانش آموز  در ۷۸۲ مدرسه و ۲۳۱ کلاس درس می‌خوانند، افزود: امسال ۴۰۰ هزار دانش  آموز در گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر ضرورت توانمندسازی معلمان گفت: معلمان باید با توسعه آموزش و پرورش همگام باشند که در این رابطه دوره‌های ضمن خدمت برای آنان برگزار می‌شود.

حاجتی با بیان اینکه تربیت درست دانش آموزان، آینده کشور را تضمین می‌کند، تصریح کرد: آغاز هر فرهنگی باید از مدرسه و دانش آموزان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از ارزش‌های اسلامی، فرهنگ اقامه نماز و ترویج فرهنگ قرآنی از مدرسه شکل می‌گیرد،این اداره کل در حوزه مسایل پرورشی، تربیتی و اعتقادی دانش آموزان دستاوردهای خوبی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن اولیا و مربیان در تعلیم و تربیت دانش آموزان تصریح کرد: مدیران مدارس باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

حاجتی در رابطه با ساماندهی نیروهای انسانی برای سال تحصیلی جدید گفت: تمام تلاش ما در این زمینه انجام گرفته تا بتوانیم بخش ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را که در قانون پیش بینی شده انجام دهیم.

وی مدرسه را کانون عرضه خدمات تربیتی عنوان و تاکید کرد: محیط تعلیم و تربیت محلی برای رشد عقلانی، فکری و معنوی دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان این مطلب که مسئولیت پذیری دانش آموزان در مدارس نهادینه می‌شود، اظهار کرد: دفاع از ارزش‌های اسلامی ، اعتقادات و تجلی باورهای دینی در مدارس شکل می‌گیرد.

حاجتی مدرسه را محلی برای پرورش قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل دانش آموز دانست و خاطرنشان کرد: معلمان در مدارس باید فضا را برای بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر فراهم و دانش آموزان را به فراگیری هر چه بهتر علم و دانش تشویق کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه