گفت و گوی داعشی ظریف و کری

به گزارش برخی خبرگزاری های غربی به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، موضوع داعش نیز در گفت و گوی میان کری و ظریف مطرح شده است.

گفت و گوی داعشی ظریف و کری

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، محور دیدار روز یکشنبه وزرای خارجه ایران و آمریکا، برنامه هسته ای ایران بوده؛ اما برخی خبرگزاری ها موضوع تروریست های داعش را نیز از مباحث مطرح شده میان کری و ظریف دانسته اند.

 

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و جان کری، همتای آمریکایی او روز یک‌شنبه درباره گروه حکومت اسلامی [داعش] و تهدیدی که این گروه متوجه سوریه و عراق کرده است، با هم مستقیما گفت‌وگو کردند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا، این دیدار بیش از یک ساعت به طول انجامیده و علاوه بر بحث پیرامون پیشرفت مذاکرات هسته‌ای، درباره گروه حکومت اسلامی نیز صحبت شده است.

 

 

در این دیدار جان کری به آقای ظریف گفته است که ایران در حل بحران عراق نقش دارد.

 

 

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، هفته گذشته اعلام کرده بود که درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر مشارکت در مبارزه با گروه حکومت اسلامی [تروریست های داعش] را رد کرده است.

 

 

واشینگتن پیش‌از این احتمال هرگونه همکاری نظامی با ایران را رد کرده و گفته بود که جمهوری اسلامی با حمایت از برخی گروه‌ها و سوریه حامی تروریسم است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه