آغاز رزمایش سراسری «دفاع بیولوژیک سپاه» در گیلان + تصاویر و فیلم

رزمایش سراسری «دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی شهدای مدافع سلامت» در میدان شهرداری رشت برگزار شد.

آغاز رزمایش سراسری «دفاع بیولوژیک سپاه» در گیلان + تصاویر و فیلم

به گزارش ۸دی، رزمایش بزرگ و سراسری «دفاع بیولوژیک و عملیات پاک‌سازی شهدای مدافع سلامت» صبح امروز در گیلان با مشارکت سپاه قدس گیلان، تیپ مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود و لشکر عملیاتی از میدان شهدای ذهاب رشت با دستور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان با رمز “یا امام رضا علیه‌السلام ” آغاز شد.

رزمایش شهدای عرصه سلامت با دستور فرماندهی کل و فرماندهی نیروی زمینی سپاه در پی دستور مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح و به جهت پاکسازی، بهداشتی و درمانی با محوریت قرارگاه غدیر شمال نیروی زمینی سپاه و با مشارکت تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک و لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با مشارکت فعالانه پاسداران، بسیجیان و‌ سربازان به مدت ۳روز در حال اجرا است.

عملیات ضدعفونی و پاک‌سازی معابر عمومی، ادارات، محل تجمعات مردمی، بازار و اصناف را به‌صورت منسجم، هماهنگ و یکپارچه بر عهده‌دارند، همچنین افزایش روحیه عمومی مردم و تمرین اقدامات پدافند بیولوژیک از جمله اهداف این رزمایش است.

مشارکت بیش از ۱۵۰ نیروی متخصص سپاه در رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیک

فرمانده سپاه قدس گیلان در این حاشیه اجرای این رزمایش در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل تهدید شیوع ویروس کرونا به فرصت مغتنم، اظهار داشت: سپاه در قالب تیپ میرزا کوچک خان و لشکر عملیاتی به استعداد ۶۵ دستگاه مخصوص گندزدایی محیط و اماکن حساس به استعداد بیش از ۱۵۰ نفر نیروی متخصص عملیات اجرایی پاک‌سازی استان را برعهده‌گرفته است.

سردار محمد عبدالله‌پور با تأکید بر اینکه سپاه با عملیات پاک‌سازی در رزمایش امنیت و سلامت را توأمان با یکدیگر برای مردم به ارمغان خواهد آورد، افزود: در این رزمایش علاوه بر تبدیل تهدید به یک فرصت، سپاه آمادگی خود را برای دفاع در جنگ بیوترویسم سخت‌تر از شرایط کنونی افزایش خواهد داد.

 

محیط و جغرافیای استان گیلان آلوده به این ویروس است/ پیروزی بر این ویروس با ضدعفونی با تجهیزات و نیروی انسانی

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز در حاشیه برگزاری رزمایش شهدای عرصه سلامت در پیاده راه فرهنگی رشت با بیان اینکه یکی از راه های مبارزه و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی کردن اماکن عمومی، معابر است اظهار کرد: با ضدعفونی همه اجسامی که می‌تواند در تماس با افراد و عابران باشد زمینه انتقال این ویروس کم می شود.

وی یکی از راه های موثر برای ضدعفونی کردن گسترده را استفاده از ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی دانست و اظهار کرد: در استان گیلان از ابتدای شیوع این بیماری توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سپاه پاسداران اعم از نیروی قدس و تیپ میرزاکوچک و در ادامه نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت گسترده و مستمر این کار انجام شد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: به منظور انجام عملیاتی گسترده، منسجم و فراگیرتر پیرامون ضدعفونی کردن معابر این رزمایش امروز توسط لشکر عملیاتی سپاه قدس و تیپ میرزاکوچک در مرکز استان و سپس در سایر شهرستان‌ها آغاز شد.

وی افزود: امیدواریم ضمن اینکه رزمایش فعلی زمینه تحرک بیشتری برای ضدعفونی کردن را فراهم می سازد؛ هشداری برای مردم عزیز باشد که همچنان محیط و جغرافیای استان گیلان آلوده به این ویروس است.

استاندار گیلان در خاتمه تصریح کرد: مردم جز به اضطرار از منازل خود خارج نشوند تا بر این بیماری فائق شویم.

مشارکت ۸۴ درصدی مردم گیلان در طرح غربالگری کرونا

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به همگرایی همه‌جانبه استان در جهت مقابله با کروناویروس، اظهار داشت: با همکاری کادر بهداشت، سپاه و بسیج در غربالگری و پایش کرونا، بیش از ۸۴ درصد مردم مشارکت داشته و این استان در کشور پیشرو بوده است.

وی گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها با همکاری سپاه و بسیج را حائز اهمیت برشمرد و افزود: همان‌گونه که استان در غربالگری پیشرو بوده با تلاش حافظان سلامت و امنیت و همکاری همه‌جانبه مردم از این اپیدمی نیز عبور خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه