تساهل فرهنگی یا جمع آوری کمک برای بیماران خاص؟

بدون شک یکی از مهمترین معیارها و ویژگی ها برای ارزیابی جامعه ی پیشرفته، توجه به مساله ی شادی و نشاط اعضای آن جامعه است.

تساهل فرهنگی یا جمع آوری کمک برای بیماران خاص؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز، ابزار مهمی که در دنیای مدرن و صنعتی امروز سعی دارد برای آرامش روح ماشینی انسانها مرهمی بیابد. در مکتب اصالت فایده ی غرب، متفکرانی همچون جان استوارت میل براین عقیده هستند که غایت انسان از زندگی در جامعه ،رسیدن به بالاترین لذت وشادی برای بیشترین افراد است. غایتی که حد وحدود و خط قرمزی ندارد!اما در مبانی و منابع اسلامی توجه ویژه ای به موضوع شادی شده است و به هیچ وجه مخالفتی با شادی مردم ندارد.

با این تفاوت بنیادین که در اسلام مرزی برای شادی و خنده ی حلال با تفریحات دیگر مدنظر قرار دارد. توجه و تمرکز در این حوزه لازمه ی تکرار این سخن است که فرهنگ و امور مربوط به فرهنگ سازی در جامعه ی ما مغفول باقی مانده است.

با تمام این تفاسیر این روزها در سطح شهرفومن بنرها و پوسترهای تبلیغاتی فراوانی در جای جای شهر دیده میشود که هدف از آن تبلیغ حضور یک بازیگرخانم (هنرپیشه ی طنز) در کنار یک خواننده ی پاپ فومنی به چشم میخورد.برنامه ایی که هدف خود را جمع آوری کمک برای بیماران خاص میداند.

آن هم در سالن سرپوشیده ی چمران،سالن ورزشی که برای این جنس کارهاتعریف نشده و باوجود سالن های مخصوص دیگر در شهر معلوم نیست به چه علت محل تجمع در این مکان در نظر گرفته شده است؟!

اما اصل قضیه چند سوال مهم است، سوالات مهمی که پاسخ به آنها نشان دهنده ی اهمیت موضوع فرهنگ در بین مردم و مسولین است.

اول اینکه، چرا یک گروه یا موسسه بدون اخذ مجوز اجرای برنامه به این وسعت در سطح شهر تبلیغ میکند؟ و جالب اینکه در صبح پنج شنبه پس پیگیری عده ای از گروه های مردمی از مسولین مربوط هنگامی که مشخص میشود مجوز لازم اخذ نشده است ؛ بنر های تبلیغاتی این برنامه، از بیلبوردهای سطح شهر پایین آورده میشود.

سوال دوم اینکه ، چگونه بدون مجوز اداره ی ارشاد اسلامی این برنامه قصد برگزاری داشته است؟ در پیگیری از رییس ارشاد، ایشان اشاره کردند که از طرف ما مجوزی به این برنامه داده نشده است.

از طرف دیگر وقتی مجوزهای لازم اخذ نشده و مسئول مربوط اظهار بی اطلاعی میکند چگونه سالن ورزشی به این برنامه اختصاص داده میشود؟ طبق روال قانونی محتوای برنامه قبل از اجرا می بایست به تایید ارشاد اسلامی برسد تا مشخص گردد چه محتوایی در چه فضایی به مخاطبان که عموما دختران و پسران جوان هستند میخواهد انتقال داده شود.

مهمترین نکته و ابهام در اینجاست که باتوجه به تبلیغات گسترده(بنر و پوستر در فومن و رشت) و هزینه های دعوت از شخصیتها و گروه های هنری، چقدر درآمد از فروش بلیط ها حاصل میشود که قصد کمک به بیماران خاص از این برنامه دارند. هرچند اسپانسرهایی از این برنامه حمایت میکنند و آزاد هستند در جایی که مورد علاقه یشان می باشد سرمایه گذاری کنند اما چرا یکی از نهاد های عمومی شهر به برنامه ی این چنینی کمک می نماید؟ با کدام بودجه؟ عوارض و مالیاتهای این شهر تازه تاسیس چگونه در شهر فومن خرج میشود؟

بطور مثال آیا شهرداری یک شهر میتواند اسپانسر وحامی مالی یک برنامه ی به اصطلاح فرهنگی در شهر دیگر شود؟

و سوالات فراوان دیگر که می بایست به آنها پاسخ داد.

اما مسئله دغدغه آفرین این است که چگونه در سال جهاد فرهنگی به مقوله ی فرهنگ با این سادگی برخورد میشود مگر فرهنگ همچون اکسیژن برای زندگی اهمیت ندارد؟!

پس چگونه برنامه ای به این وسعت بدون مجوز از ارشاد اسلامی در شهری که قریب به ۴۰۰ شهید دارد و زادگاه عالمانی همچون آیت الله اریب و آیت الله بهجت و … است تبلیغ میشود؟

بهرحال در پایان این گزارش می بایست از مسئولینی که پیگیر این موضوع بوده اند تشکر نمود به ویژه از فرماندار محترم و امام جمعه ی شهرستان فومن، اما بازهم از آنها می خواهیم با مسائلی از این دست برخورد جدی داشته باشند زیرا کم کاری و تساهل فرهنگی در سال جهادفرهنگی بخشودنی نیست. از سوی دیگر می بایست به دغدغه و پیگیری گروههایی که دنبال مطالبه ی از مسولین محترم بوده اند احترام گذاشت.به گزارش خبرنگاری ۸دی نیوز ،فاطمه شیرزاد در مراسم تجلیل از نارنجی پو شان شهر رشت با تاکید بر اینکه اهمیت کار و تلاش در زندگی بر همگان روشن است اظهار کرد:خداوند در قرآن کریم و در آموزه های دینی به کرات به این امر اشاره کرده است .

وی پاکبانان را پرتلاش ترین افراد جامعه دانست و افزود: نارجی پوشان کارگران رفت و روب تا پاسی از شب و در گرما و یخبندان برای آسایش شهروندان کار می کنند.

عضو شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه کار ها در شورای چهارم با تشکیل کمیسیون های و کارگروه های تخصصی دنبال می شود،گفت:بیش از ۷۰۰پاکبان در شهر رشت وظیفه نظافت شهر را بر عهده دارند.

شیرزاد با بیان اینکه کارگران رفت و روب نقش بسزایی در سلامتی شهروندان دارند خاطرنشان کرد: این افراد در معرض تهدیدات عوامل شیمیایی و بیو لوِژیکی قراردارند.

وی با بیان اینکه کارگران رفت و روب شهری باید از ماسک،دستکش و لوازم حفاظتی برخوردار باشند و وظیفه پیمانکارن است که این لوازم را بی منت در اختیار آنها قرار دهد افزود: پرداخت به موقع حقوق رفتگران در شورای چهارم پی گیری می شود.

وی منظور نشدن شغل رفت و روب در طح طبقه بندی مشاغل و سختی کار را مورد انتقاد قرارداد و گفت: این ها از مواردی که باید مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گیرد

عضو شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه ۱۵ عو شورای اسلامی رشت پی گیری مشکلات رفتگران هستند افزود: در سال های گذشته برون سپاری که انجام شد و این وظیفه امروز بر عهده مااست که پرداخت به وقع مطالبات کارگران رفت و روب را پی گیری کنیم و باید پیمانکاران توجه بیشتری را به پرداخت حقوق کارگران رفت و روب داشته باشند.

شیرزاد با تاکید بر ایجاد امور رفاهی برای کارگران شهرداری تصریح کرد:در چار چوب قانون نگاه مهربانانه تر و عادلانه تر به این قشر دنبال می شود

وی از جانمایی تندیس پاکبان در یکی از بوستان های شهر رست خبرداد و گفت: برگزاری جشنواره ورزشی پاکبانان شهر رشت از دیگر برنامه های ما در شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت است.

استاندار گیلان ،محمد علی نجفی در این مراسم  با تاکید بر اینکه پاکبانان در عرصه رفاه و معشیت شهروندان حضور موثر دارند اظهار کرد: ما مسئولان شهری وظیفه تقدیر و ایجاد زمینه  رفاه و آسایش برای پاکبانان را بر عهده داریم.

وی با تاکید بر اینکه پاکبانان جز زحمتکش ترین و کم توقع ترین شهروندان ما هستند افزود: باید طوری فرهنگ سازی شود تا شهر و روستی ما در سلامت و زیبایی زبانزد خاص و عام باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در شهر رشت روزانه  ۶۰۰ تا ۸۰۰تن زباله تولید می شود گفت: باید تلاش می کنیم زباله و پسماند کمتری وارد عرصه اجتماعی شود.

نجفی خاطرنشان کرد: پاکبانان باید تلاش کنند این اندیشه ایجاد شهر پاک را به شهروندان منتقل کنند چراکه کارگران رفت و روب  در چرخه سلامت شهروندان نقش اساسی را بازی می کنند.

وی از برگزاری جشنواره ورزشی پاکبانان رشت خبرداد و گفت: این جشنواره در افزایش روحیه و ایجاد شادی در بین این افراد زحمتکش بسیار موثر است.

استاندار گیلان پی گیری مطالبات و معوقات پاکبانان را مورد تاکید قرارداد و افزود: باید این افراد دغدغه معیشت نداشته باشند تا با خیال آسوده به کار و تلاش بپردازند

در این جلسه عباس صابر با تاکید بر اینکه شورای شهر چهارم رشت توجه ویژه ای به قشر آسیب پذیر دارد اظهار کرد: مجموعه شهرداری یک سازمان انسانی است و بزرگترین سرمایه انسانی شهرداری پاکبانان هستند.

رئیس شورای اسلامی رشت  کارگران رفت و روب را مظهر سخت  کوشی و خدمت دانست و گفت: ما قدر دان زحمت های این عزیزان هستیم.

در این جلسه علی بهارمست با اشاره به اینکه پاکیزه گی شهر ما مرهون تلاش شبانه روزی پاکبانان است اظهار کرد: در این مراسم از ۱۵ پاکبان نمونه به نمایندگی از ۷۰۰پاکبان شهر رشت به طور ویژه قدر دانی می شود.

معاون خدمات شهری رشت با تاکید بر اینکه امروز در این مراسم از خانواده سه تن از پاکبانانی که در حین انجام وظیفه فوت کردند تجلیل می شود افزود:حمایت و تجلیل از اقشار آسیب پذیر از وظایف شورا و شهرداری رشت است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
بی گناه
در شهری که بچه های حزب اللهی آن برای برگزاری یک مراسم با هم تفاهم ندارن و هر کی ساز خودش رو میزنه و منیت و حب مقام هم در بین این عزیزان کم نیست ، بلکه این دوستان غافل از همه چیز عرصه را برای عرضه اندام مناسب می بینند و دلسوز بیماران خاص می شوند بیماران خاص شهر ما ، همین ما نیروهای حزب اللهی هستیم که روی حق با هم توافق نداریم ولی تونها روی باطلشون ثابت قدم و متحد هستند
در حاشیه