روایت جوانان جهادگر و طلبه گیلانی که خود را به غسالخانه ها رسانده اند تا جنازه ی مسلمانی روی زمین نماند + فیلم

کادر درمانی و مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، عده ای از جوانان به ضدعفونی معابر و خودرو ها می پردازند و عده ای دیگر در بیمارستان ها به انجام امورات خدماتی مشغولند؛ اما هستند کسانی که شاید کمتر از آن ها سخن گفته شده باشد. جوانان جهادگر و طلبه گیلانی که خود را به غسالخانه ها رسانده اند تا جنازه ی مسلمانی روی زمین نماند.

روایت جوانان جهادگر و طلبه گیلانی که خود را به غسالخانه ها رسانده اند تا جنازه ی مسلمانی روی زمین نماند + فیلم

به گزارش ۸دی، شیوع ویروس کرونا اگرچه مصائب و مشکلاتی را با خود همراه داشته است اما جلوه ای دیگر نیز به زندگی همه ما بخشیده است، آن هم همدلی و همیاری است که این روزها شاهد آن هستیم.

کادر درمانی و مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، عده ای از جوانان به ضدعفونی معابر و خودرو ها می پردازند و عده ای دیگر در بیمارستان ها به انجام امورات خدماتی مشغولند؛ اما هستند کسانی که شاید کمتر از آن ها سخن گفته باشد.

جوانان جهادگر و طلبه گیلانی که خود را به غسالخانه ها رسانده اند تا جنازه ی مسلمانی روی زمین نماند.

حجت الاسلام رسول علیزاده از جهادگرانی است که به همراه دوستانش گروه جهادی “امامین انقلاب” را تشکیل داده اند که در ابعاد مختلف از تولید و توزیع ماسک گرفته تا ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی فعالیت می کنند. اما مورد اصلی که این گروه انجام می دهد انجام امورات شرعی اموات کرونایی است.

وی در گفتگو با هشت دی، افزود: با توجه به استفتاء رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام غسل و کفن بر میتی که براثر ویروس کرونا فوت کرده، تعدادی از دوستان در بیمارستان حاضر بودند و افرادی که بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفتند را قبل از اینکه ابدان این اموات خشک شود تیمم بدل از غسل را انجام می دادند.

این طلبه جهادی ادامه داد: در ادامه بدن میت به محل دفن منتقل می شود و بر اساس اصول شرعی و اصول مورد نظر وزارت بهداشت تدفین انجام می شود.

یکی از نکاتی که این جوانان فداکار گیلانی به آن توجه داشته اند، آماده سازی خانواده های این اموات است که غریبانه دفن می شوند.

داغ دلی که روضه”حسین” آرام می کند

علیزاده می گوید: سعی می شود بعد از انجام مراسم تدفین بر اساس اصول بهداشتیٰ؛ یک روضه کوتاه خوانده شود، حتی شده سلامی نثار “اباعبدالله” کنیم تا دل خانواده ها به عشق امام حسین (ع) آرام بگیرد زیرا این همراهی با خانواده ها باعث دلگرمی آنان می شود.

وی افزود: با تدابیری که انجام شد، شرایط فراهم شده است تا در غسالخانه گلزار شهدای آستانه اشرفیه به جای “تیمم بدل از غسل”، طبق ضوابط وزارت بهداشت ابدان اموات کرونایی غسل داده شوند و الان می توانم بگویم دیگر در آستانه اشرفیه و بخش های اطراف کسی نیست که اگر خدای نکرده بر اثر این بیماری جان بسپرد امورات شرعی اش انجام نشود و ان شالله که همه در سلامت کامل به سر ببرند.

 

فداکاری جوانان بسیجی و طلبه در سردخانه بیمارستان رازی رشت

سردخانه بیمارستان رازی رشت نیز این روزها شاهد حضور جوانانی است که قید تعطیلات نوروزی را زده و برای روی زمین نماندن امورات شرعی اموات مسلمانان رهسپار آنجا شده اند.

در اسلام، مسلمان چه زمانی که زنده است و چه زمانی که این دنیا را ترک کرده است حرمت دارد و انجام بسیاری از امورات مربوط به کفن و دفن نیز به خاطر حرمتی است که اسلام حتی برای ابدان بدون روح مسلمانان قائل شده، از این رو جوانان بسیجی و طلبه در این روزها در بیمارستان رازی رشت حضور پیدا کرده اند تا انجام امورات شرعی اموات به درستی انجام شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه