مجمع خیرین مدرسه ساز در تمامی شهرستان های گیلان راه اندازی می شود

یعقوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت : مدرسه سازی جهادی است در راه خدا که با راه انداری مجمع خیرین مدرسه ساز، ساخت مدارس رشد بیشتری خواهد گرفت.

مجمع خیرین مدرسه ساز در تمامی شهرستان های گیلان راه اندازی می شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، بهمن یعقوبی در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان های غرب استان گیلان که در شهرستان صومعه سرا برگزار شد ، افزود: پس از شهرهای غرب گیلان، در رودبار نیز این مجمع راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: گیلانیان به دلیل دارا بودن پیشینه مذهبی و ولایی همواره جزو پیشتازان امور خیر از جمله مدرسه سازی هستند و حضور بیش از ۷۰۰خیر مدرسه ساز باعث افتخار برای آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان است.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۶۰ هزارمتر مربع زمین توسط خیرین اهدا شده است.

یعقوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت : مدرسه سازی جهادی است در راه خدا که با راه انداری مجمع خیرین مدرسه ساز، ساخت مدارس رشد بیشتری خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: به همت خیرین مدرسه ساز و دولت در تمامی مناطق، بخش ها و روستاهای گیلان مدارسی احداث شده که توانسته نیاز فضای آموزشی این مناطق را برطرف کند.

مجید آلیانی مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا نیز گفت: تقویت فرهنگ نیکوکاری و مدرسه سازی، سبب ایجاد آرامش در جامعه و خانواده می شود.

وی افزود: سرشت انسان از ذات الهی برگرفته شده و همین امر منجر به کارهای ماندگار بر روی زمین شده است.

وی با اشاره به اینکه چندین مدرسه نیمه ساخته در صومعه سرا وجود دارد، ادامه داد: سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن؛ فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد.

وی از اهدای زمینی به مساحت دو هزارمتر در منطقه تنیان گوراب زرمیخ برای ساخت مدرسه خبر داد و گفت: قیمت این زمین بیش از یکصد میلیون تومان برآورد می شود.

میر مسعودی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان نیز در این جلسه؛ حضور و شرکت در امور خیر را توفیق الهی دانست و افزود : هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال بوده و این امر مستلزم علم می باشد و مدرسه یکی از ابزارهای اساسی برای ترویج علم است.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز از زمان حضور در امر مدرسه سازی توانسته اند گام های موثری در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در آموزش و پرورش بردارند و در اصل، خیرّین مدرسه ساز بازوان نظام محسوب می شوند.

میر مسعودی افزود: بعد از جنگ تحمیلی مردم بهترین جهاد را حمایت از آموزش و پرورش و جهاد مدرسه سازی دانستند و با اهدای اموال خود در این راه مقدس، خوشبختی دنیوی و اخروی را برای خود به ارمغان آوردند.

قلی زاده معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس گیلان نیز گفت: خیرین با ساخت مدرسه درس ایثار و گذشت را برای دانش آموزان به مرحله اجرا در می آورند.

وی افزود : سالیانه بیش هزار میلیارد ریال توسط تشکل های خیرین مدرسه ساز در کشور جذب می شود و اگر خیرین نیک اندیش در امر ساخت مدرسه وارد میدان نمی شدند، آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای در زمینه تأمین فضای آموزشی مواجه می شد.

در این جلسه همچنین مدیران آموزش و پرورش و تنی چند از خیرین مدرسه ساز شهرستان های ماسال ، انزلی ، شفت ، صومعه سرا ، فومن حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه