بازبینی ۱۲ اثر نمایشی در جشنواره تئاتر بسیج گیلان

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان از بازبینی ۱۲ اثر نمایشی در یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان در مجتمع خاتم الانبیاء(صل الله علیه و آله) رشت خبر داد.

بازبینی ۱۲ اثر نمایشی در جشنواره تئاتر بسیج گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، کیومرث دولتی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اظهار کرد: این جشنواره در راستای تحقق آرمان‌های فرهنگی و هنری و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری در عرصه جهاد فرهنگی با رویکرد شعار سال برگزار می‌شود.

وی، شناسایی، تشویق و حمایت از هنرمندان بسیجی در عرصه‌های نمایش را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: جشنواره مذکور در چهار بخش نمایش صحنه‌ایی، نمایش خیابانی، نمایش کودک و نوجوان و مسابقه نمایشنامه نویسی برگزار می‌شد.

دولتی با اشاره به محورهای برگزاری یازدهمین جششنواره تئاتر بسیج استان اذعان کرد: شیوه‌های زندگی ایرانی- اسلامی، زندگی و سیره ائمه اطهار(علیه السلام)، فرهنگ و مدیریت جهادی، بسیج، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شناخت و معرفی چهره‌های متفاوت دشمن در مقابله با ملت ایران، مقابله با جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ایی در اولویت‌های موضوعی جشنواره مذکور بوده است.

وی تصریح کرد: از زمان اعلام فراخوان تا پنجم مرداد که مهلت پایانی ارسال آثار بود در مجموع ۲۸ اثر از هنرمندان گیلانی در دو بخش خیابانی و صحنه‌ایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اضافه کرد: پس از داوری‌های مرحله اول ۱۴ اثر به مرحله دوم راه یافت که با انصراف دو اثر از جشنواره، هم اکنون۱۲ اثر شامل ۲ نمایش خیابانی و ۱۰ نمایش صحنه‌ایی در مرحله بازبینی قرار دارد.

وی اذعان داشت: آثار راه یافته شامل یک نمایش از آستانه اشرفیه با نام”قطار جنوب” به کارگردانی مرتضی عالم، نمایش خیابانی” بشقاب‌های پهن شده بر روی پشت بامها” به کارگردانی سید علی امیدوار از سیاهکل، نمایش “سایه‌های روشن” به کارگردانی علیرضا عباسی از فومن،”سلما” به کارگردانی عبدالله بهادری از لنگرود و دو نمایش”وصل هزار مجنون” به کارگردانی کاظم نظری و”شهربازی” به کارگردانی امیر یزدانی پناه هر دو از رودبار است.

به گفته وی،”نمایش‌های قصه شبنمی که چشم می‌بست و آغوش می‌گشود” به کارگردانی سید امیر میرحامد، نمایش خیابانی “هراندازه نزدیک که همان اندازه دور” به کارگردانی محمد رسائلی،”رستگاری در جنون” به کارگردانی محمد شکوری،”عروس” محمد اسداللهی،”غریبانه” پیمان میرزایی و”آدم آدم است” سجاد عزیز پور همگی از رشت در مرحله بازبینی یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج گیلان حضوردارند.

دولتی با بیان اینکه پس از مرحله بازبینی یک اثر در بخش خیابانی و دو اثر در بخش صحنه‌ایی به مرحله منطقه‌ایی جشنواره راه می‌یابند اظهارکرد: جشنواره سراسری تئاتر بسیج دی ماه امسال با حضور منتخبین نهایی برگزار می‌شود.

وی استقبال هنرمندان از یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج گیلان را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: حضور ۱۲ نمایش در مرحله بازبینی با ظرفیت ۱۲۰ نفر عوامل اجرایی آنهم در زمان محدود یکماهه اعلام فراخوان نشان دهنده جایگاه والای این جشنواره در بین هنرمندان استان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه