همصدایی کانادا و اسرائیل علیه ایران

توصیه و نصحیت صادقانه و دوستانه من این است که ما در رویکردهای خود در ارتباط با دولت ایران باید بیشتر شاهد تغییر عملکرد آن ها باشیم تا ادبیاتی که به کار می برند.

همصدایی کانادا و اسرائیل علیه ایران

به گزارش ۸دی نیوز،  در شرایطی که چهره ها و شخصیت های سیاسی جهان روز سه شنبه (٢۴ سپتامبر) سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را از نزدیک و با دقت دنبال می کردند، کانادا به نوعی با بی تفاوتی و با حس بدبینی به اظهارات بی سابقه دو رهبر برخورد کرده و این تحول را کم اهمیت جلوه داده است.

به گزارش صدای آمریکا(VOA)، استفان هارپر، نخست وزیر دولت محافظه کار کانادا در اظهار نظری در مورد احتمال بهبود مناسبات بین تهران و واشنگتن و رو به گرمی گذاشتن مناسبات گفته است نشانه های برهه جدید مناسبات با تهران را باید بر اساس اعمال دولتمردان جمهوری اسلامی سنجید و نه با ادبیاتی به کار می برند.

در شرایطی که نخست وزیر کانادا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور نداشت و برای او سخنرانی در نظر گرفته نشده بود، وی در اتاوا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد سخنان اوباما مبنی بر تلاش برای یافتن راهکاری به هدف گفتگوی دیپلماتیک مستقیم و حل اختلافات با ایران گفت، نمی تواند از تلاش اوباما و متحدان دیگر برای احیای مناسبات با حکومت ایران و رهایی از بن بست برنامه اتمی این کشور انتقاد کرد.

نخست وزیر دولت محافظه کار کانادا که از حامیان سرسخت اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم است، گفت: «برای (قضاوت) درباره ایجاد روابط حسنه بین دو کشور باید منتظر ماند و دید چه پیش می آید. توصیه و نصحیت صادقانه و دوستانه من این است که ما در رویکردهای خود در ارتباط با دولت ایران باید بیشتر شاهد تغییر عملکرد آن ها باشیم تا ادبیاتی که به کار می برند.»

بسیاری از تحلیلگران موضع دولت محافظه کار کانادا را انعکاسی از رویکرد اسرائیل در قبال ایران می خوانند.

منبع: جام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه