رئیس شورای شهر دوحه با اعضای شورا و شهردار دیدار و گفتگو کرد

صبح دیروز رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار با رئیس شورای شهر دوحه پایتخت قطر در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری دیدار و گفتگو کرد.

رئیس شورای شهر دوحه با اعضای شورا و شهردار دیدار و گفتگو کرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت و به نقل از پرتال شهرداری، صبح دیروز رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار با رئیس شورای شهر دوحه پایتخت قطر در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که با حضور شهردار رشت، مشاورین، معاونین ، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر رشت،  جمعی از مدیران شهری و استانی و هیئت بلند پایه شورای شهر دوحه برگزار گردید،  محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت ضمن خیر مقدم به  این هیئت بلند پایه  با اشاره به روابط دیرینه  ایران وقطر، گفت: مناسبت های خوب و دوستانه ای که همواره بین کشور ما و کشور قطر برقرار بوده، می تواند مبنای تعامل و همکاری های مشترک دو شهر رشت و دوحه قرار گیرد. وی در همین رابطه افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده و بهره گیری از فرصت ایجاد شده، زمینه های مناسب جهت تقویت روابط و تداوم ارتباطات را فراهم کرده و با توجه به وجود ظرفیت های طبیعی و گردشگری شهر رشت بتوانیم از توان هر دو شهر در تعاملات دو جانبه استفاده نماییم.  شهردار رشت همچنین سابقه ۱۰۷ ساله شهرداری رشت را نقطه عطفی در مدنیت این شهر دانست و تصریح کرد: شهر رشت همواره از توان عمرانی بسیار بالایی برخوردار بوده و با توجه به این مسئله، جذب سرمایه گذار در امر ساخت و ساز می تواند یکی از زمینه های همکاری شهرداری رشت و دوحه  قرار گیرد.

عباس صابر، رئیس شورای اسلامی شهر رشت  نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی انتخاب اعضای شورای شهر در ایران و نحوه عملکرد و ساختار تشکیلاتی این مجموعه ، گفت: علاوه بر ارتباطات دیرینه موجود بین ایران و قطر ، نیازهای شهر نشینی سبب گردیده که بین شهرهای جهان همکاری متقابل شکل گرفته و راهکار مشکلات و معضلات شهری از طریق تبادل تجربه و در جریان نشست هایی از این دست ، صورت گیرد. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود  فرهنگ های متعدد در شهرهای مهم جهان اظهار داشت:  تقابل و تبادل فرهنگی یکی از تدابیر اصلی در راستای توسعه پایدار شهر ها و از ضروریات غیر قابل چشم پوشی در رشد آنها است.

رئیس شورای اسلامی شهر همچنین شهر رشت را دارای پتانسل های گردشگری صنعتی و کشاورزی دانست و عنوان کرد:  با توجه به نقش فعال هر دو کشور در جهان اسلام و روابط نزدیک طرفین،  شهرداری رشت و شورای اسلامی شهر رشت نیز  آمادگی خود را جهت  تبادل تجربه و گسترش روابط، اقتصادی،  با اجرای تورهای گردشگری بین دوشهر و متعاقب آن ، توسعه روابط تجاری، اعلام می دارد. وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که این نشست در نگاه بلند مدت به همگرایی و همکاری مثر ثمر در آینده منتج گردد.

رضا موسوی روزان عضو شورای اسلامی شهر رشت با تشکر از حضور هئیت بلند پایه شورای شهر دوحه، و همچنین استانداری گیلان، یکی از زمینه های ارتباط نزدیک دو کشور ایران و قطر را مسلمان بودن، همسایگی و اقلیم مشابه دانست و گفت: امیدواریم با برقراری ارتباط بین دو شهر، وهمکاری های بیشتر شاهد افزایش تعاملات در سطوح دولتی نیز باشیم.

 

جمشیدی چناری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز با  اشاره به تفاهم نامه اخیر شهر رشت با وزارت ارتباطات ، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهر دوحه در زمینه گسترش  و اجرای طرح دولت الکترونیک دارای کارنامه قابل قبولی می باشد، استفاده و بهره گیری از تجربیات شورای این شهر می تواند ما را در اجرای مطلوب این طرح یاری نماید.

فاطمه شیرزاد  عضو شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از حضور هیئت بلند پایه شورای شهر دوحه، با اشاره به نقش بانوان در جامعه پس از انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه از برکت انقلاب اسلامی ایران ، زنان هم اکنون در کشورمان از جایگاه بالایی برخوردارند و امروز شاهد مشارکت آنان در تمامی عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستیم.  وی در ادامه با تاکید بر ظرفیت های گردشگری شهر رشت، گفت: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت های طبیعی و خدادادی ، جذب سرمایه گذار ، و بهره گیری از کمک های دو جانبه ارزشمند در زمینه گردشگری را شاهد باشیم.

مسعود بن عبدالله، ریاست شورای اسلامی شهر دوحه، ضمن تشریح عملکرد مجموعه شوراهای شهر در قطر،  تعامل نزدیک شورای شهر رشت و شهرداری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و در خصوص همکاری دو شهر گفت: تمام تلاش و هدف ما از این نشست، این است که روابط خوب دو کشور اساس گسترش ارتباطات دو شهر قرار گیرد و این مهم را طریق انجمن دوستی ایران و قطر به موفقیت برسد. وی همچنین از ایجاد بازار مشترک ایران و قطر به عنوان یکی از همکاری های دو کشور در آینده نزدیک یاد کرد و گفت: این بازار و همچنین ساخت بندر الحویص که در ارتباط نزدیک با بندر بوشهر بوده و  نقش به سزایی در تجارت و نقل و انتقال کالاهای ایرانی خواهد داشت.  ریاست شورای اسلامی شهر دوحه با اشاره به کیفیت تولیدات صنایع غذایی در ایران، واردات مواد ساختمانی را از مطالبات و خواسته های جدی دولت قطر دانست و عنوان کرد: با توجه به میزبانی قطر در مسابقات جام جهانی سال ۲۰۲۰، انجام این امر می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

همچنین ، صفایی، ریاست انجمن دوستی ایران و قطر و سفیر سابق ایران در این کشور  ، طبیعت گیلان را منحصر به فرد و زیبا توصیف کرد و گفت:  گردشگری پزشکی و توسعه اقتصادی یکی از محورهایی است که باید در همکاری های مشترک مورد توجه بیشتر قرار گیرد. ویاظهار امیدواری کرد:  با بهره گیری و فرصت سازی مجموعه مدیران شهری و استانی از  حضور هئیت بلند پایه شورای شهر دوحه، شاهد سطح گسترده ای از تعاملات باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه