انتخاب خودم و خاتمی و روحانی سالم و عادی بود بقیه نه!

به نظر می‌رسد از نظر هاشمی انتخابات ۸۴ و ۸۸ که هر دو با پیروزی احمدی‌نزاد به پایان رسیده‌اند، در زمره انتخابات سالم و عادی دسته بندی نمی‌شوند!

انتخاب خودم و خاتمی و روحانی سالم و عادی بود بقیه نه!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، هاشمی گفت: وقتی رهبری در زمان انتخابات فرمودند “رای مردم حق الناس است” همه متوجه شدند که نمی شود در رای مردم دخالت کرد؛ اگر کسانی قصد داشتند و می خواستند دستبردی به رای مردم بزنند فهمیدند، رهبری پای رای مردم ایستاده اند.

او با تاکید بر اینکه چون انتخابات سالم برگزار شد، رای سالم نیز از صندوق در آمد؛ افزود: نقش اصلی را مردم انجام دادند و انشالله ادامه دهید و هر روز بر این جمعیت که در نقطه وسط جاده زندگی است و اعتدال را رعایت می کند رهروان بیشتری اضافه شود.

این اولین باری نیست که هاشمی چنین کنایه آمیز درباره انتخابات ۹۲ اظهارنظر می کند. هاشمی برای آنکه انتخابات سال ۸۸ را به صورت غیرمستقیم زیر سوال ببرد تا کنون چندین بار از همین حربه استفاده کرده است.

با این وجود نگاه هاشمی به انتخابات ریاست جمهوری چند دوره اخیر، با فتنه گران و همراهان فتنه سبز اندکی تفاوت دارد. در حالی که حامیان فتنه تمرکز خود را در سال های اخیر روی انتخابات ۸۸ قرار داده اند، هاشمی در همین مدت بارها و بارها انتخابات ۸۴ را نیز همردیف با انتخابات ۸۸ توصیف کرده است.

اسفندماه سال گذشته، هاشمی در اظهاراتی انتخابات سال ۷۶ را که دولت خود او برگزار کرده و با پیروزی اصلاح طلبان به پایان رسیده بود انتخاباتی “بسیار سالم و عادی مثل همین انتخابات آخر، انتخابات ۹۲” خواند.

به این ترتیب او برای چندمین بار نه تنها از توصیف انتخابات ۸۸ با صفات مشابهی همچون “سالم” و “عادی” خودداری کرده بود بلکه انتخابات ۸۴ را نیز در کنار آن قرار داد.

هاشمی به صراحت گفته بود: “…اصلاح طلبان نفهمیدند و اشتباه کردند، طرف مقابل هم که از خدا خواسته دید یک راهی برایشان در ناامیدی پیدا شد و آنطور شد که همه می دانید. حتی مرحله دوم، استاندارها – که همه اصلاح طلب بودند- کار را به کلی رها کردند، اصلا کاری نداشتند به انتخابات؛ هر چه خواستند در صندوق ریختند و هر چه خواستند خواندند”.

به نظر می‌رسد از نظر هاشمی رفسنجانی انتخابات ۸۴ و ۸۸ که هر دو با پیروزی احمدی‌نزاد به پایان رسیده‌اند، در زمره انتخابات سالم و عادی دسته بندی نمی‌شوند!

با وجود تکرار این ادعاها از سوی رفسنجانی، تا کنون واکنش قابل توجهی به آن از سوی هیچ یک از مقامات کشورمان داده نشده است. جالب اینجاست که حتی بسیاری از حامیان داخلی فتنه ۸۸ نیز مدت هاست دست کم به صورت آشکار از بیان چندباره ادعای دروغین تقلب در انتخابات ۸۸ خودداری می کنند اما رفسنجانی به تنهایی همین رویه را ادامه می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه