توصیه‌ی رهبر انقلاب به ورزی پیرامون سریال «معمای شاه»/آقا پرسیدند آیا «سمت خدا» به قوت خود باقیست؟/ خنده‌ی رهبری از مزه‌پرانی «حاجیلو»

این هفته مهمترین خبر فرهنگی، عیادت اهالی فرهنگ و هنر از مقام معظم رهبری در بیمارستان «شهید رجایی» بود.

توصیه‌ی رهبر انقلاب به ورزی پیرامون سریال «معمای شاه»/آقا پرسیدند آیا «سمت خدا» به قوت خود باقیست؟/ خنده‌ی رهبری از مزه‌پرانی «حاجیلو»

به گزارش۸دی نیوز به نقل از رجانیوز، این هفته مهمترین خبر فرهنگی، عیادت اهالی فرهنگ و هنر از مقام معظم رهبری در بیمارستان «شهید رجایی» بود.

 محمدرضا ورزی؛ توصیه‌ی مقام معظم رهبری به ورزی پیرامون سریال «معمای شاه»

«محمدرضا ورزی» از توصیه‌ی مقام معظم رهبری به وی پیرامون آخرین سریالش سخن گفت.
«محمدرضا ورزی»- کارگردان سریال تاریخی «سال‌های مشروطه»- در گفتگو با خبرنگار فرهنگی رجانیوز پیرامون دیدار اخیرش با مقام معظم رهبری عنوان کرد: «توفیق شد که همراه تنی چند از هنرمندان خدمت حضرت آقا برسیم. به علت تعدد نفرات، وقت بسیار کمی داشتیم که با رهبری صحبت کنیم. اما ایشان در همان زمان کوتاه توصیه‌هایی راهگشا به بنده و سایر دوستان کردند.»
کارگردان سریال «تبریز در مه» پیرامون صحبتی که با مقام معظم رهبری داشت، اظهار کرد: «من هم پیرامون آخرین سریالم یعنی «معمای شاه»، توضیحاتی برای ایشان دادم که آقا تاکید کردند مراقب محتوای این سریال باشم و دقت کافی را روی محتوای این اثر لحاظ کنم.»
کارگردان فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل‌الله» پیرامون آخرین وضعیت سریال «معمای شاه» گفت: «ما همچنان در حال فیلمبرداری هستیم و فکر می‌کنم کار ساخت این اثر تا سال آینده به طول بینجامد. زمان پخش این سریال هنوز معلوم نیست.»
گفتنی‌ است سریال «معمای شاه» در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای زندگی «محمدرضا پهلوی» را از زمان بازگشت از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می کشد. همچنین بازیگرانی نظیر داریوش کاردان(امیرعباس هویدا)، قطب الدین صادقی (در نقش شاپور ریپورتر)، احمد نجفی (ارتشبد رزم آرا)، مهراوه شریفی‌نیا (ثریا)، چنگیز جلیلوند (ژنرال هایزر)، جعفر دهقان (رضا شاه)، سپند امیرسلیمانی (اسدا… علم)، فخرالدین صدیق شریف (شریف امامی، بولارد)، حدیث فولادوند (فوزیه)، آرام جعفری (پروین غفاری)، عبدالرضا اکبری (فضل‌ا… زاهدی)، چنگیز وثوقی (تیمور بختیار)، حسام نواب‌صفوی(شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی) و … در این سریال ایفای نقش می‌کنند.
نجم‌الدین شریعتی؛ پیگیری وضعیت برنامه‌ی «سمت خدا» توسط مقام معظم رهبری
«نجم‌الدین شریعتی» پیرامون ملاقات خود با مقام معظم رهبری در بیمارستان توضیحاتی را ارائه کرد.
«نجم‌الدین شریعتی» -مجری محبوب برنامه‌ی «سمت خدا»- در گفتگو با خبرنگار فرهنگی رجانیوز، پیرامون ملاقات اخیر خود با رهبری در بیمارستان توضیح داد: «توفیق شد خدمت حضرت آقا برسیم و خدا را شکر ایشان را سرحال و سرزنده دیدیم. تا قبل از دیدار خیلی نگران وضعیت سلامتی ایشان بودیم که خدا را شکر این نگرانی برطرف شد. من در دیدار کوتاهی که با ایشان داشتم، سلام کارشناسان برنامه را رساندم و ایشان هم از بنده پرسیدند که آیا برنامه به قوت خود باقیست؟ که من هم پاسخ مثبت به ایشان دادم. »
مجری محبوب‌ترین برنامه‌ی مذهبی تلویزیون پیرامون این ملاقات ادامه داد: «آقا با اینکه کسالت داشتند، ولی با حوصله و مهربانی تمام، با ما صحبت کردند و مثل همیشه با نگاهی دلسوزانه و پدرانه با مسئولان و هنرمندان برخورد کردند. من هرگاه که ایشان را می‌بینم یادی بیتی از «قیصر امین‌پور» می‌افتم که گفت : «لبخند تو خلاصه‌ی همه‌ی خوبی‌هاست»»
ناصر فیض؛ تشکر حضرت آقا از «فیض بوک» ناصر فیض با زبان ترکی
رهبر انقلاب در گفتگو با «ناصر فیض» از کتاب «فیض بوک» وی تمجید کردند.
«ناصر فیض» -شاعر طنزپرداز کشور و خالق مجموعه شعر «املت دسته‌دار»- در گفتگو با خبرنگار فرهنگی رجانیوز، پیرامون ملاقات اخیرش با رهبری در بیمارستان گفت: «زمان برای حضور خدمت ایشان بسیار کم بود و ما حدود ۳ دقیقه نزد ایشان بودیم و با رهبری دیدار کردیم. از این ۳ دقیقه مدتی را آقای «امیری اسفندقه» با آقا صحبت کردند و مدتی را بنده. زمانی‌که خدمت آقا رسیدم کاغذی را به ایشان دادم که تعدادی از شعرهایم در آن نوشته شده بود. آن شعرها تلفیقی از مصرع‌های «حافظ» و مصرع‌های من بود. همچنین در گفتگوی کوتاهی که با رهبری داشتم ایشان با زبان ترکی فرمودند: من کتاب «فیض بوک» شما را خواندم. کتاب خوبی بود.. البته شرایط به گونه‌ای نبود که بتوانیم بیشتر صحبت کنیم.»
محمدحسین رنجبران؛ اهدای کتاب مصاحبه‌های مکتوب برنامه‌ی «شناسنامه» به رهبری
«محمدحسین رنجبران» از اهدای جلد اول کتاب مجموعه مصاحبه‌های برنامه‌ی «شناسنامه» به رهبری خبر داد.
«محمدحسین رنجبران»- مجری برنامه‌ی تلویزیونی «شناسنامه»- در گفتگو با خبرنگار فرهنگی رجانیوز، پیرامون ملاقاتی که با مقام معظم رهبری در بیمارستان داشت، عنوان کرد: «این دیدار بسیار کوتاه و در عین حال یک افتخار بزرگ برای ما بود. من در مدتی کوتاهی که خدمت ایشان رسیدم، جلد اول کتاب مجموعه مصاحبه‌های برنامه‌ی تلویزیونی «شناسنامه» را تقدیم ایشان کردم. رهبری هم بنده را مورد لطف خود قرار دادند و ابراز لطف کردند و فرمودند که پیوسته شما را دعا می‌کنم. ما هم از این دیدار بسیار خوشحال و خرسند شدیم و به نظرم حس و حال این دیدار در این بیت خلاصه می‌شود: به رغم مدعیانی که منع عشق کنند/ جمال چهره تو حجت موجه ماست»
مجری برنامه‌ی «دیروز، امروز، فردا» پیرامون کتاب مجموعه مصاحبه‌های مکتوب برنامه‌ی تلویزیونی «شناسنامه» توضیح داد: «جلد اول این مجموعه شامل مصاحبه‌های ۲۶ قسمت اول برنامه‌ی «شناسنامه» با شخصیت‌ها و مسئولان کشور است که در ضمیمه‌ی آن نیز دست‌نوشته‌ی مهمانان، در دفترچه خاطرات برنامه نیز آمده است. جلد دوم این مجموعه نیز شامل ۴۰ مصاحبه‌ی دیگر این برنامه است که دست‌نوشته‌های بنده پیرامون حواشی برنامه نیز در آن آمده است.»
وحید یامین‌پور؛ خنده‌ی رهبری از مزه‌پرانی «حاجیلو»
«وحید یامین‌پور» در ملاقات با رهبری در بیمارستان، از ایشان تقاضای دعای ویژه کرد.
«وحید یامین‌پور»- مجری برنامه‌ جنجالی «دیروز امروز فردا» در سال ۸۸- در گفتگو با خبرنگار فرهنگی رجانیوز پیرامون حواشی ملاقات با رهبری توضیح داد: «هنگامی که برای صحبت کوتاه خدمت ایشان رسیدم، از حضرت آقا در خواست کردم که برایم دعا کنند. ایشان فرمودند که من پیوسته همه‌ی شما را دعا می‌کنم. اما من دست رهبری را گرفتم و از ایشان درخواست کردم که یک دعای ویژه برای من بکنند. حضرت آقا هم چشمانشان را بستند و در حق من دعایی کردند.»
مجری برنامه «شاهد عینی» پیرامون حاشیه‌ی طنز دیدار مجریان تلویزیون با رهبری افزود: «آقای حاجیلو قبل از همه وارد اتاق شد و رفت خدمت آقا؛ حاجیلو به حضرت آقا گفت: «آقا از وقتی سه سالم بود و توی بغل مامانم بودم شما رو دوست داشتم!» چشم‌های آقا گرد شد و با تعجب فرمودند «از سه سالگی؟». بعد حضرت آقا از مزه‌پرانی‌ حاجیلو خندیدند و حاجیلو هم گفت: آقا همین که خندوندمتون برام بسه! ان شاء الله مادرتون حضرت زهرا عنایت کنه به ما. بعد هم  پیشانی آقا رو بوسید.»
شهریار بحرانی؛ تنها راه نجات تبعیت کامل از رهبری است
«شهریار بحرانی» پیرامون رابطه‌ای که باید اهالی فرهنگ و هنر با مقام ولایت داشته باشند، توضیحاتی ارائه کرد.
«شهریار بحرانی» -کارگردان فیلم سینمایی «ملک سلیمان»- در گفتگو با خبرنگار فرهنگی رجانیوز پیرامون دیدارش با رهبر عنوان کرد: «ترجیح می‌دهم صحبت‌هایی که بین بنده و مقام معظم رهبری ردوبدل شد، خصوصی بماند. اما به اهالی فرهنگ و هنر توصیه می‌کنم که از ناخدای کشتی، پدر بزرگوار و رهبر عزیزمان که دیده‌بان انقلاب هستند، تبعیت کامل داشته باشند. تنها راه نجات همین است.»
جمال شورجه؛ تقاضای هنرمندان برای دیدار با مقام معظم رهبری 
«جمال شورجه» از تقاضای هنرمندان برای دیدار با رهبری پس از عیادت تاریخی هنرمندان خبر داد.
«جمال شورجه» – کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز»- در گفتگو با خبرنگار رجانیوز، پیرامون علاقه هنرمندان برای دیدار با رهبری عنوان کرد: «بعد از روزی که با رهبری در بیمارستان دیدار کردیم، هنرمندان بسیاری با من تماس گرفتند و درخواست کردند که شرایطی مهیا کنم تا آنها هم با رهبر دیدار کنند. من هم پیگیری کردم، ولی این امکان فراهم نشد. حالا منتظر هستیم که اگر مقام معظم رهبری صلاح بدانند، امسال هم با جمعی از هنرمندان خدمت ایشان برسیم و این بار در مکانی به غیر از بیمارستان با رهبری گفتگو کنیم.»
جهانبخش سلطانی؛ سوال رهبری از «جعفر دهقان» پیرامون دلایل کم کاری اش
«جهانبخش سلطانی» به بیان نکاتی پیرامون حواشی دیدار با رهبری در بیمارستان پرداخت.
«جهانبخش سلطانی»- بازیگر سال‌های دور سینمای دفاع مقدس و سریال «یوسف پیامبر»- در گفتگو با خبرنگار فرهنگی رجانیوز پیرامون حواشی دیدار اخیر خود با رهبری در بیمارستان گفت: «با جمعی از هنرمندان دیداری سرشار از شادمانی و سرو را با رهبری داشتیم. ایشان در کمال صحت و سلامت با هنرمندان شوخی می‌کردند. رهبری خطاب به «جعفر دهقان» گفتند که چرا کم کار شدی؟ زیاد کار کن و به خاطر خدا کار کن. من هم وقتی برای دست بوسی خدمت ایشان رسیدم، به رهبری گفتم که در سفر حج شفای شما را از پیامبر خواستم. ایشان هم برای من دعا کردند.»
این بازیگر پیرامون کارهای این روزهایش عنوان کرد: «در حال پیگیری ساخت تئاتری با موضوع غدیر و ولایت هستم. این کار بسیار عظیم خواهد بود و در صورت تامین هزینه‌ها و اجرا، کار ماندگاری از آب در خواهد آمد. همچنین مدتی پیش تله فبلم «زمانی برای شکفتن» را با موضوع دفاع مقدس کارگردانی کردم که چند روز قبل از شبکه‌ی سه سیما پخش شد.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه