بندر آستارا قطب گردشگری درمانی می شود

بندر آستارا با راه اندازی خط مسافربری می تواند به قطب گردشگری درمانی ایران تبدیل شود.

بندر آستارا قطب گردشگری درمانی می شود

به گزارش ۸دی نیوز، رسول بهرامی مدیر بندر‌ آستارا با بیان این مطلب گفت: بندر آستارا از لحاظ موقعیت جغرافیایی تحت تاثیر طوفان های ناشی از بادهای شمال و شمال غرب قرار نمی گیرد و هیچ گاه شاهد ایجاد موج های با ارتفاع زیاد در این بندر نیستیم.

وی تاکید کرد: همین ویژگی باعث شده است بندر آستارا به عنوان تنها بندر استاندارد مسافربری شمال کشور مطرح شود.

مدیر بندر آستارا ادامه داد: هم اکنون افراد زیادی از کشور آذربایجان برای درمان های پزشکی از مسیر خشکی به تبریز،اردبیل و رشت سفر می کنند.

وی ادامه داد: در صورت راه اندازی خط مسافربری آستارا- باکو این افرادی که قصد درمان دارند و تعدادشان نیز بسیار زیاد است مسیر دریا را برای سفر به ایران انتخاب خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان سفر به ایران از سمت باکو از طریق خشکی و دریا هر دو حدود شش ساعت به طول می انجامد ، اظهار داشت: اما سفر دریایی معطلی در گمرک و بسیاری دیگر از امور اداری را ندارد و از این نظر سفر بسیار راحت تری محسوب می شود و بندر آستارا می تواند به قطب گردشگری درمانی ایران تبدیل شود.

بهرامی تاکید کرد: همچنین بندر آستارا قابلیت جذب گردشگران درمانی سایر کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ساخت و ساز در بندر آستارا در حال انجام است ، اظهار داشت : در صورتی که سرعت ساخت و ساز به همین وضع ادامه داشته باشد می توانیم امیدوار باشیم تا سه سال آینده تعداد اسکله های این بندر افزایش یابد.

مدیر بندر آستارا اعلام کرد: پس از اتمام این پروژه عملیات ساخت اسکله مسافربری با تمام امکانات لازم در این بندر آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ساخت اسکله مسافربری باید شرکت های سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی خط مسافربری در دریای خزر اقدام کنند.

بهرامی یادآور شد هم اکنون نوع فعالیت بندر آستارا با مساحت ۵۵ هکتار، تخلیه و بارگیری کالا و فرآورده‌های نفتی است.

مساحت ۵۵۰ هزار مترمربع، ظرفیت اسمی بندر، سالانه ۳.۵میلیون تن، اشتغال‌زایی مستقیم ۲۵۰ نفر، اشتغال‌زایی غیرمستقیم هزار نفر و سرمایه گذار ۳۰۰ میلیارد ریالی از  ویژگی های بندر آستارا در استان گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه