کلاه ایمنی رایگان در ۳۰ روستای غرب گیلان توزیع شد

رئیس حمل و نقل پایانه‌های غرب گیلان با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در بخش عابرین پیاده و موتورسواران است، گفت: کلاه ایمنی رایگان در ۳۰ روستای غرب گیلان توزیع شد.

کلاه ایمنی رایگان در ۳۰ روستای غرب گیلان توزیع شد

به گزارش ۸دی نیوز، سیدمرتضی عظیمی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان اظهار کرد: هر ساله در شهریورماه امار تصادفات به دلیل تردد و مسافرت بالا است.

وی با بیان اینکه ۲۰ روز از شهریور ماه گذشته است، افزود: طبق امار پلیس راه کشور تصادفات شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این امر می‌طلبد که در ده روز باقی مانده حضور مستمر و پررنگ در جاده‌ها داشته باشند تا تصادفی رخ ندهد.

رئیس حمل و نقل و پایانه‌های غرب گیلان با بیان اینکه در سال ۹۱ صومعه‌سرا در بخش  برون شهری و راه‌هایروستایی ۶۴ کشته داشته، گفت: در سال ۹۲ ، این شهرستان ۴۵ کشته در تصادفات داشته است.

عظیمی تصریح کرد: درچهارماهه سال ۹۲ تعداد کشته شدگان در تصادفات ۱۴ نفر بوده و در چهارماهه امسال ۱۶ نفر است که ۱۴ درصد نسبت به سه ماهه سال ۹۲ رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با شروع مدارس و به تبع به علت عدم آشنایی بسیاری از کاربران ترافیک، در نتیجه سبب تصادف می‌شود و می‌طلبد که پلیس راهور و پلیس راه در محورهای اصلی و فرعی حضور داشته باشند تا در این ده روز تعداد تصادفات کاهش یابد.

رئیس حمل و نقل و پایانه‌های غرب گیلان تاکید کرد: با توجه به اینکه هیئت وزیران بخش حمل و نقل روستا  را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار کرده این انتظار می‌رود که شهرداران در طرح تفضیلی و طرح هادی شهر ایستگاه‌هایی در نظر بگیرند.

عظیمی اظهار کرد: در استان گیلان در بخش حمل و نقل روستایی اولین بار این طرح در فومن اجرا شد و خودروها را واگذار کردند و خودروهای واگذار شده سمند با سود چهاردرصد از کمیته امداد و صندوق مهر امام رضا(ع) است.

وی افزود: بنا داریم تا در نیمه دوم امسال در صومعه‌سرا بعضی از روستاها که وزرات کشور مناطق محروم اعلام کرده حمل و نقل روستایی را راه‌اندازی کنند.

رئیس حمل و نقل و پایانه‌های غرب گیلان با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در بخش عابرین پیاده و موتورسواران است، گفت: سال گذشته ۳۰ روستای صومعه‌سرا تحت آموزش موتورسواران و اهدای کلاه ایمن قرار گرفت.

عظیمی تصریح کرد: امسال با پیگیری‌های به عمل آمده و امار بالای تصادفات در این شهرستان ، طرح اموزش موتورسواران در چهار شهرستان پیش‌بینی شده که یکی از این شهرستان‌ها صومعه‌سرا است.

وی با اشاره به طرح‌های ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، خاطرنشان کرد: بحث ایمن سازی مدارس در بخش گوراب زرمیخ اجرا می‌شود.

منبع:تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه