دیدار رئیس شواری حل اختلاف کل کشور و معاون قوه قضائیه با آیت‌الله امینیان+ تصاویر

معاون قوه قضائیه و رئیس کل محترم دادگستری استان گیلان با آیت‌الله امینیان دیدار کرد.

دیدار رئیس شواری حل اختلاف کل کشور و معاون قوه قضائیه با آیت‌الله امینیان+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، رئیس شواری حل اختلاف کل کشور در دیدار خود با آیت‌الله محمدعلی امینیان با بیان اینکه سفر بنده به استان گیلان به مناسبت همایش آموزشی برای کارکنان شوراهای حل اختلاف گیلان انجام شد اظهار کرد: خوشبختانه نقش شوراهای حل اختلاف در جامعه و دستگاه قضا روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

معاون قوه قضائیه با آیت‌الله امینیان دیدار کرد

حجتالاسلام والمسلمین محمّدمهدی احمدی میانجی با اشاره به اینکه ریاست محترم قوه قضائیه اهمیت بسیاری به این شورا میدهد بیان کرد: در راستای حمایت از شوراهای حل اختلاف در لایحه اصلاحیه پیشنهادی، صلاحیت این شورا از پنج میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان ارتقا یافته است که این نشان‌دهنده اعتماد ریاست محترم قوه قضائیه به این شورا می‌باشد.

معاون قوه قضائیه کشور با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در هفته قوه قضائیه در ارتباط با این شورا بیان کرد: دکتر روحانی با مفید خواندن شورای حل اختلاف، تأکیداتی در زمینه تقویت این شورا داشتند.

IMG_7567

وی افزود: به همین منظور انتظار می‌رود که مشکلاتی از قبیل پرداخت حقوق کارکنان شوراها برطرف شود.

رئیس کل محترم دادگستری استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه هم‌اکنون در این استان ۱۶۰ شعبه شورای حل اختلاف در حال فعالیت هستند اظهار کرد: شورای حل اختلاف در تمامی سطوح از قبیل شهر و روستا در حال فعالیت می‌باشند.

IMG_7591

احمد سیاوش‌پور با اشاره به این مجموعه اعضای شورای حل اختلاف استان گیلان ۷۰۰ نفر می‌باشد بیان کرد: این شورا توانسته به صورت ماهانه ۱۲ هزار پرونده را رسیدگی کند.

وی افزود: اختلافات مربوط به یک چهارم این تعداد پرونده‌ توسط شورای حل اختلاف صلح و سازش می‌شود و الباقی براساس قانون رسیدگی شده و توسط قضات شورا رأی صادر می‌شود.

آیت‌الله امینیان نیز در این دیدار با تشکر از اقدامات شورای حل اختلاف به منظور تسریع برطرف کردن مشکلات مردم برای سلامتی هرچه سریع‌تر رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کرد.

IMG_7577

در پایان این دیدار نیز یک جلد از تألیفات آیت‌الله امینیان به معاون قوه قضائیه اهدا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه