علاقمند به گسترش روابط تجاری با ایران هستیم

رییس انجمن دوستی قطر و ایران و شورای شهر دوحه در دیدار با استاندار گیلان گفت: علاقه مند به گسترش روابط تجاری با ایران هستیم و ایجاد بازار ایران در قطر را پیگیری می کنیم.

علاقمند به گسترش روابط تجاری با ایران هستیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، سعود بن عبدا… الها آل حنزاب در این نشست با اظهار خرسندی از حضور در گیلان و بازدید از مراکز گردشگری ، اقتصادی و درمانی استان گفت : گیلان استان بسیار زیبایی است که می تواند نیازمندی های ما در بخش مواد غذایی را برطرف کند .

وی تصریح کرد : ما علاقه مند به گسترش روابط تجاری با ایران هستیم و ایجاد بازار ایران در قطر را پیگیری می کنیم .

وی با اشاره به ساخت بنادر جدید در قطر گفت : با ساخت این بنادر، امکان ورود بیشتر و سریع تر مواد غذایی و ساختمانی ایران به قطر فراهم می شود .

نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های استان در حوزه گردشگری دریایی و سواحل زیبا گفت : گیلان آماده همکاری با قطر در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری سواحل و حمل و نقل دریایی است .

محمدعلی نجفی به وجود تنها منطقه آزاد شمال کشور در انزلی اشاره کرد و افزود: مزیت وجود منطقه آزاد به همراه منطقه ویژه اقتصادی آستارا ، موجب افزایش علاقه بخش خصوصی به سرمایه گذاری در گیلان می شود .

استاندار گیلان ظرفیت توسعه حمل و نقل ریلی و تکمیل پروژه های راه سازی را موجب استقبال بیشتر سرمایه گذاران عنوان و تصریح کرد: سرمایه گذاری و امکان همکاری در بخش صنایع پتروشیمی نیز در استان وجود دارد .

وی همچنین با برشمردن ظرفیت های گیلان در بخش توریسم درمانی خاطرنشان کرد : وجود بیش از یک هزار و یکصد پزشک متخصص و فوق تخصص به همراه یک هزار و ۴۰۰ پزشک عمومی و بیمارستان های مجهز، فرصت خوبی برای میزبانی گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس و قطر است.

نجفی همچنین به محصولات کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت : در تأمین مواد غذایی کشور قطر بویژه چای و برنج با کیفیت زمینه های همکاری بسیار فراوانی وجود دارد .

رییس انجمن دوستی قطر و ایران و شورای شهردوحه در رأس هیأتی از اعضای این انجمن ، با حضور در رشت با محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار و گفتگو کرد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه