کاهش درآمد ۳۰ میلیارد تومانی چایکاران /کمتر بودن میزان تورم در گیلان در مقایسه با کشور

استاندارگیلان گفت : باید در اصلاح باغات چای و آبیاری تحت فشار اقدامات اساسی انجام شود تا از میزان این آسیب ها در آینده کاسته شود .

کاهش درآمد ۳۰ میلیارد تومانی چایکاران /کمتر بودن میزان تورم در گیلان در مقایسه با کشور

به گزارش ۸دی نیوز، دکتر نجفی در این نشست گفت : متأسفانه به دلیل خشکسالی، حدود ۳۰ میلیارد تومان از در آمد چایکاران استان با کاهش ۱۹ هزار تنی برداشت برگ سبز کاسته شده است .

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا خسارات چایکاران جبران شود گفت : دراین زمینه فعالیت ها و رایزنی هایی را آغاز کرده این که انشاء ا… پس از رسیدن به نتیجه ی نهایی، اعلام خواهد شد .

دکتر نجفی به توجه ی ویژه ی دولت درزمینه ی اختصاص بودجه برای خرید برگ سبز چای و بهزراعی ، بهنژادی و هرس باغات اشاره کرد و گفت : امسال با اقدام بی همتای دولت ۶۰ میلیارد تومان در بخش هرس باغات چای اختصاص پیدا کرد اما متأسفانه تا امروز یک قدم برای استفاده از این تسهیلات برداشته نشده است .

وی با بیان اینکه باغدارانی که زمستان به هرس باغات خود پرداختند ۳۰ درصد کمتر در بخش سوختگی مزارع چای خسارت دیدند گفت : تازمانیکه سازمان چای به عنوان خریدار بزرگ این محصول عمل می کند و در زمینه ی مسائل دیگر چای با قدرت وارد نمی شود مشکلات پابرجاست .

 

jpg2125

 

استاندارگیلان گفت : باید در اصلاح باغات چای و آبیاری تحت فشار اقدامات اساسی انجام شود تا از میزان این آسیب ها در آینده کاسته شود .

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گرمای هوا در زمان برداشت برنج برعکس خسارت چای ، موجب افزایش میزان و کیفیت تولید این محصول شد گفت : متأسفانه به دلیل واردات از گذشته ، بازار برنج داخلی با رکود مواجه شده است که خوشبختانه با تصمیمات اخیر دولت در افزایش تعرفه ی واردات ، ممنوعیت ورود برنج خارجی تا آذر ماه ، جلوگیری از توزیع برنج وارداتی گذشته ، خرید توافقی برنج کیفی،تامین نیازدستگاههای دولتی و بانک ها ازبرنج داخلی ، ،شاهد رونق و شکوفایی بازار برنج خواهیم بود .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمار تورم در ۱۲ ماهه ی منتهی به مرداد در کشور۲۲.۳ در صد اعلام شده است گفت : در همین مدت این شاخص در گیلان از متوسط میانگین کشوری ۲ درصد کمتر است .

وی با بیان اینکه دولت تورم ناشی از سوء مدیریت و تحریم های ناجوانمردانه را کاهش داده است گفت : دولت بحث تدبیر و آرامش را از ارکان اصلی خدمت خود می داند و با سیاست های عالمانه ی رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولتمردان این آرامش نصیب مردم شده است .

وی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه ی  لاهیجان گفت:  همانطور که بحث  منطقه ی ویژه ی اقتصادی آستارا را به سرانجام رساندیم منطقه ی ویژه ی لاهیجان را نیز اجرایی می کنیم .

 

jpg2127

 

دکتر نجفی با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی ،این تغییرات را ناشی از زمینه سازی برای افزایش سطح کار و تلاش دانست و با بیان اینکه فرماندارجدیدلاهیجان فردی با تجربه و سابقه مناسب است از زحمات فرماندار پیشین این شهرستان نیز قدردانی کرد .

استاندار گیلان همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به بیست وسوم شهریور سالروز در گذشت شیون فومنی شاعر مردمی گیلان ،یاد وخاطره وی را گرامیداشت .

نماینده ی لاهیجان و سیاهکل نیز در این نشست با قدر دانی از خدمات دولت تدبیر و امید دریکسال گذشته گفت : زمانیکه رهبرمعظم انقلاب از دولت حمایت می کند اگر کسی برخلاف فرمایشات ایشان عمل کند خیانت کرده است .

ابوذر ندیمی به مسائل و مشکلات لاهیجان نیز اشاره کرد و گفت : تکمیل پروژه های مهم مجتمع فرهنگی و ورزشی ، بیمارستان ، منطقه ویژه ی اقتصادی و جاده ی بام سبز به دریا ازخواسته های مردم لاهیجان است .

حجت الاسلام المسلمین عبدا… زاده امام جمعه ی لاهیجان نیز در این نشست با اشاره به حمایت های رهبر معظم انقلاب از دولت گفت : ما نیز در استان گیلان وظیفه داریم از نمایندگان دولت برای خدمت به مردم پشتیبانی کنیم .

در این نشست که علیزاده فرماندار سابق لاهیجان به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت کاظم کسرایی فرماندار جدید لاهیجان در مورد برنامه های آتی برای ارتقای معیشت و افزایش رفاه اقتصادی مردم شهرستان صحبت کرد .

در پایان این نشست با قدر دانی از زحمات محمد علیزاده فرماندار سابق لاهیجان، کاظم کسرایی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد .

 

jpg2128

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه