مسافران تابستانی در گیلان ۱۱ هزار تن زباله تولید کرده اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از ابتدای تیر ماه امسال تاکنون حدود ۱۴ میلیون مسافر وارد این استان شده است، گفت: این مسافران بیش از ۱۱ میلیون و ۲۰۰ کیلوگرم زباله تولید کرده‌اند.

مسافران تابستانی در گیلان ۱۱ هزار تن زباله تولید کرده اند

به گزارش ۸دی نیوز، محمدرضا برجی در گفت‌وگوب با فارس با بیان اینکه شرایط محیط زیست گیلان بحرانی است، اظهار کرد: به لحاظ آلودگی منابع آبی، فاضلاب‌ها و پسماندها گیلان وضعیت نامناسبی دارد.

100944418070

وی هدر روی در منابع و مصرف سموم در حوزه کشاورزی استان را بسیار زیاد دانست و افزود: در کشورهای توسعه یافته برای منابع خام و طبیعی خود اهمیت قایل هستند و صرفه‌جویی می‌کنند و حداکثر استفاده را انجام می‌دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: طبق آخرین آمار، ۶ میلیون گردشگر در ایام نوروز به گیلان وارد شده بودند که اگر سرانه تولید زباله در استان ۰.۸ کیلوگرم باشد حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ کیلوگرم زباله توسط مسافران در گیلان ریخت و پاش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تیر ماه امسال تا امروز حدود ۱۴ میلیون نفر مسافر وارد گیلان شده است، تصریح کرد: این تعداد مسافر ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم زباله در گیلان تولید و ریخت و پاش کرده‌اند ضمن اینکه تا پایان شهریور امسال نیز به طور یقین این آمار افزایش می‌یابد.

برجی با بیان اینکه در گیلان با چنین شرایطی مواجه هستیم، یادآور شد: اگر آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت به داد محیط زیست استان نرسد به سرعت شرایط زیست و منابع طبیعی آن را از دست خواهیم داد.

به گفته وی، نظام تعلیم و تربیت این توانایی را دارد که جریان فکری دانش‌آموزان و معلمان را به سمتی ببرد که محیط زیست گیلان را از بحران آلودگی نجات دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اینکه نجات این استان از آلودگی نیازمند عزم ملی و همگانی است، متذکر شد: برای حفاظت از طبیعت گیلان همه باید پای کار بیایند و کمک کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه