۱۱۸ پروژه مجتمع فرهنگی و هنری در کشور داریم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی رشت برای اتمام به ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: هدف از ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و هنری تجمیع و آموزش مسائل فرهنگی برای افراد و همچنین رشد فرهنگ منطقه است.

۱۱۸ پروژه مجتمع فرهنگی و هنری در کشور داریم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد امروز، ۲۳ شهریور ماه در حاشیه بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه کتابخانه مرکزی از سال ۸۰ آغاز شده است که دارای ۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربناست.

وی افزود: تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده است و به ۹ میلیارد تومان دیگر جهت تکمیل و اتمام پروژه نیاز دارد؛ گیلان از نظر فضای کتابخانه‌ای دارای سرانه پایینی است لذا باید درخصوص این پروژه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود این پروژه متاسفانه استانی شده است چراکه در صورت ملی شدن از اعتبارات بیشتری برخوردار می‌شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد با بیان اینکه ۱۱۸ پروژه فرهنگی و هنری در کشور داریم، گفت: هدف از ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و هنری تجمیع و آموزش مسائل فرهنگی برای افراد و همچنین رشد فرهنگ منطقه است.

کاراندیش مروستی ادامه داد: سیاست فعلی دولت با توجه به تعداد زیاد پروژه‌ها در کشور اتمام پروژه‌های بالای ۸۰ درصد است و برای مابقی پروژه‌ها نیز مدیریت واحد شهری در کشور اجرا می‌شود و نیز از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی شده که این پروژه‌ها قابل واگذاری است و کسانی که علاقمندند می‌توانند در تکمیل این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تالار مرکزی رشت امسال به اتمام و بهره‌برداری می رسد،‌ بیان کرد: سال گذشته به دلایل مشکلات مالی روند اتمام به تاخیر افتاد.

به گزارش ایسنا،‌ کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دارای ۵۲ هزار و ۴۹۵ عضو هستند که طبق برآورد کارشناسی با تکمیل کتابخانه مرکزی رشت پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار عضو فعال بر تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان افزوده گردد که رتبه‌ استان در کشور را از لحاظ سرانه اعضا از ۲۸ به ۲۲ ارتقا خواهد بخشید؛ همچنین از لحاظ تعداد کتاب، مجموع کتب کتابخانه‌های استان بالغ بر ۸۸۵ هزار و ۷۱۹ جلد است که با تکمیل کتابخانه مرکزی رشت ۳۰۰ هزار جلد کتاب بر آن افزوده خواهد شد.

‌ کتابخانه مرکزی رشت شامل فضاهایی نظیر نمازخانه،‌ آمفی‌تئاتر، سالن سخنرانی، فروشگاه، موزه کتاب، آزمایشگاه آسیب‌شناسی، مخزن کتاب و نشریات، سالن مطالعه خواهران و برادران،‌ سالن اینترنت خواهران و برادران، بخش کودک، سالن تحقیقات، بخش اداری، سالن جلسات، سالن سمعی بصری، ‌سالن نمایش، بوفه، موتورخانه و استقرار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه