کتاب”فریاد مظلوم۲″ شهید کریمی منتشر شد + دانلود کتاب

کتاب فریاد مظلوم۲ توسط برادر شهید آقای جواد کریمی و زمستان ۱۳۶۵ منتشر شده بود. بعد از گذشت ۳۰ سال از انتشار آن کتاب، مورد تجدید چاپ قرار نگرفته بود.

کتاب”فریاد مظلوم۲″ شهید کریمی منتشر شد + دانلود کتاب

به گزارش ۸دی نیوز، انتشار مجازی اولین شماره از کتابچه های فریاد مظلوم با استقبال خوبی مواجه شد و همین مسئله باعث شد تا رنگ ایمان سایر جلدهای این سلسله را به صورت مجازی منتشر کند. نسخه پی دی اف کتابچه دومین کتاب فریاد مظلوم، به صورت مجازی منتشر می شود. این شماره یک سخنرانی انقلابی شهید است که به بعضی مسئولین استان نیز تذکراتی می دهد.

faryademazloom2

فریاد مظلوم ۲- هشدارهای امام علی به جامعه انقلابی، [به کوشش محمدجواد کریمی]، ستاد مردمی بزرگداشت شهادت مظلومانه سردار حزب الله حاج ابوالحسن کریمی، [زمستان۱۳۶۵، رشت]، ۳۲ صفحه، ۲۰۰۰ نسخه، قطع جیبی.

کتابچه فریاد مظلوم ۱ را در اینجا می توانید ببینید و دانلود کنید.

این کتابچه حاوی سخنرانی ای از شهید ابوالحسن کریمی است که به مناسبت چهارمین سالگرد (قمری) شهادت شهدای «فاجعه افطار خونین»، در مسجد باقرآباد رشت در ۲۱ خرداد ۱۳۶۴ بیان شده است.

گفتنی است که در سال ۱۳۶۰ زمانی که منافقین، آغاز جنگ مسلحانه علیه انقلاب اسلامی را آغاز کردند، منافقی به نام «اصلاحکار» در لباس دوست، مدت ها با نیروهای فعال و حزب اللهی رشت به فعالیت پرداخت. او مدت ها گزارشات فعالیت های نیروهای انقلابی را به مخفیانه منافقین می داد و باعث شهادت عده زیادی گردید. او در ۲ مرداد ۱۳۶۰ ش که مصادف با شب قدر (۲۱ رمضان ۱۴۰۱ق) بود دست به جنایتی زد و با نارنجک و سلاح دزستی به عده ای از دوستان انقلابی اش که برای افطار این شب مبارک، با او وعده داشتند در سبزه میدان رشت حمله کرد. «شهید سیدمحمدرضا ثابت قدم» و «شهید کریم اسلام پرست» از نیروهای فعال و پرتلاش رشت در این واقعه به شهادت رسیدند. با لو رفتن این منافق جنایتکار، وی بعدها توسط دادستان انقلابی گیلان شهید ابوالحسن کریمی محاکمه و اعدام شد. این جنایت در اذهان مردم رشت تاثیر زیادی گذاشت و تا چند سال به مناسبت این فاجعه، مراسماتی در این شهر برگزار می شد و یاد آن شهدا گرامی داشته می شد.

کتاب فریاد مظلوم۲ توسط برادر شهید آقای جواد کریمی و زمستان ۱۳۶۵ منتشر شده بود. بعد از گذشت ۳۰ سال از انتشار آن کتاب، مورد تجدید چاپ قرار نگرفته بود. در این سالها احساس نیازی از سوی جامعه مذهبی به سخنان شهید کریمی احساس شده و خلا وجودی او بعد از ۳۰ سال کاملا ملموس است و در گیلان پر نشده است. به همین خاطر انتشار مجازی این کتابچه ها ضروری است.

در ابتدای کتابچه، مقدمه ای در دو صفحه درج شده و بعد از آن سخنرانی شهید است. در این کتابچه شهید بیانات صریحی را به کجروی ها و مسئولین استان که راه کج را پیشه کرده بودند اختصاص می داده است و به بسیاری از مسائل وقت گیلان که هنوز هم تبعات بسیاری از آنها وجود دارد اشاره دارد. در پایان کتاب بریده ای از روزنامه جمهوری اسلامی درج شده که خبر اعدام یک مفسد فی الارض را در رشت می دهد و این سند مهمی است که به عنوان موید قسمتی از سخنان شهید درج شده است.

گفتنی است که این کتابچه به دو صورت اسکن شده از روی اصلی در قالب پی دی اف و نیز تایپ شده در قال فایل ورد در اختیار علاقمندان به شهید قرار می گیرد. در نسخه پی دی اف این کتابچه، بدون هیچ گونه اضافات در متن و به صورت عکس از روی نسخه اصلی، در اختیار شما قرار می گیرد. اما متن تایپ شده این جزوه مورد ویرایش جدید قرار گرفته و توضیحات پاورقی نیز از آقای محمدجواد کریمی برادر شهید بدان افزوده شد. تیترهایی که به داخل متن افزودیم را داخل علامت [ ] قرار دادیم. همچنین غلط هایی که در ارجاعات نسخه اصلی وجود داشت، را در نسخه تایپی اصلاح کردیم.

منبع: رنگ ایمان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه