۴۰۰ پروژه از سوی شرکت آب منطقه ای گیلان در حال اجراست

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از اجرای ۴۰۰ پروژه آب زراعی و آشامیدنی در استان خبر داد.

۴۰۰ پروژه از سوی شرکت آب منطقه ای گیلان در حال اجراست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، سیف الله آقابیگی در مصاحبه با خبرنگاران بر ضرورت توسعه زیر ساخت های تامین آب کشاورزی و آب آشامیدنی در استان تاکید کرد.

وی همچنین با بیان اینکه  ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها اعتبار نیاز  است، اظهارداشت: با بهره برداری پروژه های مزبور  ضمن صرفه جویی در تامین آب، تغییرات اساسی در اقتصاد آب استان ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان گفت: گیلان دارای بزرگترین شبکه آبیاری و زهکشی  بهم پیوسته کشور است.

وی افزود:  در حال حاضر شبکه آبیاری و زهکشی سفیدرود  و فومنات بزرگترین شبکه آبرسانی کشور  به شمار می رود.

آقابیگی در ادامه قدمت شبکه آبیاری و زهکشی استان را افزون بر ۵۰ سال دانست و بر لزوم تامین اعتبارات لازم برای بازسازی این شبکه مهم و راهبردی تاکید کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ۳۸ تا ۴۰ درصد برنج کشور در گیلان تولید می شود، اذعان داشت:  داشتن زیر ساخت تامین آب زراعی در استان یک ضرورت است.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان گفت: در هفته دولت امسال ۲۳ طرح و پروژه تامین آب کشاورزی و آبرسانی شهری با اعتبار  ۵۱ میلیارد ریال در استان افتتاح شد.

 وی افزود: چاه ها و ایستگاه های پمپاژ ، سدها و بندهای بتنی برای تامین آب کشاورزی، ساحل سازی، تثبیت رودخانه های استان، لوله گزاری تامین آب زراعی، لایروبی آب بندانها و غیره از مهمترین این طرح ها بودند که در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیدند.

آقابیگی با اشاره به اینکه آب بندانها ظرفیت سازی منابع آب کشاورزی هستند بر ضرورت لایروبی و بهسازی این سازه های طبیعی تاکید کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه پروژه های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته از حیث تعداد و سطح پروژه ها رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: دیواره سازی رودخانه ها بیشتر در املش، رشت، تالش، صومعه سرا و فومن، ایستگاه های پمپاژ و چاه ها در صومعه سرا، رودسر، آستانه اشرفیه و لاهیجان، سدها و بندهای انحرافی در لنگرود و انزلی اجرا شده بود.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان یادآورشد: طی هفته دولت امسال در اکثر شهرستان های گیلان پروژه افتتاح شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه